NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η «δημοκρατία» στο εμπόριο που φέρνει η τεχνολογία

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η «δημοκρατία» στο εμπόριο που φέρνει η τεχνολογία

Το e-commerce ανοίγει νέες αγορές σε κάθε περιοχή της Ελλάδας. Μπορείς να αγοράσεις ρούχα από τη Λάρισα μένοντας στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη. Ο έμπορος αθλητικών ειδών στη Θεσσαλονίκη μπορεί να πουλήσει και στην Αθήνα ή στα Γιάννενα.

Σε δύο ημέρες θα έχουμε την πρώτη ηλεκτρονική «Black Friday». Ανεξάρτητα εάν κάποιος συμφωνεί με τον ξενόφερτο θεσμό ή όχι, οφείλει να παραδεχθεί ότι κατά τα προηγούμενα χρόνια λειτούργησε εξαιρετικά εποικοδομητικά για το λιανικό εμπόριο και ιδιαίτερα για τους μεγάλους ομίλους ηλεκτρονικών, αθλητικών ειδών και ένδυσης-υπόδησης. Φέτος θα λειτουργήσει αμιγώς διαδικτυακά και αυτό έχει τη σημασία του. Το ηλεκτρονικό εμπόριο φέρνει κοντά στον καταναλωτή κάθε μικρό έμπορο χωρίς διακρίσεις μεγέθους ή διαφοράς προϊόντων. Με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ανοίγει η αγορά των μεγάλων πόλεων στον μικρό έμπορο της επαρχίας που με το συμβατικό εμπόριο δεν είχε καμμία πιθανότητα. Μπορείς να αγοράσεις ρούχα από τη Λάρισα μένοντας στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη. Ο έμπορος αθλητικών ειδών στη Θεσσαλονίκη μπορεί να πουλήσει και στην Αθήνα ή στα Γιάννενα. Ο έμπορος ειδών ένδυσης υπόδησης από την μία άκρη της Αθήνας μπορεί να πουλήσει στην άλλη άκρη της Αθήνας, πράγμα που δύσκολα θα συνέβαινε για είδη μικρής αξίας.

Ο έμπορος που απευθυνόταν σε ένα αγοραστικό κοινό 5.000 ατόμων μπορεί να απευθυνθεί σε ένα κοινό 5 εκατ. ανθρώπων με την ίδια ευκολία που μπορεί να το κάνει ένας μεγάλο όμιλος. Αυτό σημαίνει μία «εμπορική δημοκρατία» χωρίς barriers to entry. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανοίγει ευκαιρίες σε μικρές επιχειρήσεις και καταργεί τα εμπόδια του χώρου και του χρόνου.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.),τον Μάιο ο ρυθμός ανάπτυξης της καταναλωτικής δαπάνης διαμορφώθηκε στο 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παραπάνω από τετραπλάσιος από την αρχή του 2020.

Τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Μαΐου οι ρυθμοί ανάπτυξης “επιβραδύνθηκαν” στο +91% και +69%, γεγονός το οποίο αποδίδεται στην έναρξη λειτουργίας των εμπορικών κέντρων αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που ευνοούσε τις βόλτες στα μαγαζιά. Και μετά τον Μάιο, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκαν, την περίοδο που τα φυσικά καταστήματα λειτουργούσαν κανονικά, με διπλάσιους ρυθμούς, από το 15% με 25% που αναπτύσσονταν ετησίως τα προηγούμενα χρόνια.

Σωστό και αναπτυγμένο ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί ισχυρά logistics

Βέβαια, για να λειτουργήσει σωστά το ηλεκτρονικό εμπόριο θα πρέπει να συνοδεύεται με σωστά logistics. Αυτή τη διαδικασία που θα παραλάβει το εμπόρευμα από την αποθήκη και την μεταφέρει μέχρι την πόρτα του πελάτη.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown είδαμε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε μεγάλους ομίλους με την διανομή των παραγγελιών. Οι όμιλοι αυτοί δεν ήταν έτοιμοι να πουλήσουν ηλεκτρονικά και σε τέτοιες ποσότητες. Κερδισμένος βγήκε ένας μεγάλος όμιλος ειδών γραφείου που είχε το δικό του σύστημα μεταφορών και πολύ οργανωμένο κέντρο logistics.

Εκτιμούμε -και ενόψει Black Friday- ότι τα πράγματα στο δεύτερο lockdown θα είναι πολύ βελτιωμένα. Όχι τίποτε άλλο, γιατί οι δυσαρεστημένοι πελάτες-παραγγελιοδόχοι δεν θα επιστρέψουν όταν ανοίξουν τα μαγαζιά.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr