NEWSFLASH...
ανάγνωση

Γεώργιος Τσακούμης, ΤΕΕ/ΤΚΜ: Νέο ρυθμιστικό στη Θεσσαλονίκη και αναθεωρήσεις πολεοδομικών σχεδίων

Γεώργιος Τσακούμης, ΤΕΕ/ΤΚΜ: Νέο ρυθμιστικό στη Θεσσαλονίκη και αναθεωρήσεις πολεοδομικών σχεδίων

Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο στη Θεσσαλονίκη για τις χρήσεις γης παράλληλα με αναθεωρήσεις των Γενικών Πολεοδομικών σχεδίων των Δήμων, ώστε σε συνδυασμό με το Ρυθμιστικό και τα νέα μεγάλα έργα να περάσει η Θεσσαλονίκη σε μία νέα αναπτυξιακή βάση προτείνει ο Πρόεδρος του ΤΕΕ του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Τσακούμης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο epixeiro.gr.

Συζητώντας για όλα τα μεγάλα έργα που δρομολογούνται στην Θεσσαλονίκη δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα έργα υποδομών για την προστασία του αστικού ιστού από τις φυσικές καταστροφές, πλημμύρες και σεισμούς, τονίζοντας ότι η αντισεισμική προστασία απαιτεί πλέγμα μακρόπνοων σχεδιασμών και δράσεων αναβάθμισης του κτιριακού αποθέματος, ενώ η αντιπλημμυρική χρειάζεται πιο άμεσες υποδομές, συντήρηση και βελτίωση του συστήματος απορροής όμβριων υδάτων, να προχωρήσουν τα αντιπλημμυρικά έργα στις περιαστικές περιοχές και ιδιαίτερα όπου υπάρχει αυξημένη βιομηχανική και βιοτεχνική δραστηριότητα.

Ανάπλαση παραλιακού μετώπου, Flyover, Μετρό Θεσσαλονίκης, ΔΕΘ: Ποια η γνώμη σας για τα 4 εμβληματικά έργα υποδομών. Πόσο βοηθάει στην υλοποίηση το χωρικό σχέδιο;

Κάθε ένα από αυτά τα έργα περικλείει μια δυναμική σημαντικής βελτίωσης του πεδίου επιρροής τους, είτε μιλάμε για το δημόσιο χώρο, είτε μιλάμε για τις συγκοινωνίες, είτε για το πλαίσιο φιλοξενίας οικονομικών δραστηριοτήτων. Συνδυαζόμενα, αποτελούν ένα πλέγμα ριζικής αναβάθμισης της Θεσσαλονίκης σε μια νέα κατηγορία μεγαλουπόλεων, με νέα ταυτότητα, νέο επίπεδο ποιότητας ζωής και νέους ρυθμούς ανάπτυξης.

Για παράδειγμα με το fly over -για το οποίο ευελπιστούμε να υπάρχει ανάδοχος ως τα τέλη του 2021- έχουμε τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών περιμετρικά της πόλης, ενώ με το Μετρό, θα ανακουφιστεί η συγκοινωνία στο εσωτερικό της. Με γνώμονα τη λογική ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ασφαλώς, μπορούν να τρέξουν με γρηγορότερους ρυθμούς, να αντιμετωπιστούν γραφειοκρατικές «λακούβες», να τρέξουν πιο γρήγορα οι αρχιτεκτονικοί σχεδιασμοί για το παραλιακό μέτωπο, να πρυτανεύσει η λογική στο θέμα του Μετρό με τη λήξη της περιπέτειάς του στο ΣτΕ, να αποφύγουμε άλλες περιπέτειες στο θέμα της ανάπλασης της ΔΕΘ, που αφορά και έναν αναγκαίο νέο πνεύμονα πρασίνου. Ασφαλώς τα δύο Ειδικά Χωρικά Σχέδια, συνέβαλαν σημαντικά στο επίπεδο του στρατηγικού σχεδιασμού, δικαιώνοντας αυτό το νέο θεσμικό εργαλείο.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η λέξη «αποκέντρωση» μπορεί να εκφραστεί έμπρακτα με την ενίσχυση και αναβάθμιση του τοπικού Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού

Τι έργα προτείνετε για την προστασία της πόλης της Θεσσαλονίκης από τα έντονα καιρικά φαινόμενα και τα συμβάντα φυσικών καταστροφών; Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση;

Ένας αστικός ιστός, σε μια περίοδο κατά την οποία η συχνότητα και η ένταση των φυσικών φαινομένων αυξάνεται, πρέπει να οχυρωθεί πρωτίστως έναντι του κινδύνου πλημμυρών και κατά δεύτερον έναντι των σεισμών. Η αντισεισμική προστασία απαιτεί ένα πλέγμα μακρόπνοων σχεδιασμών και δράσεων αναβάθμισης του κτιριακού αποθέματος, ενώ η αντιπλημμυρική χρειάζεται πιο άμεσες υποδομές, συντήρηση και βελτίωση του συστήματος απορροής όμβριων υδάτων, να προχωρήσουν τα αντιπλημμυρικά έργα στις περιαστικές περιοχές και ιδιαίτερα όπου υπάρχει αυξημένη βιομηχανική και βιοτεχνική δραστηριότητα. Σημαντικό βήμα θεσμικής χροιάς, είναι η άρση φαινομένων πολυαρμοδιότητας που συχνά οδηγεί σε μεταθέσεις ευθυνών και κρούσματα αδράνειας. Η Τεχνολογία ασφαλώς μπορεί να βοηθήσει, με την ανάπτυξη συστημάτων πρόγνωσης και έγκαιρης προειδοποίησης κάτι το οποίο είναι πλέον τεχνικά εφικτό με αρκετά καλό επίπεδο αποτελεσματικότητας.

Τι έργα υποδομών απαιτούνται ώστε η Θεσσαλονίκη να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον του επαγγελματικού κόσμου, αλλά και των τουριστών;

Κάποια από τα έργα που προαναφέραμε, ασφαλώς αποτελούν βασικές προϋποθέσεις αλλαγής του επιπέδου υποστήριξης επενδυτικών δραστηριοτήτων και διευκόλυνσης του επαγγελματικού κόσμου στην καθημερινότητά του, αλλά και της ελκυστικότητας της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού. Επιπλέον, απαιτείται να προχωρήσει ένα πλέγμα έργων στη δυτική πλευρά, όπως η ενίσχυση της δυναμικής του Λιμανιού με τα έργα διασύνδεσής του με τα εθνικά και ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, η προώθηση του project για επιχειρηματικό κέντρο στη δυτική είσοδο της πόλης με επίκεντρο τους Λαχανόκηπους, η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου για τη δημιουργία του εμπορευματικού σταθμού. Επίσης δράση με ιδιαίτερη δυναμική είναι η δημιουργία του Τεχνολογικού Πάρκου4ης γενιάς ThessIntec δίπλα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Τι απαιτείται για να ολοκληρωθεί ο χωροταξικός χάρτης της Θεσσαλονίκης;

Είναι πλέον απολύτως απαραίτητο να προχωρήσουμε σε νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης για τις χρήσεις γης σε όλη τη μητροπολιτική περιοχή. Παράλληλα, πρέπει να «τρέξουν» οι αναθεωρήσεις των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων των Δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, ώστε σε συνδυασμό με το νέο Ρυθμιστικό και τα εξελισσόμενα έργα, να ολοκληρωθεί το «παζλ» της νέας αναπτυξιακής βάσης της Θεσσαλονίκης.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό να ξαναθυμηθούμε τη λέξη «αποκέντρωση», η οποία μπορεί να εκφραστεί έμπρακτα με την ενίσχυση και αναβάθμιση του τοπικού Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού τουλάχιστον σε Διεύθυνση, αν όχι σε κάτι μεγαλύτερο, ώστε να υπάρχει η σχετική ανεξαρτησία και ταχύτητα στην λήψη αποφάσεων γεγονός που θα βοηθήσει σημαντικά την ολοκλήρωση του χωρικού σχεδιασμού στην πόλη.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr