NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Μια ψηφιακή πρόκληση

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Μια ψηφιακή πρόκληση

Καθώς τα μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού έχουν δυσχεράνει την πραγματοποίηση αγορών μέσω των φυσικών καταστημάτων, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις θα θελήσουν να «εκμεταλλευτούν» τις δυνατότητες που τους προσφέρει το e-commerce. Ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες θα βρεθούν αντιμέτωπες;

Είναι βέβαιο πως το e-commerce έχει τις δικές του δυσκολίες, πόσο μάλλον για έναν επιχειρηματία που δραστηριοποιείται για πρώτη φορά σε αυτό. Και είναι, επίσης, βέβαιο πως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται υποστηρικτικές ενέργειες για να αποδώσει τα μέγιστα και να προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Κάπως έτσι, πολλές φορές, ο επιχειρηματίας συναντά προκλήσεις σε θέματα διαχείρισης, αξιολόγησης, budget και ανταγωνισμού.

Προκλήσεις διαχείρισης και αυτοματισμών

Μια από τις βασικές προκλήσεις στο e-commerce είναι να βρεθούν τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να προσφέρει εύκολη διαχείριση. Και αυτό γιατί όταν ο όγκος παραγγελιών μεγαλώνει, αρκετοί επιχειρηματίες βρίσκονται προ εκπλήξεων.

Και αναφερόμαστε, φυσικά, σε δυσκολίες όπως εκείνες που εντοπίζονται στην επεξεργασία και διαχείριση των παραγγελιών, όπου ο διαθέσιμος χρόνος δεν επαρκεί ούτε για την ανανέωση των προϊόντων, αλλά και στη μη ενημέρωση του πελάτη για την εξέλιξη της παραγγελίας του, που δημιουργεί προβληματισμό και τριβές, αφήνοντας ανάμεικτα συναισθήματα και μη ικανοποιημένους πελάτες.

Η ομάδα της digital challenge_ προτείνει ότι υπάρχουν λύσεις σε αυτά τα ζητήματα, και τις περισσότερες φορές μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και με μικρό κόστος. «Αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή e-shop, πρόσθετα, λειτουργικότητες και αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις εγγυώνται τη βέλτιστη εμπειρία επισκεπτών στο διαδικτυακό κατάστημα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης, ιδρυτής της digital challenge_ και ειδικός σε θέματα web development.

Προκλήσεις ανταγωνισμού στις μηχανές αναζήτησης

Ένα άλλο σημαντικό θέμα, για κάθε ιδιοκτήτη ηλεκτρονικού καταστήματος, είναι η εμφάνιση του e-shop του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η πρόκληση, εδώ, είναι η εύρεση μεθόδων ώστε να αντιμετωπιστεί ο ανταγωνισμός και να «αναρριχηθεί» το ηλεκτρονικό κατάστημα στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, ώστε να μπορεί να εντοπιστεί με ευκολία στις σχετικές αναζητήσεις.

Οι παράγοντες που καθορίζουν τη θέση του ηλεκτρονικού καταστήματος στις μηχανές αναζήτησης είναι πάρα πολλοί. Ενδεικτικά, μεγάλη σημασία έχει η παλαιότητα, η σωστή δομή, η βελτιστοποίηση τεχνικών ζητημάτων, η συνάφεια του περιεχομένου με τον όρο αναζήτησης, η εμπειρία που είχαν οι επισκέπτες μέχρι τώρα, η ευκολία πλοήγησης και άλλοι.

Για να απαντήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δυναμικά στον online ανταγωνισμό, χρειάζεται προώθηση ιστοσελίδων SEO (Search Engine Optimization). Με ένα τέτοιο πλάνο, μπορεί να καθορίσει ποια θέματα του e-shop είναι εξέχουσας σημασίας και πρέπει να λυθούν άμεσα. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι σημαντική η βελτίωση της ταχύτητας φόρτωσης.

Έπειτα, για να αρχίσει να κερδίζει μερίδιο επισκεπτών, θα χρειαστεί ένα keyword plan, βάσει του οποίου θα στοχεύσει σε ποιες αναζητήσεις θέλει να δώσει το παρόν με δυναμικό τρόπο. Την ίδια στιγμή, αν ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης. Όλα ξεκινούν από την επιχειρηματική στρατηγική, καθώς, για κάθε μεγάλη πρόκληση, υπάρχει μια έξυπνη και καλή απάντηση.

Προκλήσεις στα social networks

Ενέργειες όπως η διαχείριση εταιρικών λογαριασμών σε social media, η δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου και το community management, μπορούν να αποτελέσουν πρόκληση για μια μικρομεσαία επιχείρηση. Ειδικά αν ο χρόνος είναι περιορισμένος, η φωτογράφηση σε lifestyle ύφος και η υλοποίηση μίας αποδοτικής και στοχοθετημένης καμπάνιας, γίνεται καθημερινή πρόκληση. Επίσης, η διάδραση της επιχείρησης με το κοινό της, η απάντηση σε σχόλια και κριτικές καθώς και η αξιολόγηση των διαφόρων insights, πολλές φορές παραμελούνται, λόγω έλλειψης χρόνου.

Όσο ένα brand μεγαλώνει, όσο ο μέσος καταναλωτής εκπαιδεύεται στις online πωλήσεις, κι όσο περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στο διαδίκτυο για τις αγορές τους, τόσο αυτές οι προκλήσεις γίνονται σημαντικές και «απαιτούν» απαντήσεις και κατάλληλη στρατηγική. Για αυτό, για τις προκλήσεις του online επιχειρείν, αυτό που χρειάζεται είναι κίνητρα, όραμα και πρόθυμοι συνεργάτες.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr