NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Γιατί ταυτίζεις το self branding σου με το branding της επιχείρησης σου;

Γιατί ταυτίζεις το self branding σου με το branding της επιχείρησης σου;

Βλέπω συχνά ανθρώπους, επαγγελματίες ή επιχειρηματίες που συγχέουν την επαγγελματική τους ταυτότητα με το brand της επιχείρησης τους. Αυτό είναι ΜΕΓΑ λάθος!

Φαντάζομαι ότι οδηγάς αυτοκίνητο έτσι;

Η επιχείρηση είναι σαν ένα αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο θα κινηθεί κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες, όπως αν έχει βενζίνη, αν είναι εντάξει μηχανικά, κτλ- είτε το οδηγείς εσύ είτε κάποιος άλλος. Μπορεί να είσαι εσύ αυτός που έχει πληρώσει για να το πάρεις, μπορεί εσύ να το φροντίζεις ώστε να έχει πάντα βενζίνη ή να έχει κάνει το σέρβις στην ώρα του, όμως δεν είσαι αυτός που κινεί τις ρόδες του κάθε φορά. Με άλλα λόγια, δεν είσαι εσύ η επιχείρηση σου.

Αν συγχέεις την επαγγελματική σου ταυτότητα με την ταυτότητα της επιχείρησης σου, υπάρχουν 2 μεγάλοι κίνδυνοι:

  1. ο κίνδυνος να είσαι η μοναδική γεννήτρια παραγωγής και ανάπτυξης της επιχείρησης σου,
  2. ο κίνδυνος τα δικά σου «ελαττώματα» να γίνουν «ελαττώματα» στην επιχείρηση σου.

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει λόγος να προσθέσεις και άλλα προβλήματα στην καθημερινότητα σου, περισσότερα από αυτά που έχει δημιουργήσει σε όλους μας, η παγκόσμια οικονομική κρίση.

Για να αποφύγεις την ταύτιση του εαυτού σου με την επιχείρηση σου, σου προτείνω να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 1. Προσπάθησε να «λειαίνεις» την συναισθηματική σύμπτωση με την επιχείρηση σου

Σε προηγούμενο άρθρο εξηγήθηκε γιατί δεν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική σου ζωή και στην καριέρα σου. Η επιχείρηση σου δεν θα ακμάσει αν επιτρέψεις στον εαυτό σου να ταυτίζει την αυτοαξία και αναγνώριση του με την επιτυχία ή όχι της επιχείρησης σου. Μπορεί να νοιώθεις ότι είσαι ο "μπαμπάς ή η μαμά", ως ιδιοκτήτης ή συνιδιοκτήτης της επιχείρησης σου αλλά αν είσαι μαμά ή μπαμπάς, γνωρίζεις καλά, ότι αυτός είναι μόνο ένας ρόλος από τους πολλούς που επιτελείς. Οι μπράντες που στηρίζονται στην φήμη των ιδιοκτητών τους είναι ευάλωτες.

Αν θέλεις να έχεις μια επιχείρηση επιτυχημένη, πρέπει να μάθεις να καταλαβαίνεις πότε σταματάς εσύ και πότε ξεκινά η επιχείρηση σου. Δηλαδή να μάθεις τα όρια σου και να μην τα συγχέεις με τα όρια της επιχείρησης σου.

Βήμα 2. Βάλε και άλλους στην εξίσωση που λέγεται επιτυχία

Αυτό που πετυχαίνει η επιχείρηση σου είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας. Έχει αναφερθεί ξανά πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει θετικό περιβάλλον για το ανθρώπινο προσωπικό και πόσο αυτό επηρεάζει την απόδοση της επιχείρησης σου.

Αν θέλεις η επιχείρηση σου να εξελιχθεί, αν θέλεις να βγει έξω από τα στενά περιθώρια μιας τοπικής αγοράς, οφείλεις να δημιουργήσεις μια κουλτούρα που θα φιλοξενήσει πολλούς ανθρώπους και θα εκτιμήσει τον «θησαυρό» γνώσεων, εμπειριών, τεχνογνωσίας που κουβαλούν .

Βήμα 3. Γλύτωσε προσωπικό χρόνο, δίνοντας την ευκαιρία στην ομάδα σου να αναδειχθεί

Με λίγα λόγια, πάψε να είσαι ο «μαϊντανός». Συγγνώμη για την σκληρή γλώσσα. Κάποιοι άνθρωποι θέλοντας να είναι ηγέτες, τείνουν να επισκιάζουν την προσπάθεια των συνεργατών τους και να παρουσιάζουν την επιχείρηση τους σαν να είναι αποτέλεσμα δικής τους μόνο προσπάθειας. Αυτό δείχνει ανασφάλεια και σίγουρα δεν βοηθά έναν οργανισμό να αναπτυχθεί.

Η ανάπτυξη έρχεται όταν μέσα από την καλή συνεργασία των ανθρώπων της επιχείρησης παράγονται και παρουσιάζονται, προϊόντα και υπηρεσίες που εναρμονίζονται με το όραμα, τις αξίες και τα θέλω της επιχείρησης αλλά και ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές ανάγκες του κοινού-στόχου.

Το να στηρίζεις το επιχειρηματικό σου μοντέλο, στην προσωπική σου ιστορία, στο πόσο ωραία προσωπική μπράντα έχεις, είναι σαν να παίρνεις φόρα και να ρίχνεις ένα αυτοκίνητο στο γκρεμό ή σαν να κάνεις Parachuting.

Βάλε σαν στόχο σου να είσαι ο αξιόπιστος οδηγός του οχήματος που λέγεται επιχείρηση. Όχι να είσαι εσύ ο ίδιος, το όχημα- γιατί πίστεψεμε αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr