NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Θ. Βασιλειάδης, Specisoft: Η αγορά του λογισμικού έχει θετικό πρόσημο

Θ. Βασιλειάδης, Specisoft: Η αγορά του λογισμικού έχει θετικό πρόσημο

Ο Θεοκλής Βασιλειάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Specisoft, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά πληροφορικής, τις αλλαγές που έχουν υπάρξει στο business λογισμικό τις τελευταίες δεκαετίες, και τους επόμενους στόχους της εταιρείας, που αφορούν και στην «κατάκτηση σημαντικής θέσης στην διεθνή αγορά του εξειδικευμένου λογισμικού».

Πώς ξεκίνησε η Specisoft και ποια είναι τα προϊόντα που προσφέρει αυτή τη στιγμή; Δώστε μας μια εικόνα από την ιστορία, την πορεία της στο επιχειρείν και το πελατολόγιο σας.

Η εταιρία Specisoft Α.Ε. ιδρύθηκε το 1987 με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού σε θέματα που περιέχουν γνώση, υψηλή εξειδίκευση, ειδικούς αλγορίθμους και πολύ μεγάλης κλίμακας επεξεργασία στοιχείων. Το όραμά μας είναι η δημιουργία μιας εταιρείας της γνώσης μέσα στην αναδυόμενη παγκοσμίως οικονομία της γνώσης.

Τα προϊόντα της Specisoft αφορούν θέματα Business Planning, Οικονομικών Αναλύσεων και Αξιολόγησης Επιχειρήσεων, Αποτίμησης της Αξίας των Επιχειρήσεων, καθώς και άλλα επιχειρησιακά λογισμικά. Ειδικά για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν λογισμικά Επιχειρησιακών Παιγνίων για εκπαίδευση φοιτητών και στελεχών επιχειρήσεων μέσω της διοίκησης εικονικών επιχειρήσεων.

Οι τεχνολογίες χρηματοοικονομικών αναλύσεων που χρησιμοποιεί η Specisoft εκτείνονται από τις συνήθεις καθοριστικές τεχνολογίες, έως τεχνολογίες RISK ανάλυσης κινδύνων, τεχνολογίες EXPERT με αυτόματη μηχανική αξιολόγηση και εξαγωγή συμπερασμάτων σε μορφή κειμένων, καθώς και τεχνολογίες νευρωνικών δικτύων και τεχνητής νοημοσύνης γενικότερα.

Οι πελάτες της Specisoft είναι Επιχειρήσεις, Τράπεζες, Πανεπιστήμια, Χρηματιστηριακές Εταιρείες, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, Λογιστικά γραφεία, Οργανισμοί κ.α. Μεταξύ των 2000 και πλέον πελατών της είναι 85 εισηγμένες στο ΧΑΑ επιχειρήσεις, σχεδόν όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας καθώς και σύμβουλοι διεθνούς εμβέλειας όπως η ICAP, η Grant Thornton και άλλοι.

Ποια είναι σήμερα η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε; Ποια θα λέγατε πως είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα σας σε σύγκριση με τον εγχώριο ανταγωνισμό;

Αν και οι εταιρείες λογισμικών και πληροφορικής υπέστησαν απώλειες κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, αυτές ήταν περιορισμένες συγκριτικά και με άλλους κλάδους, γεγονός που σύντομα τους επέτρεψε να ξαναμπούν σε θετική τροχιά ανάπτυξης. Τα τελευταία χρόνια η αγορά του λογισμικού έχει θετικό πρόσημο και παρά την έλευση της πανδημίας έχει δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος για τη δημιουργία ή και την περαιτέρω ανάπτυξη συγκεκριμένων λογισμικών που αφορούν σε απομακρυσμένες τεχνολογίες ή τεχνολογίες κυβερνοασφάλειας, δίνοντας προβάδισμα στις εταιρίες του κλάδου.

Παρά τη δραστηριοποίηση ισχυρών ανταγωνιστών, η Specisoft κινείται με σταθερά βήματα χτίζοντας όλα αυτά τα χρόνια την επιτυχή πορεία της. Σχεδόν όλο το προσωπικό της Specisoft είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, η εταιρεία πλαισιώνεται και από εξωτερικούς συνεργάτες κατόχους Master και PhD, ενώ καθηγητές ΑΕΙ και επιφανή στελέχη του ιδιωτικού τομέα λειτουργούν ως σύμβουλοί της. Το καταρτισμένο προσωπικό της εταιρίας, οι εξειδικευμένες γνώσεις αλλά και η πολυετής εμπειρία αποτελούν τους παράγοντες που εξασφαλίζουν την επιστημονική αρτιότητα και την ουσιαστική πρακτική χρησιμότητα των λογισμικών της.

Όσον αφορά στην εγχώρια αγορά πληροφορικής, παρατηρούμε σημαντική κινητικότητα τους τελευταίους μήνες, με μεγάλα deals. Υπάρχει ενδιαφέρον της Specisoft για εξαγορές ή συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού;

Παρά το γεγονός ότι έχουν υπάρξει προτάσεις εξαγοράς κατά το παρελθόν, στόχο μας αποτελούν οι συνεργασίες. Πρωτίστως δίνουμε σημασία στην ανάπτυξη σε κάθετους τομείς της οικονομίας όπου κυριαρχεί η γνώση του θέματος, κυρίως, όπως είναι τα συστήματα εμπειρογνώμονες (expert systems) κ.α. Η στρατηγική που ακολουθούμε μας επιτρέπει να συνθέσουμε έναν όμιλο τεχνολογίας.

Προχωρήσατε, πρόσφατα, στην έκδοση ενός πεντάτομου έργου για θέματα επιχειρήσεων / επιχειρηματικότητας. Ποια η στόχευση αυτού, που είναι διαθέσιμο και γιατί μια εταιρεία πληροφορικής αποφάσισε να πραγματοποιήσει ένα τέτοιο project;

Ακολουθώντας την αρχή του Marketing by Education, κυκλοφορήσαμε πρόσφατα ένα πεντάτομο συλλογικό έργο με θέματα που αφορούν τη σύγχρονη επιχείρηση / επιχειρηματικότητα, το οποίο ολοκληρώθηκε χάρη στην πολύτιμη συμβολή Οικονομικών διευθυντών, Συμβούλων, Καθηγητών ΑΕΙ καθώς και του καταρτισμένου, επιστημονικού προσωπικού της Specisoft. Αυτό που προσδίδει ιδιαίτερη αξία στην έκδοση είναι ότι μέσα από τη θεματολογία της ενσωματώνει και παρουσιάζει την 34 ετών εμπειρία σημαντικών προσωπικοτήτων. Στόχος της δημιουργίας της ήταν η σύσταση ενός χρήσιμου εργαλείου για διάφορους κλάδους, όπως π.χ. επιχειρησιακός σχεδιασμός, η οικονομική ανάλυση και αξιολόγηση επιχειρήσεων, η κοστολόγηση βιομηχανικών προϊόντων κ.α.. Η Specisoft, λόγω της φύσης και του χαρακτήρα της, έχει την καινοτομία στο DNA της, για αυτό και παρουσιάζει ιδέες και λύσεις που ξεχωρίζουν.

Μια άλλη πρόσφατη εξέλιξη είναι η συνεργασία σας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Μιλήστε μας για αυτές τις συνεργασίες που πραγματοποιείτε και το πως έχει ενδεχομένως επηρεαστεί το πλάνο λόγω πανδημίας.

Μεταξύ των πελατών μας είναι σχεδόν όλα τα ΑΕΙ της χώρας. Με κάποια έχουμε μνημόνιο συνεργασίας και ήδη εκτελούμε έργο με την Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε συνεργασία και με Υπουργείο. Επίσης, έχουμε στρατηγική συνεργασία με εταιρία για την προώθηση των λογισμικών της σειράς FUND της Specisoft, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Συνεργασία έχουμε και με ερευνητικούς φορείς, όπως με το ΕΚΕΤΑ, με το οποίο πριν λίγες μέρες πήραμε ευρωπαϊκό έργο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ 47 προτάσεων πανευρωπαϊκής εμβέλειας, πέρασαν δύο, εκ των οποίων η μια ήταν η δική μας. Στο πλαίσιο του έργου συμμετέχει πλήθος φορέων από την Ελλάδα και την Ε.Ε. ενώ η συμμετοχή της Specisoft αφορά στην επεξεργασία με μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης στοιχείων οδηγών αυτοκινήτων που θα λαμβάνονται υπό διάφορες συνθήκες (π.χ. από αλκοόλ κλπ), από μετρήσεις καταστάσεων του εγκεφάλου, από προσομοιωτές οδήγησης.

Η πανδημία δεν έχει μεγάλο αντίκτυπο στις εταιρίες του κλάδου και στο πελατολόγιό μας, γεγονός που επιτρέπει να προχωράμε στην υλοποίηση των συνεργασιών αλλά και να εξετάζουμε τη σύναψη νέων, ακόμα και σε πρωτόγνωρες και απαιτητικές για όλους περιστάσεις.

Έχουν αλλάξει οι ανάγκες των επιχειρήσεων, με τις οποίες συνεργάζεστε, σε λογισμικό, λόγω της τρέχουσας πανδημίας και των αναγκών για τηλεεργασία κτλ;

Στα δικά μας λογισμικά δεν υπήρξε ανάγκη για αλλαγές, γιατί προτεραιότητά μας είναι να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις που ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες των πελατών. Θέλοντας να προσφέρουμε πάντα το καλύτερο δυνατό ωστόσο, προσθέσαμε σε ορισμένα λογισμικά κάποια επιπλέον στοιχεία ευκολίας.

Βρίσκεστε στην αγορά από την δεκαετία του '80. Πώς έχει αλλάξει το business λογισμικό σε αυτά τα χρόνια, από τεχνικής πλευράς; Πώς γίνεται σήμερα η ανάπτυξη του;

Από τη δεκαετία του ’80 μέχρι και σήμερα το business λογισμικό έχει αλλάξει σημαντικά, γιατί συμβαίνει αυτό που ονομάζουμε «θετική ανατροφοδότηση». Όσο οι εταιρίες αναπτύσσονται και χρησιμοποιούν λογισμικά, τόσο περισσότερο διευκολύνεται η δουλειά τους και παράλληλα τόσο πιο πολλές ανάγκες δημιουργούνται για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία τους και μετά πάλι από την αρχή, σε ανώτερο επίπεδο. Άλλωστε, υπάρχει και ο ανταγωνισμός, που και αυτός έχει σημαντικό ρόλο στην πρόοδο του κλάδου και στη συνεχή ανάπτυξη των λογισμικών. Επιβάλλεται από την αγορά να μηχανοποιούνται οι επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδα, από υπολογιστική ισχύ, σε υπηρεσίες robot, ακόμα και σε τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό με τη σειρά του θέτει ερωτήματα για το πιο θα μπορούσε να είναι το όριο και με λίγη φαντασία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η προσέγγιση των δυνατοτήτων του ανθρώπου.

Ποιοι οι επόμενοι στόχοι της εταιρείας, ποια η στρατηγική που θα ακολουθήσετε το 2021; Σας ενδιαφέρουν νέες αγορές, νέοι τομείς, καινούργιες επενδύσεις;

Στόχος μας για αυτή τη χρονιά είναι να συνεχίσουμε με την ίδια δυναμική αλλά και να προχωρήσουμε σε ακόμα περισσότερες συνεργασίες, οι οποίες στο πέρασμα του χρόνου εξασφαλίζουν τη σταθερή και αυξανόμενη παρουσία μας σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Θέλουμε να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας και να διευρύνουμε το πελατολόγιό μας, προσφέροντας πάντοτε εξειδικευμένες και ολοκληρωμένες λύσεις. Όραμα και στρατηγική της εταιρείας είναι η κατάκτηση σημαντικής θέσης στην διεθνή αγορά του εξειδικευμένου λογισμικού, όπου η ενσωμάτωση γνώσης στα προγράμματα παίζει πρωτεύοντα ρόλο.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr