NEWSFLASH...
ανάγνωση

Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζει το ρόλο της ως θαλάσσια πύλη

Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζει το ρόλο της ως θαλάσσια πύλη

Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2020, σφύριξε το πρώτο τραίνο, που αναχώρησε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό το dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας, σηματοδοτώντας την έναρξη μίας νέας αρχής για το Λιμάνι.

Το δρομολόγιο συνολικής διάρκειας 16 ωρών, αποτέλεσε την έναρξη της πιλοτικής φάσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας, και διήρκησε μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου του 2021,κατά τη διάρκεια της οποίας επιχειρήθηκε να τελειοποιηθεί η σύνδεση και οι επιμέρους παρεχόμενες υπηρεσίες. Το 1ο dry port που ιδρύθηκε στις 12 Νοεμβρίου 2020 στοχεύει να αποτελέσει σημαντικό εμπορικό σταθμό κι ένα σύγχρονο κέντρο ανάπτυξης που θα συνδέεται με τρένο με μια σειρά dry ports στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της εισαγωγικής και εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων και αναβαθμίζοντας το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως θαλάσσια πύλη.

«Στόχος μας είναι η διάθεση αξιόπιστων, σύγχρονων και ανταγωνιστικών υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών στο πελατολόγιο μας και την καταλυτική συμβολή της εταιρείας μας στην διαμόρφωση συνθηκών ανάπτυξης στη χώρα μας», δήλωσε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. Αθανάσιος Λιάγκος.

Η Θεσσαλονίκη του αύριο θα μετατραπεί σε ένα μητροπολιτικό κέντρο που θα συνδέει την Μεσόγειο με τα Βαλκάνια, την Νοτιοανατολική με την Κεντρική Ευρώπη. Κομβικής σημασίας η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο για την ανάπτυξη του λιμανιού. Η έναρξη της υλοποίησης των αναπτυξιακών έργων υποδομής καθιστά το λιμάνι μοχλό ανάπτυξης καθώς θα επιφέρει ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Επέκταση 6ου Προβλήτα

Οι διαδικασίες για το εμβληματικό έργο Επέκτασης του 6ου Προβλήτα προχωρούν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και θα επιτρέψει στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει στο έπακρο το συγκριτικό πλεονέκτημά του ως θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να καταστεί κόμβος Συνδυασμένων Μεταφορών για την ευρύτερη περιοχή. Η επέκταση του 6ου Προβλήτα θα αυξήσει σημαντικά τη χωρητικότητα του λιμανιού και θα δώσει τη δυνατότητα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών.

Οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
  • Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
  • Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021, ολοκληρώθηκε το 2ο Στάδιο του Διαγωνισμού για το εν λόγω έργο όπου υποβλήθηκαν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές από 5 σχήματα, ενώ ο χρόνος υλοποίησης του έργου βάσει του χρονοδιαγράμματος ορίζεται σε 36 μήνες.

OLTH_train_2.jpg?mtime=20210213222148#asset:245381


Σύνδεση του λιμανιού με το εθνικό οδικό (ΠΑΘΕ & Εγνατία Οδό) και σιδηροδρομικό δίκτυο

Η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη του λιμανιού και τα εν λόγω έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την ολοκλήρωση των αναπτυξιακών έργων υποδομής για την επέκταση του 6ου Προβλήτα.

Σχετικά με την οδική σύνδεση με τον άξονα ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, η διαγωνιστική διαδικασία διενεργήθηκε το Μάιο του 2020, είχε αναδειχτεί προσωρινός ανάδοχος, αλλά είχε κατατεθεί ένσταση στο Συμβούλιο της Επικρατείας η οποία εν τέλει απορρίφθηκε. Από τη στιγμή που θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση με τον οριστικό ανάδοχο εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια για την ολοκλήρωση του έργου.

Σχετικά με τη σύνδεση του 6ου Προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο ανακοινώθηκε πρόσφατα πως η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει εντός του 2021. Η συνολική απόσταση που θα πρέπει να κατασκευαστεί είναι 2,87 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 1,57 βρίσκονται εκτός λιμένος και το 1,3 χλμ. εντός. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται περίπου στα 20 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της σύνδεσης θα ενισχυθεί ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και θα καταστεί το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Προμήθεια δύο γερανογεφυρών

Με σκοπό την περαιτέρω αύξηση του ανταγωνιστικού της γεωγραφικού πλεονεκτήματος για συνδυασμένες μεταφορές προς και από την Νοτιοανατολική Ευρώπη, η ΟΛΘ προμηθεύτηκε δύο γερανογέφυρες αξίας 15.675.000 ευρώ. Με το νέο εξοπλισμό, μέγιστης ανυψωτικής ικανότητας 65 τόνων και 50 τόνων, η ΟΛΘ Α.Ε. θα έχει την δυνατότητα της απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών παρέχοντας σύγχρονες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Η προμήθεια αποτελεί μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει ο Οργανισμός βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Ο νέος εξοπλισμός παρέχει τη δυνατότητα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax) και αναμένεται να παραδοθεί σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα εντός του 1ου τριμήνου του 2022.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr