Και άλλοι πλανήτες θα μπορούσαν να έχουν ωκεανούς και ηπείρους - Και ζωή

24_02_2021 | 13:17 24_02_2021 | 13:21
epixeiro icon Ειδήσεις | Διεθνή, Καινοτομία & έρευνα

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Science Advances διαπίστωσε ότι το νερό θα μπορούσε να ήταν μέρος του πρώιμου σχηματισμού της Γης, αυξάνοντας την πιθανότητα αυτό να ισχύει και για άλλους πλανήτες.

«Όλα τα δεδομένα μας υποδηλώνουν ότι το νερό ήταν μέρος των δομικών στοιχείων της Γης, από την αρχή. Και επειδή το μόριο του νερού εμφανίζεται συχνά, υπάρχει λογική πιθανότητα αυτό να ισχύει για όλους τους πλανήτες στον Γαλαξία», τόνισε ο επικεφαλής καθηγητής της μελέτης Anders Johansen από το Centre for Star and Planet Formation στο Ινστιτούτο GLOBE του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης.

Οι επιστήμονες θεωρούσαν προηγουμένως ότι το νερό έφτασε σε πλανήτες όπως η Γη αφού σχηματίστηκαν μέσω συγκρούσεων με αστεροειδείς πάγου. Αυτό θα έκανε την παρουσία νερού σε οποιονδήποτε πλανήτη θέμα τύχης. Όμως, τα τελευταία χρόνια, έχουν αναδυθεί νέες θεωρίες. Ένα άλλο έγγραφο που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο του 2020 διαπίστωσε ότι το νερό μπορεί να ήταν μέρος των αρχικών δομικών στοιχείων της Γης.

Αυτό το έγγραφο, με επικεφαλής το Γαλλικό Centre de Recherches Pétrographiques et Géochimiques, κατέληξε στα συμπεράσματά του εξετάζοντας τη σύνθεση ενός τύπου μετεωρίτη που έχει παρόμοια σύνθεση με την πρώιμη Γη.

Η νέα μελέτη, από την άλλη πλευρά, βασίστηκε σε μοντέλα υπολογιστών. Οι ερευνητές μοντελοποίησαν το σχηματισμό πλανητών για να δουν πόσο καιρό θα χρειαζόταν. Υπολόγισαν ότι η Γη, η Αφροδίτη και ο Άρης κατασκευάστηκαν μέσω μιας διαδικασίας στην οποία σωματίδια σκόνης και πάγου σε μέγεθος χιλιοστού συγκεντρώνονται σε πλανήτες.

Αυτή η θεωρία δεν απαιτεί το νερό να μεταφερθεί σε έναν πλανήτη από εξωτερικό παράγοντα. Αντ 'αυτού, αυτό που καθορίζει την παρουσία υγρού νερού είναι η απόσταση από τον ήλιο του. Αυτό αυξάνει, επίσης, την πιθανότητα σχηματισμού υγρού νερού σε άλλους πλανήτες στον γαλαξία μας, καθώς θα μπορούσαν να είχαν σχηματιστεί με τον ίδιο τρόπο, από τα ίδια υλικά. Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει την πιθανότητα αυτοί οι πλανήτες να φιλοξενούν εξωγήινη ζωή.

«Με το μοντέλο μας, όλοι οι πλανήτες λαμβάνουν την ίδια ποσότητα νερού, και αυτό υποδηλώνει ότι άλλοι πλανήτες μπορεί όχι μόνο να έχουν την ίδια ποσότητα νερού και ωκεανών, αλλά και τον ίδιο αριθμό ηπείρων όπως εδώ στη Γη. Αυτό προσφέρει καλές πιθανότητες για την εμφάνιση της ζωής,» δήλωσε ο συν-συγγραφέας καθηγητής Martin Bizzarro, επίσης από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης.