NEWSFLASH...
ανάγνωση

Θεσσαλονίκη, κόμβος Βαλκανίων: Το σχέδιο της κυβέρνησης

Θεσσαλονίκη, κόμβος Βαλκανίων: Το σχέδιο της κυβέρνησης

Στη Θεσσαλονίκη, στην καρδιά της Μακεδονίας μας, το σχέδιο της Κυβέρνησης ξεδιπλώνεται μέρα με τη μέρα και οι πολίτες είναι αυτοί, που πρώτοι αισθάνονται ότι κάτι αλλάζει.

Η συμπρωτεύουσα γίνεται τόπος επενδύσεων, τα έργα προχωρούν με αποφασιστικότητα απέναντι στις ιδεοληψίες του παρελθόντος και δίνουμε άμεσα λύσεις σε χρόνια προβλήματα.

Βάζουμε τέλος στην αναβλητικότητα και τις καθυστερήσεις. Θέτουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες και προχωρούμε μεθοδικά στην υλοποίηση έργων, που έμειναν πίσω τα προηγούμενα χρόνια. Έργα που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη συνολικά της Βόρειας Ελλάδας και αποτελούν πάγια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.

Στόχος του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Κυβέρνησής μας είναι να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα «ευημερία και ανάπτυξη για όλους» με σχέδιο και με συνέπεια. Και με οδηγό αυτό προχωράμε.

Με το βλέμμα, λοιπόν, στραμμένο στο μέλλον και τις αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούνται αξιοποιούμε όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχουμε στα χέρια μας.

Μιλώντας για μεγάλα έργα υποδομών δεν πρέπει να ξεχνάμε εκείνα τα οποία μπορούν να κάνουν τη Θεσσαλονίκη κόμβο των Βαλκανίων.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης - Επέκταση 6ου προβλήτα – Συνοδά έργα

Ξεκινώ με ένα εμβληματικό έργο, που ακουμπά στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, με την επέκταση του 6ου προβλήτα, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο αιχμής, που θα δώσει «φτερά» στο λιμάνι, τριπλασιάζοντας τη χωρητικότητα σε κοντέινερ, επιτρέποντας σε πλοία κύριων γραμμών να «πιάσουν» Θεσσαλονίκη . Με την επέκταση του 6ου προβλήτα το λιμάνι θα αποκτήσει χαρακτηριστικά ενός hub, ενός κόμβου διαμετακομιστικού εμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Παράλληλα, σε συνεννόηση με τη διοίκηση του ΟΛΘ τρέχουμε και τα συνοδά έργα. Τη σύνδεση του λιμένος με Εγνατία Οδό και ΠΑΘΕ, προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ και τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηρόδρομο, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ. Οι διαδικασίες είναι σε εξέλιξη.

Αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Ένα ακόμη μεγάλο αναπτυξιακό και επενδυτικό έργο για τη Θεσσαλονίκη είναι και το project για το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Σε στενή συνεργασία με την Fraport, την εταιρεία, που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ολοκληρώνουμε σταδιακά τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση. Το έργο θα κοστίσει συνολικά 100 εκατ. ευρώ.

Το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μπορεί να αποτελέσει κόμβο όχι μόνο των Βαλκανίων αλλά και ευρύτερα της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Και συνεχίζω με ένα έργο μείζονος σημασίας για το οποίο έχουν ειπωθεί πολλά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής, που κατασκευάζεται σήμερα στη Βόρεια Ελλάδα. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, αλλάζοντας τη μορφή του αστικού τοπίου και βελτιώνοντας ριζικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη. Αποτελεί μεγάλο στοίχημα για όλους μας. Δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2023. Σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε πυρετωδώς ξεπερνώντας διάφορα προβλήματα που προέκυψαν στην πορεία του έργου. Για το λόγο αυτό είμαι σε στενή επαφή με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. . Ευελπιστώ ότι πολύ σύντομα θα ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες και θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος .

Παράθεση - epixeiro.gr

Το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μπορεί να αποτελέσει κόμβο όχι μόνο των Βαλκανίων αλλά και ευρύτερα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Fly Over

Στη νέα γενιά των μεγάλων έργων ανήκει και το έργο της αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης με Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας (fly over) στο τμήμα από το Νοσοκομείο "Παπαγεωργίου" έως τη σύνδεση με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών. Το έργο προωθείται ως Σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με αρχικό εκτιμώμενο κόστος 370 εκατ. ευρώ., ποσό που αναμένεται να αυξηθεί.

Ένα ακόμη σημαντικό και πρωτοποριακό έργο, που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και προσδίδει μεγαλύτερη οδική ασφάλεια. Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι με εντολή του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη υπερκεράσαμε όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια και μέσα σε μόλις ένα χρόνο από την εξαγγελία περάσαμε στη δημοπράτηση ενός μεγάλου έργου.

Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού

Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα εδώ είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων. Συνεχείς είναι οι επαφές μου με την Εγνατία Οδό Α.Ε. καθώς παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη πολλών έργων. Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής :

Κάθετος άξονας Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια.

Εκκρεμούσαν οι απαλλοτριώσεις που διευθετήθηκαν και αναμένεται η έναρξη της εργολαβίας μόλις ανασταλούν τα περιοριστικά μέτρα λόγω πανδημίας.

Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, Τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα

Έχει ξεκινήσει η κατασκευή και εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Είναι πολύ σημαντικό να πούμε ότι αυτή τη στιγμή σε δημοπρατημένα έργα και εκείνα που έχουν πάρει εγκρίσεις και το λεγόμενο «πράσινο φως», ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνά τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Στόχος μας, λοιπόν, είναι να προχωρήσουν τα έργα πνοής, ακόμα πιο γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις. Είμαστε μια Κυβέρνηση που ό,τι λέει το κάνει. Κι έτσι σκοπεύουμε να πορευτούμε.

Βέβαια, θέλω να καταστεί σαφές στους Βορειοελλαδίτες, ότι η Κυβέρνησή μας προχωράει κάθε αναπτυξιακή πρόταση που υπάρχει, αρκεί ένα έργο να είναι ώριμο μελετητικά και άρτια σχεδιασμένο.

Η Κυβέρνησή μας έχει συγκροτήσει ένα ρεαλιστικό αναπτυξιακό πρόγραμμα και πάνω σε αυτό εργάζεται. Η Βόρεια Ελλάδα είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά το στοίχημα της Κυβέρνησης, που είναι η «Ανάπτυξη για όλους». Και το τρίπτυχο «Επενδύσεις –Υποδομές – Καθημερινότητα» ορίζει την εφαρμογή του.

Η Θεσσαλονίκη μας, αξιοποιώντας σωστότερα τη γεωγραφική της θέση, μπορεί να γίνει πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης και των Βαλκανίων προσελκύοντας το ενδιαφέρον και ξένων επενδυτών.

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα, αφουγκραζόμενοι τις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, σχεδιάζουμε συνεχώς έργα και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες σε όλους τους τομείς. Η Θεσσαλονίκη γίνεται τόπος επενδύσεων δημιουργώντας το κατάλληλο έδαφος για να ευδοκιμήσουν.

Στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υπάρχει όρεξη, γίνεται πολλή δουλειά, υπάρχει τεχνοκρατική γνώση ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των πολιτών.

Υπάρχει, λοιπόν, όχι απλά το όραμα για μια καλύτερη Ελλάδα, καλύτερη Θεσσαλονίκη, καλύτερη Μακεδονία, αλλά και το σχέδιο για το πως θα πετύχουμε αυτό το στόχο.

Ενωμένοι και αποφασισμένοι μαζί συνεχίζουμε και προχωράμε μπροστά, με αισιοδοξία και ελπίδα, για ένα καλύτερο αύριο για όλους τους Έλληνες πολίτες.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr