Boxy: Καταστήματα σε εμπορευματοκιβώτια με τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική όραση
04/09/2020 | 12:41
08/08/2025 | 03:41
Καθώς τα φυσικά καταστήματα αντιμετωπίζουν δυσκολίες εν μέσω της πανδημίας, οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, κάτι που περιλαμβάνει επίσης τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από κολοσσούς όπως η Amazon.
Ωστόσο, μια γαλλική startup με την ονομασία Storelift πιστεύει ότι μπορεί να αναπτύξει μια νέα ιδέα για καταστήματα που θα βασίζονται σε πολλά από τα εργαλεία AI και computer vision που χρησιμοποιούνται στα καταστήματα Amazon Go.
Η Storelift ανακοίνωσε ότι έθεσε σε λειτουργία τα δύο πρώτα της καταστήματα υπό την ονομασία "Boxy". Τα συγκεκριμένα καταστήματα είναι επανατοποθετημένα εμπορευματοκιβώτια που μπορούν να φιλοξενηθούν σε διάφορες αστικές γειτονιές.
Οι ιδρυτές της εταιρείας πιστεύουν ότι η προσέγγισή τους δείχνει πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν νέες θέσεις με τη βοήθεια αισθητήρων, δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης, που θα τους επιτρέπουν να βελτιστοποιήσουν το απόθεμα και να μειώσουν το κόστος.
Πρόκειται για μια αλυσίδα συνδεδεμένων, αυτόνομων καταστημάτων που είναι ανοιχτά 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα. Τα δύο πρώτα Boxy είναι πλέον ανοιχτά για επιχειρήσεις στο γαλλικό Port de Gennevilliers και στο βιομηχανικό πάρκο Icade Rungis.
Για να πραγματοποιήσει κάποιος αγορές, κατεβάζει τη σχετική εφαρμογή στο smartphone του και, στη συνέχεια, σαρώνει τον κωδικό QR για είσοδο. Όταν οι πελάτες παίρνουν ένα προϊόν, αναγνωρίζεται μέσω των αλγορίθμων και των αισθητήρων βάρους στα ράφια. Όταν ο πελάτης αποχωρήσει, σαρώνει ξανά τον κωδικό QR και η πληρωμή πραγματοποιείται αυτόματα.
Το κλειδί για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας είναι τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία. Τα ράφια που ανιχνεύουν βάρος, μαζί με τις κάμερες, ξέρουν πότε ένα προϊόν συλλέγεται, πότε κάποιος το κοιτάζει και εάν στη συνέχεια τοποθετείται στο καλάθι ή πίσω στο ράφι. Σε ορισμένες περιπτώσεις, επειδή η εταιρεία γνωρίζει ότι ένας πελάτης πιθανώς ενδιαφέρεται για ένα προϊόν, μπορεί να προσφέρει έκπτωση επί τόπου για να τον ωθήσει στην αγορά του.
Εσωτερικά, το σύστημα μηχανικής μάθησης αναλύει χειρονομίες και αποφάσεις που λαμβάνονται από τον πελάτη για να προτείνει βελτιώσεις στην επιλογή προϊόντων, την τιμολόγηση και την τοποθέτηση.

Σχολιάστε