NEWSFLASH...
ανάγνωση

Μ. Καραγιάννη, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού: Τα νέα σχέδια για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Μ. Καραγιάννη, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού: Τα νέα σχέδια για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Είναι ήδη πόλη αστικού και συνεδριακού τουρισμού και η πρωτεύουσα της γαστρονομίας. Περαιτέρω στοχεύει να καθιερωθεί ως μία πόλη που θα καλύπτει όλες τις θεματικές τουρισμού. Τα πλεονεκτήματά της: η οργανωμένη τουριστική αλυσίδα, η ρυμοτομία, η χάραξη ποδηλατόδρομων, οι επιτρεπόμενοι χώροι στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Πρωτοπορεί και στην οργάνωση εκδηλώσεων με νέα σχέδια διαμορφώνοντας, λόγω συνθηκών, υπαίθριους χώρους εκδηλώσεων και πολιτισμού, καθώς και τα ανοιχτά μνημεία της πόλης μας ως εργαλεία και χώρους ανάδειξης του συνεδριακού τουρισμού.

«Δεν θέλουμε να αποτελεί η πόλη μας μόνο έναν προορισμό city break, αλλά να καλύπτει όλες τις θεματικές μορφές του τουρισμού και να ικανοποιεί κυρίως τους επισκέπτες που αναζητούν μια αυθεντική εμπειρία», λέει στο epixeiro.gr η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη, η οποία μαζί με τον Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα συνδιαμορφώνει την τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

Τι ενέργειες θα κάνετε ως Δήμος, ώστε να συμβάλετε στην επανεκκίνηση του τουρισμού; Τι επαφές έχετε κάνει με γείτονες ή άλλες χώρες και για ποιους τομείς;

Παρά το γεγονός ότι ως Δήμος καταρτίσαμε ένα πρόγραμμα δράσεων και προβολής στηριζόμενοι σε θετικές προβλέψεις ανάκαμψης από τις συνέπειες της πανδημίας, οι ισχύουσες συνθήκες και το γεγονός ότι υφίστανται έναν χρόνο μετά απαγορεύσεις σε διάφορους τομείς, όπως των μετακινήσεων, της εστίασης και των χώρων πολιτισμού, μας οδήγησε στη δημιουργία νέων δράσεων που υποστηρίζονται από το διαδίκτυο, όπως πχ. webinars, trainings και συναντήσεις με ένα δίκτυο χωρών που ανήκουν στη λεκάνη της Μεσογείου και προσπαθούμε από κοινού να προωθήσουμε ένα είδος βιώσιμου τουρισμού με έμφαση στην παράδοση, τη γαστρονομία και τον πολιτισμό. Έχουμε ετοιμάσει μια ψηφιακή ευρωπαϊκή καμπάνια, την οποία θα ξεκινήσουμε, όταν οι συνθήκες θα κριθούν κατάλληλες. Παράλληλα είμαστε διαρκώς σε συζητήσεις με επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, τόσο στην πόλη μας, όσο και στο εξωτερικό για υλοποίηση επιμέρους δράσεων προβολής σε μια προσωποποιημένη σχεδόν προσέγγιση, ώστε να έχει απήχηση το μήνυμά μας. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η φετινή χρονιά να είναι καλύτερη από την περσινή.

Σε ποιους τουριστικούς τομείς βλέπετε να πλεονεκτεί η Θεσσαλονίκη;

Αδιαμφισβήτητα η Θεσσαλονίκη μπορεί να χαρακτηριστεί ως πρωτεύουσα της γαστρονομίας στην Ελλάδα, καθώς η ιστορική της διαχρονία, μέσα από την όσμωση διαφορετικών πολιτισμών που άφησαν τα ίχνη τους στην πόλη μας, διαμόρφωσε το σύγχρονο γαστρονομικό προϊόν της, το οποίο συνδυάζει την παράδοση και γεύσεις με άρωμα πολυπολιτισμικότητας. Δεν θα μπορούσαμε όμως, σε καμία περίπτωση, να παραγνωρίσουμε την αξία και το στίγμα των πολιτιστικών της μνημείων, τα οποία καταλαμβάνουν τον μεγαλύτερο χώρο στη λίστα της UNESCO για την Ελλάδα. Συνεπώς, γαστρονομικός και πολιτιστικός τουρισμός μπορούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο για την προβολή της πόλης στο εξωτερικό.

Τι προϋποθέσεις πληροί η Θεσσαλονίκη ώστε να καθιερωθεί ισχυρή μπράντα στον αστικό τουρισμό;

Η Θεσσαλονίκη είναι ήδη μια πόλη αστικού τουρισμού, διότι διαθέτει μεγάλη ποικιλία καταλυμάτων και υπηρεσιών και μια οργανωμένη τουριστική αλυσίδα, για να ικανοποιήσει επισκέπτες που αναζητούν ένα αστικό περιβάλλον που συνδυάζει επιπλέον βουνό (Σέιχ Σου, Χορτιάτης) και θάλασσα (παραλιακό μέτωπο). Η ρυμοτομία της πόλης βοηθά τον επισκέπτη να ανακαλύψει εύκολα τους θησαυρούς της με τα πόδια, διανύοντας μικρές αποστάσεις, γεγονός που αναδεικνύει τη βιώσιμη κινητικότητα.

Παράθεση - epixeiro.gr

Είμαστε στη διαδικασία εφαρμογής πρακτικών που θα καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη μια έξυπνη πόλη, άρα κι έναν έξυπνο αστικό προορισμό

Ένα επιπλέον βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση ήταν και η χάραξη ποδηλατόδρομων και η διευθέτηση των επιτρεπόμενων χώρων στάθμευσης οχημάτων στο κέντρο της πόλης. Είμαστε στη διαδικασία εφαρμογής πρακτικών που θα καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη μια έξυπνη πόλη, άρα κι έναν έξυπνο αστικό προορισμό, κι αυτές τις προϋποθέσεις επιδιώκουμε να ενισχύσουμε.

Βλέπετε να υπάρχουν ευκαιρίες για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού και των benefits, υπό ποιες προϋποθέσεις;

Όπως τόνισα και προηγουμένως, η Θεσσαλονίκη διαθέτει τις τουριστικές και συνεδριακές υποδομές, ώστε να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες, συνεπώς και να υποστηρίξει τη διοργάνωση συνεδρίων. Οι συνθήκες επικοινωνίας, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από την πανδημία covid-19, μας οδήγησαν να σκεφτούμε τους υπαίθριους χώρους εκδηλώσεων και πολιτισμού, καθώς και τα ανοιχτά μνημεία της πόλης μας, ως εργαλεία και χώρους ανάδειξης του συνεδριακού τουρισμού. Το ωδείο της αρχαίας αγοράς, η Ροτόντα, τα ανοιχτά θέατρα μέσα σε άλση μπορούν να φιλοξενήσουν, με την κατάλληλη ηχητική και υλικοτεχνική υποστήριξη, συνέδρια και εκδηλώσεις, εξασφαλίζοντας παράλληλα ασφαλείς συνθήκες για τους συμμετέχοντες.

Πώς θα αξιοποιήσετε τον πολιτισμό, τους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, τη γαστρονομία στην ενδυνάμωση του τουριστικού μείγματος;

Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τους χώρους πολιτισμού, όχι μόνο ως χώρους παρατήρησης, αλλά κι ως ενεργά σύνολα που δημιουργούν πολιτισμό και ενδυναμώνουν την τουριστική κίνηση σε κάθε τομέα. Επιπλέον, έχουμε σχεδιάσει νέες διαδρομές που θα συνδυάζουν τα μνημεία με τη γαστρονομία της πόλης, τα λεγόμενα food tours, ενισχύοντας παράλληλα τα σημεία πληροφόρησης της πόλης με εμπλουτισμένο υλικό για ειδικές ομάδες τουριστών (τουρίστες γαστρονομίας, εναλλακτικοί τουρίστες, άτομα με κινητικά προβλήματα, ΑμεΑ, κ.ά.). Αναμένουμε την επανεκκίνηση του τουρισμού, ώστε να τα εφαρμόσουμε στην πράξη.

Προγραμματίζετε κάποιες νέες μεγάλες δράσεις στον τομέα του τουρισμού;

Να αναμένετε δράσεις εναρμόνισης με τη νέα ψηφιακή εποχή, δηλαδή virtual tours, βίντεο προβολής της πόλης σε αγορές στόχους, καθώς και ψηφιοποίηση των χαρτών και των διαδρομών μέσω ειδικών εφαρμογών. Θέλουμε, και θα καταφέρουμε, η Θεσσαλονίκη να γίνει μια έξυπνη πόλη. Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια δημιουργίας τουριστικών πακέτων ήπιου τουρισμού, ώστε να δείξουμε και το εναλλακτικό πρόσωπο της Θεσσαλονίκης. Δεν θέλουμε να αποτελεί η πόλη μας μόνο έναν προορισμό city break, αλλά να καλύπτει όλες τις θεματικές μορφές του τουρισμού και να ικανοποιεί κυρίως τους επισκέπτες που αναζητούν μια αυθεντική εμπειρία.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr