NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Λ. Γρηγοράτου, SAP: Ενστερνιζόμαστε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην καινοτομία

Λ. Γρηγοράτου, SAP: Ενστερνιζόμαστε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην καινοτομία

Η Λίνα Γρηγοράτου, Chief Operating Officer της SAP για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, μιλάει στο epixeiro.gr για τη στρατηγική της εταιρείας στην εποχή της πανδημίας και τις προτεραιότητες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, για τον μετασχηματισμό της παγκόσμιας βιομηχανίας και τον ρόλο της καινοτομίας, αλλά και για τους επόμενους στόχους της εταιρείας.

Πώς διαμορφώνεται η στρατηγική της SAP για τις περιοχές ευθύνης σας και ποιες οι μεταβολές που υπήρξαν λόγω της πανδημίας; Πώς προσαρμοστήκατε εσείς, ως εταιρεία, σε αυτές;

Η SAP, το 2018, ανακοίνωσε την νέα στρατηγική της και ήταν η πρώτη που μίλησε για την Ευφυή Επιχείρηση (Intelligent Enterprise). Πιστεύουμε ότι οι καλύτερες επιχειρήσεις είναι αυτές που εφαρμόζουν προηγμένες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές σε ένα περιβάλλον ευέλικτων και ολοκληρωμένων επιχειρησιακών διαδικασιών, λαμβάνοντας υπόψιν την εμπειρία που προσφέρουν, τα θέλω και τα συναισθήματα των πελατών, των εργαζομένων και των συνεργατών τους για την λήψη σωστών αποφάσεων. Η SAP Intelligent suite ήρθε για να δώσει μία ολιστική εικόνα του τι συμβαίνει στην επιχείρηση, τη στιγμή που συμβαίνει.

Σήμερα, η στρατηγική αυτή διευρύνεται σε τρεις άξονες και εγκαινιάζει τη νέα εποχή της Ευφυούς Επιχείρησης που γίνεται ακόμα πιο εξωστρεφής, ανθεκτική, προσαρμοστική. Εισάγουμε ένα νέο είδος Business Networks και ψηφιοποιούμε τις δι-εταιρικές διαδικασίες μεταξύ διαφορετικών οργανισμών και οικοσυστημάτων. Προχωράμε με το πρόγραμμα Climate 21 για την κλιματολογική αλλαγή και εμπλουτίζουμε τις λύσεις μας με δυνατότητες κατανόησης και μείωσης του αποτυπώματος εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των προϊόντων και των λειτουργιών των πελατών μας. Τέλος, επενδύουμε στο Industry cloud, υιοθετώντας τις βέλτιστες και τις μελλοντικές τάσεις του κάθε κλάδου στις κάθετες λύσεις μας. Και όλα αυτά απόλυτα συνδεδεμένα με το πυρήνα της Ευφυούς Επιχείρησης.

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο επιχειρούμε αλλά προσαρμοστήκαμε γρήγορα και ομαλά. Επιλέγουμε την τηλεργασία και δίνουμε προτεραιότητα στην εξ’ αποστάσεως παροχή λύσεων, υπηρεσιών και υποστήριξης. Η φυσική παρουσία παραμένει ως επιλογή, όταν όμως κρίνεται απολύτως απαραίτητη.

Ποιες οι βασικότερες προκλήσεις που δημιουργεί η πανδημία για τις ελληνικές επιχειρήσεις; Και ποιες οι λύσεις που προσφέρετε και που έρχονται στο προσκήνιο λόγω της κρίσης, ιδίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;

Η πανδημία δημιούργησε πολλά θέματα εύρυθμης λειτουργίας στις εταιρίες. Η προμήθεια πρώτων υλών και προϊόντων, η παράδοση / παραλαβή , η διαχείριση των αποθεμάτων, η προσαρμογή γραμμών παραγωγής, η πρόσληψη και γρήγορη εκπαίδευση προσωπικού ή η δυνατότητα τηλεργασίας ήταν ενδεικτικά κάποιες από τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν.

Η τεχνολογία μπορεί να δώσει τεράστιες δυνατότητες εξωστρέφειας και να συνεισφέρει στην βιωσιμότητα κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ανάλογα με τον κλάδο και την εταιρία μπορούμε να μιλήσουμε για πολλές και διαφορετικές λύσεις.

Ως πιο επίκαιρες θα ανέφερα τη σουίτα των λύσεων μας για το ηλεκτρονικό εμπόριο και την εμπειρία των πελατών. Επίσης, τη λύση για τις στρατηγικές προμήθειες και τα επιχειρησιακά δίκτυα προμηθειών, όπου φέρνουμε σε επαφή την προσφορά με τη ζήτηση, δημιουργώντας εναλλακτικά κανάλια αγοράς και πώλησης. Tη λύση της διαχείρισης των ηλεκτρονικών υπογραφών και της αυτοματοποίησης της ροής των εγγράφων που καταργεί την υποχρέωση της φυσικής παρουσίας. Τις λύσεις μας για εργαλεία πρόβλεψης της ζήτησης, του εφοδιασμού και του ύψους των αποθεμάτων.

Ενδιαφέρον εκδηλώνεται και για τα δίκτυα στη εφοδιαστική αλυσίδα, όπου οι αποστολείς έρχονται σε επαφή με τους μεταφορείς και αυξάνουμε τις δυνατότητες επιλογής για την έγκαιρη παραλαβή προϊόντων, ή τα εργαλεία για τον σχεδιασμό νέων προϊόντων, μιας και πολλές εταιρίες κλήθηκαν να προσθέσουν ή αλλάξουν γραμμές παραγωγής. Τέλος, συνεχίζουμε να βλέπουμε ζήτηση για λύσεις διαχείρισης, εμπειρίας και εκπαίδευσης του ανθρωπίνου δυναμικού, του μόνιμου αλλά και του εποχικού. Ειδικά για το τελευταίο και με την άνοδο της gig οικονομίας, προβλέπουμε περαιτέρω αύξηση της ζήτησης στο μέλλον.

Υπάρχουν τομείς της έρευνας γύρω από τον κορονοϊό στους οποίους η SAP έχει παρουσία; Γενικότερα, είναι ο τομέας της υγείας και του medtech στις προτεραιότητες σας;

Η SAP κινητοποιήθηκε άμεσα στη μάχη κατά του covid -19. Μία από τις πολλές δράσεις της ήταν και η υιοθέτηση του Open Covid Pledge, δεσμευόμενη να διαθέσει αφιλοκερδώς όλες τις πατέντες της στη μάχη κατά της πανδημίας. Παράλληλα, σε συνεργασία με την Deutsche Telekom και άλλους συνεργάτες, υλοποιήσαμε το Corona Warning App, που υποστηρίζει την ΕΕ στην δημιουργία ενός δικτύου επικοινωνίας εφαρμογών ανίχνευσης επαφών, σε απόλυτη συμμόρφωση με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

O τομέας της υγείας αποτελεί για τη SAP προτεραιότητα και έναν από τους είκοσι πέντε κλάδους που διαθέτει κάθετη λύση. Σήμερα, υπάρχουν πολλοί πάροχοι υγείας ανά την υφήλιο που χρησιμοποιούν SAP τεχνολογία και λύσεις υγειονομικής περίθαλψης και θεραπείας για να βοηθήσουν τους κλινικούς ιατρούς στην αποτελεσματικότερη θεραπεία των ασθενών και στη διάσωση περισσότερων ζωών. Για παράδειγμα, στο Εθνικό Κέντρο Καρκινικών Νόσων στη Χαϊδελβέργη (NCT), με το SAP HANA αναλύονται μεγάλες ποσότητες κλινικών και ερευνητικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο με σκοπό την εξατομικευμένη διάγνωση και θεραπεία του καρκίνου.

Πώς μετασχηματίζεται η βιομηχανία παγκοσμίως; Ποιος είναι ο ρόλος του ψηφιακού μετασχηματισμού και των νέων τεχνολογιών (AI/ML); Ποιοι κλάδοι παρουσιάζουν τον σημαντικότερο μετασχηματισμό και ποιοι θα λέγατε πως δεν ήταν έτοιμοι να υιοθετήσουν τις απαιτούμενες αλλαγές;

Η παγκόσμια βιομηχανία προσαρμόζεται στις απαιτήσεις ενός συνεχώς μεταβαλλόμενου κόσμου και γίνεται περισσότερο ψηφιακή, πράσινη και ανταγωνιστική.

Οι επιχειρήσεις, λοιπόν, καλούνται να αλλάξουν γρήγορα αν θέλουν να πρωτοστατήσουν στην αυτή τη νέα πραγματικότητα.

Η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών (ΑΙ/ΜL, IoT, Chatbots, RPAs, Blockchain κ.α.) είναι απαραίτητη για την ψηφιακή μετάβαση των μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και μπορούν να συμβάλουν στην πρωτοπορία αυτών, άρα και στην βελτίωση της αποδοτικότητάς και ανταγωνιστικότητας τους.

Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα βρέθηκαν σε μεγαλύτερη ετοιμότητα ενώ από την άλλη η βιομηχανία που έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις βρέθηκε σε δυσκολότερη θέση.

Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, πόσο γρήγορα μετασχηματίζονται οι δημόσιες υπηρεσίες και το κράτος ευρύτερα;

Σίγουρα υπάρχει συνειδητοποίηση, ως προς την αναγκαιότητα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και των υπηρεσιών του δημοσίου, και έχει σημειωθεί πρόοδος. Και βεβαίως, η έλευση της πανδημίας έχει συμβάλει καταλυτικά σε αυτό. Ωστόσο, χρειάζεται να γίνουν πολύ πιο γρήγορα και αποφασιστικά βήματα ώστε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος και να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις των καιρών. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι η επιτάχυνση των προσπαθειών προς αυτή τη κατεύθυνση, και το κόστος του όλου εγχειρήματος θα μειώσει, και τα οφέλη για τους πολίτες της χώρας μας θα πολλαπλασιάσει.

Σε τι σημείο βρίσκεται σήμερα το πρόγραμμα SAP Go Digital; Ποια η γνώμη σας για τις ψηφιακές δεξιότητες που υπάρχουν στο εργατικό δυναμικό της Ελλάδας; Υπάρχει το απαιτούμενο ταλέντο;

Παρόλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά τη διάρκεια του lockdown, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τη πρώτη φάση του προγράμματος με την πιστοποίηση 32 νέων ταλέντων σε SAP τεχνολογίες και σχετικές με το αντικείμενο δεξιότητες. Το πρόγραμμα παραδόθηκε εξ ολοκλήρου ψηφιακά από τον Technology and Development Institute της SAP, οι δε απόφοιτοι απορροφήθηκαν άμεσα από την αγορά και σήμερα εργάζονται στο οικοσύστημα της SAP. Είναι ένα πρόγραμμα υψηλών προδιαγραφών για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι.

Όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες του εργατικού δυναμικού της χώρας, θεωρώ ότι υπολειπόμαστε αρκετά έναντι των υπολοίπων χωρών της ΕΕ. Χρειάζονται πολιτικές δια βίου μάθησης με εκπαιδευτικά προγράμματα από την πολιτεία, τις επιχειρήσεις και το δημόσιο τομέα και μηχανισμοί ελέγχου και αξιολόγησης που να ενισχύουν και να αναβαθμίζουν συστηματικά, με συνέπεια και συνέχεια, τις ψηφιακές δεξιότητες μας.

Η παραγωγή ταλέντου στη χώρα είναι σε καλό επίπεδο αλλά δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες της. Υπάρχουν απόφοιτοι ανωτάτων σχολών πολλά υποσχόμενοι που δεν προσελκύονται, δεν αναδεικνύονται και δεν αναπτύσσονται από την ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα να αναζητούν άλλους επαγγελματικούς προορισμούς. Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης ζήσαμε τη μεγαλύτερη διαφυγή ταλέντου στην ιστορία μας. Χρειάζεται ενίσχυση των τμημάτων των ανωτάτων θετικών σχολών και στενότερη συνεργασία μεταξύ των πανεπιστημίων και επιχειρήσεων για τη συγκράτηση του ταλέντου στη χώρα.

Παράθεση - epixeiro.gr

Οι επιχειρήσεις καλούνται να αλλάξουν γρήγορα αν θέλουν να πρωτοστατήσουν στην αυτή τη νέα πραγματικότητα

Ποια είναι η εικόνα που παρουσιάζει η B2B αγορά, όσον αφορά και στην αγορά λογισμικού από τις επιχειρήσεις; Υπάρχουν τάσεις που ξεχωρίζουν σε αυτόν τον τομέα;

Η οικονομική κρίση των τελευταίων δέκα ετών και στην συνέχεια η έλευση της πανδημίας επηρέασε αρκετά την αγορά λογισμικού. Ωστόσο, παρέμεινε ανθεκτική σε σχέση με άλλους κλάδους της οικονομίας, είναι δε σημαντικότατος παράγοντας για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα με την αυξανόμενη ζήτηση για αυτοματοποίηση των διαδικασιών και την ανάγκη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των οργανισμών, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, συντελείται και ένας μετασχηματισμός της παγκόσμιας βιομηχανίας λογισμικού προκειμένου να καλυφθεί η εν λόγω ανάγκη με γρηγορότερο, απλούστερο και αποτελεσματικότερο τρόπο.

Η τάση για υιοθέτηση μοντέλων όπως το Software as a Service (SaaS), Platform as a Service (PaaS) και Infrastructure as a Service (IaaS), αλλά και λογισμικών νέας γενιάς με έξυπνες τεχνολογίες ενσωματωμένες ή επιχειρηματικών δικτύων (Business Networks), είναι σε ανοδική πορεία και αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω τα επόμενο διάστημα. Να σημειώσω εδώ ότι η SAP πρωτοστατεί των εξελίξεων αυτών, καινοτομώντας και συν-διαμορφώνοντας τις παγκόσμιες τάσεις της αγοράς.

Αναζητά η SAP νέες επενδύσεις στην Ελλάδα ή συνεργασίες/εξαγορές startups; Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας μας;

Στρατηγική μας προτεραιότητα παραμένει η συνεχής επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό και νέα ταλέντα, η ενδυνάμωση των υφιστάμενων συνεργασιών μας και η περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου των συνεργατών μας.

Η χώρα μας έχει βελτιώσει αρκετά την εικόνα της ως πιθανό επενδυτικό προορισμό. Η αποτελεσματική διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, η πολιτική ενθάρρυνσης των επενδύσεων, το περιβάλλον πολιτικής σταθερότητας, το υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε, η ποιότητα ζωής, είναι μερικοί από τους λόγους. Εξακολουθούν όμως να υπάρχουν επιφυλάξεις εκ μέρους του επενδυτικού κοινού κυρίως λόγο της φορολογίας, της γραφειοκρατίας και της πρόσβασης στη χρηματοδότηση, σημεία τα οποία πρέπει να δουλέψουμε αν θέλουμε να προσελκύσουμε περισσότερες επενδύσεις.

Ποια είναι η σημασία της λέξης «καινοτομία» για την SAP; Τι είναι καινοτόμο και ποιος ο ρόλος του innovation στο business software;

H καινοτομία είναι στο DNA της SAP και αποτελεί αλληλένδετο κομμάτι της παραγωγής του λογισμικού μας. Τα SAP Labs μας είναι παγκόσμια κέντρα έρευνας και ανάπτυξης που σε συνεργασία με δεκάδες πανεπιστήμια εστιάζουν στην ανάπτυξη απλών, εξατομικευμένων, ταχύτερων και αποτελεσματικότερων λύσεων. Παράλληλα, ο οργανισμός μας New Ventures and Technologies (NVT) αναζητά τα προβλήματα που θα ανακύψουν τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Μέσα στο NVT, οι ομάδες του SAP Innovation Center Network διερευνούν τον επιχειρηματικό αντίκτυπο των αναδυόμενων τεχνολογιών.

Ενστερνιζόμαστε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην καινοτομία, απαντώντας στις σημερινές προκλήσεις και εντοπίζοντας τις αυριανές ευκαιρίες. Επικεντρωνόμαστε στο να καλύπτουμε όλους τους τομείς της εξίσωσης της καινοτομίας, από την εμπειρία των χρηστών και τον επανασχεδιασμό επιχειρηματικών μοντέλων μέχρι την εξισορρόπηση και ικανοποίηση πολλαπλών απαιτήσεων για την υποστήριξη της βιωσιμότητας και της κερδοφορίας μιας επιχείρησης.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας για την ελληνική αγορά; Ποιοι οι στόχοι, ποιο θα είναι το επίκεντρο αυτής της πορείας;

Το όραμά μας είναι να εργαζόμαστε για μία χώρα καλύτερη και για την βελτίωση της ζωής των ανθρώπων της. Θα θέλαμε να συνδράμουμε στον εκσυγχρονισμό του κράτους και των ελληνικών επιχειρήσεων. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε κοντά στους πελάτες μας και να υποστηρίξουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους με την τεχνογνωσία μας και με μια σειρά προτάσεων, ολοκληρωμένων λύσεων και υπηρεσιών που διαθέτουμε, και που συνεχώς εμπλουτίζουμε.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr