NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Π. Γρηγορακάκης, Mondelez: Το e-commerce παρουσίασε τετραπλασιασμό στα σνακς

Π. Γρηγορακάκης, Mondelez: Το e-commerce παρουσίασε τετραπλασιασμό στα σνακς

Ο Παναγιώτης Γρηγορακάκης, Category Planning & Development Manager της Mondelez International, μιλάει στο epixeiro.gr για το πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές ανάγκες μέσα στη πανδημία, την τρέχουσα εικόνα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τον ρόλο του e-commerce στη στρατηγική της εταιρείας.

Δώστε μας μια εικόνα από τη δραστηριότητα της εταιρείας την περασμένη χρονιά. Επηρεάστηκε, αυτή, από τα lockdown που υπήρξαν λόγω της πανδημίας;

Το 2020 ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρόνια για όλους, με πρωτόγνωρες προκλήσεις για την αγορά. Με την πανδημία να αλλάζει σε μεγάλό βαθμό τον τρόπο της δουλειάς μας και τις ραγδαίες μεταβολές στις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες, αναπροσαρμόσαμε τα πλάνα μας ώστε να ανταποκριθούμε στις καινούριες απαιτήσεις των καταναλωτών αλλά και της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Σε ένα πρώτο επίπεδο, είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία της εταιρείας το 2020, λαμβάνοντας υπόψη τις πρωτόγνωρες προκλήσεις με τις οποίες ήρθαμε αντιμέτωποι. Είναι γεγονός ότι υπήρξε διαφοροποίηση στην ανάπτυξη που παρουσίασαν οι επιμέρους κατηγορίες ως αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων lockdowns και των νέων αγοραστικών συνθηκών.

Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές ανάγκες μέσα σε αυτές τις συνθήκες; Υπήρξαν αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και στα προϊόντα που παρουσίαζαν ζήτηση; Ποια ξεχώρισαν;

Οι καταναλωτικές και αγοραστικές τάσεις επηρεάστηκαν δραματικά από το ξέσπασμα της πανδημίας και την μετέπειτα εξέλιξή της. Τα παρατεταμένα lockdowns και οι περιορισμοί στις κοινωνικές δραστηριότητες οδήγησαν σε νέες συνήθειες με επίκεντρο την ατομική προστασία και την in home κατανάλωση. Τα snacks, αποτελώντας ένα είδος συντροφιάς αυτή τη περίοδο στα νοικοκυριά, προσέφεραν στιγμές απόλαυσης μέσα στις ιδιαίτερες συνθήκες. Με τον τρόπο αυτό είδαμε ανοδικές πωλήσεις στην κατηγορία της σοκολάτας και ειδικά της σοκοπάστας, της οποίας πρωτοστάτησε η Μερεντα, αλλά και των μπισκότων, είτε λόγω ατομικής κατανάλωσης, είτε μέσα από την αυξημένη in home ζαχαροπλαστική. Αντίθετα, παρατηρήθηκε έντονη πτώση στην κατηγορία της τσίκλας και καραμέλας, αφού οι περιστάσεις κατανάλωσής τους περιορίστηκαν δραματικά.

Όσον αφορά στην εφοδιαστική αλυσίδα, προέκυψαν εκεί ζητήματα; Καλύφθηκε η ζήτηση μέσα σε αυτές τις συνθήκες; Ποια η τρέχουσα κατάσταση;

Οι ομάδες της εφοδιαστικής αλυσίδας κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες ώστε να καλύψουν την αρχικά τεράστια ζήτηση για σοκολάτες και μπισκότα (κυρίως στα super market) ενώ ταυτόχρονα αναπροσαρμόστηκε το πλάνο για τα κανάλια μικρής λιανικής και HORECA/BARECA ώστε να βελτιστοποιηθούν αποθέματα προϊόντων που σημείωσαν ραγδαία πτώση. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τους εργαζομένους στο εργοστάσιο Παυλίδη που με αδιάκοπες προσπάθειες ανταποκρίθηκαν επάξια στις αυξημένες ανάγκες παραγωγής και διάθεσης των αγαπημένων προϊόντων σοκολάτας (Merenda, Lacta και Υγείας Παυλίδη). Ιδιαίτερη, επίσης, αναφορά πρέπει να γίνει και για την Ομάδα Πωλήσεων της πρώτης γραμμής που ήταν δίπλα στους πελάτες μας από την πρώτη στιγμή, ώστε μαζί να σταθούμε στο τέλος στο ύψος των απαιτήσεων των καταναλωτών.

Ποιος ο ρόλος του e-commerce στη στρατηγική σας; Ανήκουν τα σνακς στις κατηγορίες που διακρίνονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή, μέσα στα lockdown, η προμήθεια τους γίνεται κυρίως με «φυσικές» αγορές, από τα super market;

Πριν ακόμη ξεσπάσει η πανδημία, το e-commerce ήταν ένα από τα ανερχόμενα κανάλια με διψήφιο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, αλλά με σχετικά μικρό στην Ελλάδα μέγεθος, ειδικά για τα σνακς. Με την εξέλιξη της πανδημίας, το εν λόγω κανάλι σημείωσε θεαματική ανάπτυξη φτάνοντας μάλιστα σε τετραπλασιασμό σε σχέση με το 2019! Πιστεύουμε ότι το e-commerce είναι μια σοβαρή τάση που ήρθε για να μείνει. Στην εταιρία μας, υπάρχει ήδη εξειδικευμένη ομάδα που δουλεύει με τους συνεργάτες μας στην αγορά ώστε να καλύψουμε αποτελεσματικά τις ανάγκες των καταναλωτών μας. Τελικός στόχος είναι η αποτύπωση του φυσικού καταστήματος στο ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο τελικός αγοραστής να κάνει γρήγορα και αποτελεσματικά τις επιλογές του διατηρώντας ενδιαφέρουσα την αγοραστική του εμπειρία.

Σε όλο αυτό το πλαίσιο, πως αλλάζει το retail στην Ελλάδα και οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνται μέσω αυτού, όπως το in-store marketing;

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές μετά την εκδήλωση της πανδημίας συνέβη στο αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών εντός του καταστήματος καθώς έχει γίνει πιο γρήγορο και πιο στοχευμένο. Ταυτόχρονα, η διαδικασία επιλογής είναι πιο άμεση και η τιμή αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής. Η έμφαση πλέον δίνεται στην κατάλληλη προωθητική ενέργεια και στο σωστό μίγμα κωδικών. Φυσικά, όσο πιο φυσιολογικές γίνονται οι συνθήκες εφεξής, τόσο πιο σύντομα θα επανέρχεται η ανάγκη του κοινού για εντυπωσιακές θεματικές ενότητες και in-store theatre μέσα στα καταστήματα.

Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας για την χρονιά που μόλις ξεκίνησε; Και, όσον αφορά στις επενδύσεις και τις ενδεχόμενες νέες προσλήψεις, τι προβλέπεται σε αυτούς τους τομείς;

Βασικός μας στόχος είναι να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά και έγκαιρα όπως και το 2020 στις τάσεις των καταναλωτών και στις εξελίξεις της αγοράς. Είναι σαφές ότι οι εξωγενείς παράγοντες και πιο συγκεκριμένα η εξέλιξη της πανδημίας και η οικονομική κατάσταση επηρεάζουν την πορεία της αγοράς και τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούμε. Εμείς, από την πλευρά μας, θέλουμε να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της αγοράς, χτίζοντας τις μάρκες μας και την προτίμηση των καταναλωτών καθώς και την παρουσία μας στην αγορά. Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο πιο σημαντικό κεφάλαιο μας που είναι οι άνθρωποι μας.

Grigorakakis_2-1.jpg?mtime=20210130175945#asset:241725

Υπάρχουν brands της Mondelez που δεν είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και που θα μπορούσαμε ενδεχομένως να δούμε μέσα στο επόμενο διάστημα, βάσει και των αναγκών που διαμόρφωσε ο Covid-19;

Η Mondelez, ως η μεγαλύτερη εταιρία snacking στον κόσμο, παράγει και διαθέτει πολλά αναγνωρισμένα και παγκόσμιας εμβέλειας brands. Κάποια είναι ήδη γνωστά στην Ελλάδα, όπως η Milka και η Cadbury, και είναι ήδη διαθέσιμα μέσα από συγκεκριμένα δίκτυα διανομής. Είναι αλήθεια πως μέσα από την πανδημία ενισχύθηκε περισσότερο η ζήτηση των ήδη γνωστών τοπικών μαρκών και προϊόντων και το καταναλωτικό κοινό έδειξε την προτίμησή του στις «θεμελιώδεις» επωνυμίες.

Με τη ζήτηση για περισσότερα προϊόντα που αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής, ποιος ο ρόλος των σνακς; Και πως προσαρμόζει τη στρατηγική της η Mondelez σε αυτό το ζήτημα;

Η αποστολή μας στη Mondelez αντανακλάται στη φράση Snacking Made Right που σημαίνει ότι δημιουργούμε τα κατάλληλα snacks, για την κατάλληλη στιγμή, φτιαγμένα με το σωστό τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό και έχοντας αναγνωρίσει και την τάση για υγιεινή διατροφή, έχουμε εστιάσει αφενός στην παραγωγή προϊόντων με τα πλέον κατάλληλα υλικά και αφετέρου σε εκείνα που καλύπτουν και τις πιο ιδιαίτερες ανάγκες «υγείας και ευεξίας». Παράλληλα, επικεντρωνόμαστε στη σημασία που έχει η συνετή κατανάλωση, το mindful snacking, που σημαίνει ότι όλα τα σνακ μπορούν να είναι μέρος μιας υγιούς, βιώσιμης και ισορροπημένης διατροφής.

Βλέπουμε μεγάλες εταιρείες να επεκτείνουν τα σχέδια τηλεργασίας και για το 2021. Ποιος ο σχεδιασμός της Mondelez στην Ελλάδα; Ποια τα μέτρα που έλαβε τους περασμένους μήνες;

Στη Mondelēz είχαμε εφαρμόσει με επιτυχία την τηλεργασία λίγες μέρες κάθε μήνα πριν από την πανδημία στο πλαίσιο του work-life balance. Άρα, η πανδημία μας βρήκε έτοιμους στον τομέα αυτό και ανταποκριθήκαμε με επιτυχία και αποτελεσματικότητά στις απαιτήσεις του social distancing. Άρα, αποδείχθηκε ότι μπορεί να λειτουργήσει σε μεγαλύτερο εύρος και αναγκαστικά θα συμβεί τούτο για μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού η νέα κανονικότητα θα εξακολουθήσει να απαιτεί αποστάσεις ασφαλείας με μειωμένη συνύπαρξη στο χώρο εργασίας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr