NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Smartphones που ξεκλειδώνουν αυτοκίνητα

Smartphones που ξεκλειδώνουν αυτοκίνητα

Ποια αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή, τα συνδεδεμένα (connected cars) ή τα συμβατικά αυτοκίνητα. Οι αστυνομικές αρχές εντοπίζουν ευκολότερα τον κλέφτη των συμβατικών ή των συνδεδεμένων οχημάτων... και η ασφαλιστική πώς ξέρει ότι μία κλοπή συνδεδεμένου οχήματος δεν είναι απάτη; Ποιος θα αποφάσιζε να αγοράσει ένα συνδεδεμένο όχημα, αν η τεχνολογία του δημιουργεί πονοκέφαλο και ανασφάλεια για το αύριο;

Τι ξέρετε για τα εικονικά κλειδιά (virtual keys) που ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο μέσω ενός smartphone;

Πολλά ΠΡΕΠΕΙ για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα

Και ερχόμαστε να πούμε ότι τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα ΠΡΕΠΕΙ να προσφέρουν επαρκή προστασία για ΟΛΟΥΣ τους πιθανούς κινδύνους στον κυβερνοχώρο. Ταυτόχρονα ΠΡΕΠΕΙ να προσφέρουν πρόσβαση χωρίς εμπόδια και διακρίσεις στον κυβερνοχώρο. Διαφορετικά, αν δεν επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση, το σύστημα θα μπλοκάρει. Η ελεύθερη πρόσβαση θα πρέπει να επιτρέπεται έτσι, κάποιοι πάροχοι, που θα αποκαλέσουμε τρίτα μέρη, να μπορούν να αναλάβουν την συντήρηση του αυτοκινήτου.

Όταν τα πράγματα περιπλέκονται

Και, εδώ είναι που τα πράγματα περιπλέκονται γιατί τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, το λέει και η λέξη, απαραιτήτως για να δουλέψουν συνδέονται στο διαδίκτυο και με άλλες μονάδες που είναι ήδη συνδεδεμένες στο διαδίκτυο. Το διαδίκτυο, όμως, εγκυμονεί τόσους κινδύνους όσους δεν έχουμε ακούσει ποτέ στο παρελθόν. Το θέμα είναι σοβαρό και στην πράξη αποδεικνύεται περίπλοκο, και ως είναι περίπλοκο, απλοϊκές λύσεις δεν υπάρχουν.

Η Allianz Motor, γνωρίζοντας την σοβαρότητα του θέματος επικεντρώθηκε στο πρόβλημα εστιάζοντας στο παράδειγμα του «εικονικού κλειδιού αυτοκινήτου».

Ένα κλειδί-όπλο σε χέρια ληστών

Τι κάνει το εικονικό κλειδί (virtual key); Κλειδώνει και ξεκλειδώνει το συνδεδεμένο αυτοκίνητο με τη χρήση ενός smartphone, το οποίο αντικαθιστά το συμβατικό κλειδί αυτοκινήτου. Είναι βολικό, αλλά εγείρει πολλά ερωτήματα. Για παράδειγμα, ποιο είναι το επίπεδο ασφάλειας των δεδομένων σε αυτές τις περιπτώσεις; Τι θα συμβεί, εάν το σύστημα πλοήγησης παραβιαστεί;

Σε περίπτωση ολικής κλοπής;

Μία άλλη δέσμη ερωτημάτων που αφορούν τους ασφαλιστές, ειδικά στην περίπτωση ολικής κλοπής: Αφού κλαπεί το αυτοκίνητό του, ο χειριστής (οδηγός) του οχήματος πρέπει να παράσχει στην ασφαλιστική που έχει το συμβόλαιο του, το πλήρες σετ κλειδιών, όταν εγείρει αξίωση για αποζημίωση έναντι κλοπής;

Όλα καλά μέχρι εδώ, αν υποθέσουμε ότι λέμε, «ναι, πρέπει να καταθέσει το σετ των εικονικών κλειδιών, ο οδηγός». Τι έπεται μετά, πώς θα γίνει αυτό σωστά; Πώς αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο έχει κλαπεί και ότι δεν χρησιμοποιείται από έναν «εξουσιοδοτημένο» οδηγό που κάποτε πήρε στα χέρια του το εικονικό κλειδί;

Με την σειρά του, ο ασφαλιστής καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις, όπως: Τι πρέπει να διερευνήσουμε και με τι τρόπο θα γίνει αυτή η έρευνα. Μπορεί να αποδειχτεί ότι το όχημα είχε κλαπεί πραγματικά και ότι δεν χρησιμοποιείται απλώς από εξουσιοδοτημένο οδηγό που κάποτε «απέκτησε» ένα εικονικό κλειδί σε κάποιο χρονικό διάστημα;

Αφού έχει υπάρξει συμβάν κλοπής, ο πελάτης πρέπει να παραδώσει το πλήρες σύνολο κλειδιών στην ασφαλιστική εταιρεία για να διευθετήσει την απαίτηση και να αποζημιωθεί ο πελάτης;.

Τους «δίνεις» όλους όσους ξέρεις;

Εάν ο οδηγός έχει ψηφιακό κλειδί, εκτός από την παράδοση όλων των κλειδιών, πρέπει να ονομάσει όλους όσοι κατείχαν ένα εξουσιοδοτημένο εικονικό κλειδί τη στιγμή της κλοπής και να αποδείξουν όλοι αυτοί ότι δεν χρησιμοποίησαν το αυτοκίνητο πέραν των χρονικών ορίων που είχαν την εξουσιοδότηση;

Τόσα πρότυπα και πιστοποιήσεις, γιατί και ένα νέο για εικονικά κλειδιά

Τόσα πρότυπα εκδίδονται, τόσοι οργανισμοί παίρνουν σάρκα και οστά, τόσες πιστοποιήσεις εφευρίσκονται… και όπως φαίνεται προσεχώς θα υπάρξουν νέες αναγγελίες.

Υπάρχει ένας οργανισμός, στην περίπτωση μας: ο RCAR, είναι η Διεθνής Ένωση Κέντρων Έρευνας Αυτοκινήτων, η οποία αποτελείται από 24 μέλη στην Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική και την Αυστραλία. Με τον οργανισμό αυτό η Allianz ένωσε τις δυνάμεις της με σκοπό να καθορίσει ένα διεθνές πρότυπο για εικονικά κλειδιά οχημάτων.

Ο στόχος είναι οι σωστές αποζημιώσεις χωρίς εμπλοκές σε συμβάν ολικής κλοπής. Το πρότυπο αυτό θα καθορίζει επίσης μέτρα για την ασφάλεια των ΙΤ συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου του οχήματος και του Smartphone, καθώς και στον τρόπο που επικοινωνεί ο χρήστης και στον τρόπο που γίνονται οι αλληλεπιδράσεις.

Όχι διπλότυπα

Τέσσερις σημαντικές απαιτήσεις για την μείωση των κλοπών και της απάτης

Ένα εικονικό κλειδί αυτοκινήτου δεν πρέπει να είναι διπλό. Όπως και με ένα φυσικό κλειδί, πρέπει να είναι δυνατό να πούμε πόσα κλειδιά κυκλοφορούν.

Όλοι οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες του οχήματος πρέπει να αναφέρονται στον πελάτη -και σε περίπτωση που εγείρεται απαίτηση για αποζημίωση, στον ασφαλιστή- με τρόπο που είναι εύκολα κατανοητός, διαφανής και αμετάβλητος. Ο πελάτης πρέπει επίσης να είναι σε θέση να ακυρώσει με βεβαιότητα όλα τα εικονικά κλειδιά αμέσως σε περίπτωση ολικής κλοπής.

Η εξουσιοδότηση για την πρόσβαση στο αυτοκίνητο πρέπει να είναι ξεχωριστή και διαφορετική από την εξουσιοδότηση για την οδήγησή του. Αυτό για να μην παρακάμπτεται ο κανονισμός προστασίας. Το όχημα θα πρέπει να ακινητοποιείται σε διαφορετική περίπτωση. Επίσης ο επί μελέτη κανονισμός θα βοηθήσει στο να διασφαλιστεί η ασφάλεια της συντήρησης του αυτοκινήτου.

Το περιβάλλον δεδομένων για την κατασκευή και αποθήκευση εικονικών κλειδιών πρέπει να διαχωρίζεται αυστηρά από άλλες εφαρμογές. Όλα τα δεδομένα που είναι κρίσιμα για την ασφάλεια -όπως οι εξουσιοδοτήσεις και ο υπολογισμός κλειδιού- πρέπει να αποθηκεύονται ή να εκτελούνται σε ασφαλές περιβάλλον αποθήκευσης και εκτέλεσης.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr