NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ένας χορός δισεκατομμυρίων, που απαιτεί σχέδιο και ετοιμότητα

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ένας χορός δισεκατομμυρίων, που απαιτεί σχέδιο και ετοιμότητα

​Κατά 12,7% αναμένεται πως θα αυξηθεί ο κύκλος εργασιών του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, φτάνοντας στα 717 δισεκατομμύρια ευρώ. Ένα τεράστιο ποσό, για έναν κλάδο που δείχνει να «επηρεάζεται» θετικά από την εν εξελίξει πανδημία.

Άλλωστε, σύμφωνα με τα συγκεκριμένα δεδομένα, που δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα από την «Ecommerce Europe», τον οργανισμό που εκπροσωπεί περισσότερες από 100.000 εταιρείες στον κλάδο της διαδικτυακής πώλησης αγαθών και υπηρεσιών σε καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη, το 87% των Ευρωπαίων έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και, κατά μέσο όρο, το 68% έχουν ήδη αγοράσει διαδικτυακά. Η κρίση του Covid-19 έχει επιταχύνει τη ψηφιοποίηση σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας και αναμένεται πως θα έχει διαρκή επίδραση στο μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σε αυτό το πλαίσιο, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στο «αχανές» και άκρως ανταγωνιστικό διαδίκτυο για να αναπτύξουν ή να αναβαθμίσουν, με νέες δυνατότητες, την ηλεκτρονική τους παρουσία και την «αλληλεπίδραση» με το καταναλωτικό κοινό. Μέσα σε αυτήν την «άνθιση», όμως, είναι αναμενόμενο πως δημιουργούνται και προβληματισμοί. «Ποια πλατφόρμα να επιλέξω; Τι πρέπει να προσέξω; Ποιες είναι οι ενδεχόμενες "παγίδες" στην ανάπτυξη ενός τέτοιου καταστήματος, τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν;» Και αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα.

«Είναι δεδομένο ότι η πραγματικότητα του κορονοϊού πυροδότησε ένα έντονο ενδιαφέρον γύρω από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυτή η μαζική όμως κινητικότητα προς το ηλεκτρονικό εμπόριο κρύβει πάρα πολλούς κινδύνους, τόσο για τα νέα όσο και για τα υφιστάμενα ηλεκτρονικά καταστήματα» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, στο epixeiro.gr, ο Ιωάννης Αναστασόπουλος, CEO της BitMyJob, της ελληνικής εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων, ηλεκτρονικών καταστημάτων και βελτιστοποίησης SEO.

Σύμφωνα με τον ίδιο, λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού, ένα κατάστημα αυτού του είδους είναι πολύ πιο εύκολο να αποτύχει, αφού η αγοραστική δύναμη είναι πολύ συγκεκριμένη και μοιράζεται σε πολλούς περισσότερους «παίκτες». Για αυτό και ένα υφιστάμενο, όχι σωστά οργανωμένο και παλαιότερης τεχνολογίας ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι πάρα πολύ εύκολο, αντί να βγει ωφελημένο, να μετατραπεί σε «θύμα» της εποχής του κορονοϊού. Στο ίδιο μήκος κύματος και ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα φτιαγμένο ερασιτεχνικά, χωρίς στρατηγική και με περιορισμένες τεχνολογικά δυνατότητες.

Έτσι, η αύξηση του αριθμού των e-shop σημαίνει αυτόματα και μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Για αυτό και «ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα "φυσικό παράρτημα" μίας επιχείρησης». Με απλά λόγια, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει φτηνά και κακής ποιότητας υλικά, στην προσπάθεια του να αναπτύξει μια διαδικτυακή παρουσία εν μια νυκτί και χωρίς σχέδιο. Όπως, άλλωστε, δεν θα έκανε μια επιχείρηση και με την ανάπτυξη του φυσικού της καταστήματος. Την ίδια στιγμή όμως, ένα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί «να μην είναι για όλους».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της BitMyJob, «κυριαρχεί μία άποψη ότι δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ο καθένας μπορεί να πουλήσει το προϊόν του στο διαδίκτυο. Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο διαδικτυακός καταναλωτής πλέον δεν ψάχνει απλά για μία αγορά. Ψάχνει για μία ξεχωριστή εμπειρία αγορών που όποιος είναι σε θέση να του την προσφέρει, θα κερδίσει και το στοίχημα. Άλλωστε, σε μια εποχή που κυριαρχεί η γενιά των Gen Y και που σιγά - σιγά παραχωρεί τη θέση της στους Gen Z, οι ηλεκτρονικές αγορές δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστες».

Η λύση του Magento

Εξ ου και έχει σημασία η σωστή πληροφόρηση επί του θέματος. Όπως, για παράδειγμα, στο ερώτημα που σχετίζεται με την πλατφόρμα που καλείται να επιλέξει μια επιχείρηση. Ένα «θεμέλιο» που θα πρέπει να μπορεί να επεκτείνεται και να προσαρμόζεται στις συνθήκες της κάθε επιχείρησης. Σύμφωνα με τον κ. Αναστασόπουλο, το Magento της Adobe προσφέρει αυτήν ακριβώς την ευελιξία, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως όλοι θα πρέπει να ξεκινήσουν από εκεί. Αλλά πως «αργά ή γρήγορα είναι πολύ πιθανό ότι θα καταλήξουν εκεί».

«Πρόκειται για μία πλατφόρμα δίχως όρια που στα χέρια εξειδικευμένων και πιστοποιημένων μηχανικών μπορεί να γίνει το πιο δυνατό εργαλείο eCommerce. Με την υπογραφή της Adobe, ακολουθεί όλες τις σύγχρονες τάσεις και είναι προσανατολισμένη να βρίσκεται στην κορυφή των κορυφαίων πλατφορμών για όλους εκείνους που αντιμετωπίζουν σοβαρά το eCommerce», παρουσιάζοντας εξαιρετική άνθιση στις ανεπτυγμένες αγορές του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τη συγκεκριμένη πλατφόρμα επιλέγουν εταιρείες - κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως οι Nike, Samsung, HP, Paul Smith, Helly Hansen, Bauhaus, Osprey, Cox & Cox, Marie Claire και άλλοι, ενώ στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, πολλές μεγάλες εταιρείες βασίζουν την ανάπτυξή τους στο Magento. Αν και συγκριτικά το κόστος σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη επιλογή του είδους είναι αισθητά υψηλότερο, οι επιδόσεις της «μπορούν να προσφέρουν απόσβεση του κόστους και τα πρώτα κέρδη σε μόλις λίγους μήνες».

Λόγω και του συγκεκριμένου κόστους, ρωτήσαμε τον κ. Αναστασόπουλο γιατί μια επιχείρηση να επιλέξει τη λύση της Adobe και όχι το ιδιαίτερα δημοφιλές Wordpress. «Η κάθε πλατφόρμα έχει φτιαχτεί για να εξυπηρετεί διαφορετικές λύσεις κάθε φορά. Το Wordpress παραμένει μία πλατφόρμα που μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά ηλεκτρονικά καταστήματα μικρής κλίμακας (παρόλο που δεν έχει σχεδιαστεί να είναι αμιγώς e-shop αφού αυτό το επιτυγχάνει με έξτρα επεκτάσεις). Αντιθέτως, το Magento έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις eCommerce, τόσο για B2C όσο και για B2B προσανατολισμό».

«Στην BitMyJob έχουμε την ευελιξία να προτείνουμε την κατάλληλη λύση για την κάθε επιχείρηση. Για παράδειγμα, θα ήταν υπερβολικό και μη αποδοτικό για μία επιχείρηση που σχεδιάζει χειροποίητα κοσμήματα να κατευθυνθεί στη λύση του Magento, όπως και ανέφικτο για μία εταιρεία με omni-channel B2C και B2B στρατηγική να κατευθυνθεί στη λύση του Wordpress» σημειώνει ο ίδιος.

Και, τελικά, πόσο απαραίτητη είναι σήμερα μια επένδυση σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα; Η απάντηση στο ερώτημά, σύμφωνα με τον επικεφαλής της BitMyJob, είναι μια και συγκεκριμένη: «Αξίζει η οποιαδήποτε επένδυση σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μόνο όταν συνοδεύεται από σοβαρές προτάσεις, συγκεκριμένη στρατηγική και διάθεση της επιχείρησης να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό».

Η πρόταση της BitMyJob

Η BitMyJob έχει να επιδείξει μία σειρά μεγάλων έργων στο Magento, με πιο πρόσφατη τη λύση πολλαπλών διαδικτυακών τόπων (περιβάλλον multi-storing) για τη SOLGAR, μία μάρκα με ηγετική θέση στην αγορά των Συμπληρωμάτων Διατροφής παγκοσμίως. Η εταιρεία είναι σε θέση να συμβουλεύσει και να κατευθύνει την κάθε επιχείρηση στα επόμενα διαδικτυακά βήματά της με σκοπό να μπορεί να ανταπεξέλθει στις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις των διαδικτυακών καταναλωτών. Προσφέρει, έτσι, το σχέδιο και την ετοιμότητα που απαιτείται στη σημερινή εποχή.

«Είτε πρόκειται για υφιστάμενο ηλεκτρονικό κατάστημα που θα κληθούμε να το βελτιώσουμε, είτε για ένα εντελώς νέο, εργαζόμαστε συνδυάζοντας εμπειρίες, δεδομένα και τεχνογνωσία ώστε να εξασφαλίσουμε στο συνεργάτη μας σίγουρα και σταθερά βήματα. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουμε τα νούμερα να γυρνάνε υπέρ μας και η καλύτερη ανταμοιβή μας είναι το χαμόγελο στα χείλη του συνεργάτη μας».

«Η συνεργασία με την BitMyJob γίνεται παραπάνω από απαραίτητη στις συνθήκες που επικρατούν σήμερα. Μας αρέσει ο ανταγωνισμός, αισθανόμαστε άνετα με αυτόν, και χαρακτηριζόμαστε από αυτή την ιδιότητά μας, να μπορούμε δηλαδή να αναδείξουμε αποτελεσματικά το συνεργάτη μας σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού» σημειώνει ο κ. Αναστασόπουλος.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr