NEWSFLASH...
ανάγνωση

Θεσσαλονίκη {40.6401ο Ν, 229444ο Ε} κόμβος μεγάλων αρχιτεκτονικών έργων

Θεσσαλονίκη {40.6401ο  Ν, 229444ο Ε} κόμβος μεγάλων αρχιτεκτονικών έργων

Η Θεσσαλονίκη προετοιμάζεται για να γίνει κόμβος κολοσσιαίων αρχιτεκτονικών έργων τα οποία θα μετατρέψουν την πόλη σε πολιτιστικό και εμπορικό σταυροδρόμι στην ευρύτερη περιοχή.

Μέσω του σχεδίου Ανάπλασης της ΔΕΘ, η πόλη αλλάζει φυσιογνωμία και κερδίζει αξιοκρατικά διεθνή αναγνώριση. Λόγω της γεωγραφικής της θέσης μεταξύ των Βαλκανίων και της Μεσογείου, η πόλη μπορεί να μετατραπεί σε κέντρο αστικό τουρισμού και κέντρο για επιχειρήσεις. Ωστόσο, η πόλη αντιμετωπίζει προβλήματα στην κυκλοφορία, προβλήματα θορύβου και ρύπανσης, ιδιαίτερα στις κεντρικές αρτηρίες. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που θα βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας και κυρίως θα βελτιώσει τις προσβάσεις προς την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, με δύο σταθμούς μετρό, έναν σε κάθε πλευρά.

Το σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ επανασχεδιάζει όλο το χώρο της έκθεσης έχοντας στόχο να δώσει στους εκθέτες περισσότερη ελευθερία και χώρο για καινοτομία, ταυτόχρονα να προσφέρει οφέλη στους οργανισμούς που την περιβάλλουν. Στους κανονισμούς των σχεδίων μεταξύ άλλων οριοθετούνται αυστηρά μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Σύμφωνα με το σχέδιο

Περίπου 13 στρέμματα περιμετρικά της έκθεσης θα δοθούν στο δήμο Θεσσαλονίκης για να αναπτυχθούν καλύτερα τα πεζοδρόμια και προκήπια, προκειμένου να βελτιωθεί η πρόσβαση στη ΔΕΘ μέσω του περιβάλλοντος χώρου της αλλά και η αισθητική της.

Η προέκταση της Αλεξάνδρου Σβώλου ως πεζόδρομου μέχρι το νέο εκθεσιακό κέντρο, περίπου 7,3 στρέμματα, θα παραχωρηθεί προς χρήση στην πόλη. Ο χώρος αυτός, παρότι είναι εντός οικοδομικού τετραγώνου και παραμένει ιδιοκτησιακά στη ΔΕΘ-Helexpo, θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά κοινόχρηστου χώρου και θα διαμορφωθεί σε μόνιμο πεζόδρομο στην περιοχή ανάπλασης.

Άλλα 10 στρέμματα στην περιοχή της οδού Αγγελάκη, τα οποία είναι ρυμοτομούμενα από το δήμο Θεσσαλονίκης, παραχωρούνται από τη ΔΕΘ-Helexpo.

Το εκθεσιακό του τμήμα, στο βόρειο κομμάτι της συνολικής έκτασης των 176 στρεμμάτων, θα φτάνει μέχρι κάτω από το περίπτερο της Esso Pappas και το κτίριο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Διατηρούνται επίσης το “Παλέ ντε Σπορ”, ο Πύργος του ΟΤΕ και η τοξωτή πύλη από την πλευρά της Πλατείας της ΧΑΝΘ.

Ο ελεύθερος χώρος, συνολικής έκτασης περίπου 60 στρεμμάτων, θα αρχίζει από το ύψος του “Βελλιδείου”, και συνεχίζοντας προς νότια και δυτικά, θα φτάνει σχεδόν μέχρι τις οδούς Αγγελάκη και Αλεξάνδρου Σβώλου, κοντά στην Πλατεία Συντριβανίου και τον εκεί σταθμό του μετρό. Σε παρακείμενη έκταση, προς την πλευρά της Εγνατίας, προβλέπεται να ανεγερθεί το μικρό ξενοδοχείο, ύψους έως 32 μέτρων και δυναμικότητας 120 κλινών, αλλά και διάφορα καταστήματα, π.χ. εστίασης καθώς κι ένας μικρός χώρος πολλαπλών χρήσεων.

Master-Plan-DETH.jpg?mtime=20210131231218#asset:241949:freeHeight

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το οποίο μέχρι στιγμής σύμφωνα με τη διοίκηση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ακολουθείται με συνέπεια, οι κατασκευαστικές εργασίες, αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, θα ξεκινήσουν το 2023. Στόχος το 2026 να γιορτάσει η Θεσσαλονίκη τα 100 χρόνια της ΔΕΘ στο νέο εκθεσιακό κέντρο.

Η κατασκευή του νέου εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου θα δημιουργήσει 1.500 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή, ενώ ετησίως η οικονομική ωφέλεια της πόλης όταν περατωθεί το έργο, θα αγγίξει τα 500 εκατ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών, θα υπάρχει επιπλέον οικονομική δραστηριότητα, πέραν της συμβατικής, με τζίρο 350 εκατ. ευρώ και περίπου 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Η χρηματοδότηση της ανάπλασης θα γίνει με ΣΔΙΤ. Σημαντική συμβολή στην χρηματοδότηση του έργου θα έχουν και πόροι που θα αντληθούν από το ταμείο ανάκαμψης αλλά και το ταμείο υποδομών. Ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr