Επιχειρηματικά Νέα

Ο ανταγωνισμός «διώχνει» την Walmart από την ιαπωνική αγορά

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Ο ανταγωνισμός «διώχνει» την Walmart από την ιαπωνική αγορά
epixeiro

16/11/2020 | 12:43

epixeiro

08/08/2025 | 04:29

​Η Walmart ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει τις περισσότερες μετοχές της στη Seiyu, την ιαπωνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αγόρασε πριν από 12 χρόνια, στην KKR και τη Rakuten.

Η συμφωνία ορίζει την αξία της Seiyu σε περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια και σημαίνει ότι η Walmart σχεδόν τερματίζει τις δραστηριότητές της στην Ιαπωνία.

Βάσει της συμφωνίας, η επενδυτική KKR θα αγοράσει μερίδιο 65% στη Seiyu, ενώ η Rakuten, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ιαπωνίας, θα λάβει μερίδιο 20% μέσω μιας νεοσύστατης θυγατρικής εταιρείας που ονομάζεται Rakuten DX. Η Walmart θα διατηρήσει το 15% της Seiyu.

Η Rakuten δημιούργησε μια στρατηγική συμμαχία με τη Walmart το 2018 που περιελάμβανε την έναρξη μιας διαδικτυακής υπηρεσίας παράδοσης προϊόντων παντοπωλείου στην Ιαπωνία. Υπό την ονομασία Rakuten Seiyu Netsuper, η διαδικτυακή υπηρεσία περιλαμβάνει και ένα ειδικό κέντρο εκπλήρωσης παραγγελιών.

Μετά τη συμφωνία, η οποία είναι αποτέλεσμα του υψηλού ανταγωνισμού και των χαμηλών περιθωρίων κέρδους που προσφέρει η ιαπωνική αγορά, η Seiyu θα είναι μέρος της Rakuten DX, η οποία θέλει να φέρει περισσότερα φυσικά καταστήματα στο διαδίκτυο μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου της Rakuten και των καναλιών πληρωμής χωρίς μετρητά.