NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Γιώργος Τρακάκης, Ευρωχαρτική: Δεύτερη γενιά, σταθερή επιτυχής πορεία

Γιώργος Τρακάκης, Ευρωχαρτική: Δεύτερη γενιά, σταθερή επιτυχής πορεία

Ο Γιώργος Τρακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Ευρωχαρτικής, μιας αμιγώς ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο χαρτιού - απορρυπαντικού, μιλάει στο epixeiro.gr για την ιστορία της εταιρείας και τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, αναφερόμενος στο επενδυτικό πλάνο και τον σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια, που περιλαμβάνει και ένα πρόγραμμα εξαγωγικής ανάπτυξης.

Πώς ξεκινά η ιστορία της Eurochartiki και πώς φτάνουμε μέχρι το σήμερα;

Το 1985 συστήθηκε η εταιρεία ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε., από δύο φίλους (Γιάννης Τρακάκης και Νίκος Χριστόπουλος) που αποφάσισαν να συνεργαστούν σε μια Ελλάδα τότε πρόσφορη για ανάπτυξη και σύσταση εγχώριας βιομηχανίας, ξεκινώντας την παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση με μόλις 7 εργαζομένους.

Οκτώ χρόνια μετά, το 1993, συστήνεται η Ευρωχαρτική ΑΕΒΕ, η οποία ακολουθεί μια ραγδαία ανοδική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων της, σχεδόν κάθε δύο χρόνια, στη Θέση Φάκα στον Ασπρόπυργο. Επιπλέον την ίδια χρονιά, σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο, που καταφέρνει να καθιερωθεί ως ένα αναγνωρίσιμο σήμα στην ελληνική αγορά.

Το 1994, η εταιρεία λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη και παράλληλα λανσάρει το χάρτινο τραπεζομάντιλο, μια δική της πατέντα, δημιουργώντας μια νέα αγορά. Το 1995, ξεκίνησε να παράγει υγρά απορρυπαντικά. Η εταιρεία απασχολούσε στο σύνολο της 90 εργαζομένους.

Το 2001 λειτουργούν γραφεία και αποθηκευτικοί χώροι σε νέο κτίριο έκτασης 4.000 τ.μ. στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Β. Ελλάδας. Το 2004, η εταιρεία σε μια μεγάλη επένδυση σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό και απασχολεί 174 άτομα προσωπικό. Το 2007 δημιουργούνται νέοι αποθηκευτικοί χώροι έκτασης 8.250m² στη θέση Φάκα στον Ασπρόπυργο.

Το 2019 η διοίκηση περνά στη δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, προωθώντας μια νέα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα. Η αλλαγή σηματοδότησε μια νέα δυναμική πορεία, νέα οράματα και στόχους, κρατώντας πάντα ως έμπνευση τις αξίες, το δυναμισμό και τον παραδειγματικό τρόπο συνεργασίας των ιδρυτών. Οι εργαζόμενοι φτάνουν τους 240.

Το 2020 ολοκληρώθηκε επενδυτικό πλάνο 17 εκ. ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό, με την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων.

Ποιους θα χαρακτηρίζατε ως τους σημαντικότερους σταθμούς αυτής της πορείας;

Κάθε νέο προϊόν ή κάθε νέα επένδυση, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως σημαντική στιγμή της εταιρίας. Εάν πρέπει να διαλέξω κάποιους σταθμούς, θα έλεγα τα εξής:

  • Το 1994, όπου λανσαρίστηκε το brand Endless και το χάρτινο τραπεζομάντηλο,
  • To 1995, όπου ξεκίνησε η παραγωγή υγρών απορρυπαντικών,
  • To 2004, με την πρώτη μεγάλη επένδυση σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό,
  • Το 2020, με την επένδυση ύψους 17 εκ. ευρώ, σε εγκαταστάσεις και μηχανήματα και με την αλλαγή ηγεσίας και συνεχίζουμε!

Πώς προχωρά το επενδυτικό σας πλάνο; Τι υλοποιήθηκε μέσα στο 2020 και ποιος ο σχεδιασμός για το 2021 και τα επόμενα χρόνια;

Το 2020 ήταν μια χρονιά με αρκετές δυσκολίες για όλους. Η μεγάλη μείωση της κίνησης στον κλάδο του τουρισμού ήταν αναμφίβολα μια πρόκληση για πολλές επιχειρήσεις. Ωστόσο, καταφέραμε να καλύψουμε το κενό, συνάπτοντας νέες στρατηγικές συνεργασίες, οι οποίες συνέβαλαν σημαντικά στο να μπορέσουμε να παραμένουμε κοντά στους στόχους μας. Στραφήκαμε αρκετά στο κανάλι του retail και δώσαμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα του customer service. Με αυτές τις στρατηγικές κινήσεις, παραμείναμε συνεπείς στις προσδοκίες μας.

Το 2021 στοχεύουμε στον εκσυγχρονισμό του Management Team και των εσωτερικών διαδικασιών, στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ανθρώπων μας, εστιάζοντας στη σωστή κατανομή ρόλων, στη διείσδυση των προϊόντων μας σε νέα κανάλια πώλησης, σε ακόμα μεγαλύτερη στήριξη του δικτύου μας και στη σύσφιγξη των σχέσεων με τους συνεργάτες μας. Επιδιώκουμε, ακόμη, την ευαισθητοποίηση του κοινού για την χρήση χάρτινης συσκευασίας στο κανάλι της λιανικής και προσδοκούμε μια αύξηση της τάξεως του 10% στον τζίρο μας σε όλα τα κανάλια.

Με ένα brand που μετρά δεκαετίες στα ράφια των καταστημάτων, πώς θα λέγατε πως διαμορφώνεται, αυτή τη στιγμή, ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά χαρτικών και απορρυπαντικών; Ως μια ελληνική εταιρεία, ποια τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες προτάσεις;

Παρόλο που υπάρχει αρκετά μεγάλος ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά, η Ευρωχαρτική αποτελεί ένα μεγάλο παίκτη του κλάδου, διαθέτοντας μια ευρεία προϊοντική γκάμα χάρτου αλλά και σημαντική παραγωγική δυνατότητα στην κατηγορία των απορρυπαντικών προϊόντων.

Διαθέτοντας πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία στον κλάδο, δημιουργούμε άρτια προϊόντα, έχοντας επενδύσει σημαντικά σε υπερσύγχρονα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας. Με την καλή σχέση ποιότητας - τιμής, έχουμε καταφέρει μια σημαντική διείσδυση στο κανάλι του retail, παρόλο που ο ανταγωνισμός με τη διαρκή διαφημιστική δαπάνη και τις συνεχείς προσφορές στο ράφι του supermarket αποτελεί πρόκληση για εμάς. Επιπλέον, προσφέρουμε εξυπηρέτηση εντός 48 ωρών στην Αττική και εντός 5 ημερών και στο πιο απομακρυσμένο μέρος της χώρας, εξυπηρετώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Παραμένουμε, λοιπόν, μια ανταγωνιστική και κερδοφόρα εταιρεία, η οποία, αφουγκραζόμενη τις τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς, βελτιώνεται, εξελίσσεται και αναπτύσσεται σε διαρκή βάση.

Ποιες αγορές στοχεύετε, αυτή τη στιγμή; Ποια η στρατηγική στις εξαγωγές και τι ποσοστό του κύκλου εργασιών σας καλύπτουν αυτές;

Έχοντας δημιουργήσει ένα σημαντικό δίκτυο πελατών σε όλη την Ελλάδα, η Ευρωχαρτική, καταφέρνει να δραστηριοποιηθεί και εκτός συνόρων, παρουσιάζοντας μια σταθερή και συνεχή ανοδική πορεία σε ολοένα και περισσότερες χώρες του εξωτερικού.

Οι δυναμικές και σταθερές μας επενδύσεις, σε συνδυασμό με την ευελιξία της εταιρίας και τη δυνατότητα προσαρμογής των προϊόντων της στις ανάγκες των διαφορετικών χωρών και αγορών, μας επιτρέπουν μία αρκετά σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα.

Με τα προϊόντα Endless, έχουμε παρουσία στις εξής χώρες: Κύπρο, Αλβανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Τουρκία, Ισραήλ κ.α. Επεκτεινόμαστε, επίσης, και στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όπου υπάρχει μια σταθερά αυξανόμενη ζήτηση για ειδικά προϊόντα όπως τα χάρτινα τραπεζομάντιλα με υπόστρωμα πολυαιθυλενίου, τα οποία αποτελούν καινοτομία της εταιρίας και για τα οποία δεν υπάρχει τοπική παραγωγή.

Με βάση τις σημαντικές επενδύσεις υποδομής των τελευταίων ετών, έχουμε προγραμματίσει και ήδη υλοποιούμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εξαγωγικής ανάπτυξης με τρείς βασικούς στόχους:

  • Τη σταθερή παρουσία μέσω αντιπροσώπων / εισαγωγέων σε όλες τις γειτονικές χώρες,
  • Τη διεύρυνση της ζήτησης για ειδικά προϊόντα σε πιο μακρινές αγορές,
  • Την υποστήριξη των Brand Names της εταιρείας σε επιλεγμένες γειτονικές αγορές με στόχο την ανάπτυξη μιας ισχυρής και μακροπρόθεσμης εμπορικής παρουσίας.

Όσον αφορά στα προϊόντα private label, ποια η ζήτηση που υπάρχει εκεί; Υπάρχουν τρέχουσες συνεργασίες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

Η Ευρωχαρτική αναπτύσσει και παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) καλύπτοντας τις ανάγκες πελατών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι οποίοι επιθυμούν να προωθήσουν προϊόντα με τη δική τους επωνυμία στην εκάστοτε αγορά που δραστηριοποιούνται.

Το 65% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από το brand Endless, ενώ το υπόλοιπό 35% προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφορούν κάθε είδος προϊόν χαρτιού καθώς και υγρών απορρυπαντικών για λογαριασμό εταιρειών όπως η Σαράντης και η Εύρηκα Ελλάς.

Παρακολουθώντας τις τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς και διαθέτοντας την κατάλληλη τεχνογνωσία, ευελιξία, ταχύτητα και την απαραίτητη παραγωγική δυναμική, επικεντρωνόμαστε στη σταθερή ποιότητα και τη βελτιστοποίηση του κόστους, προτείνοντας λύσεις τόσο στον εικαστικό σχεδιασμό όσο και στη συσκευασία των προϊόντων.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr