Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες

Έρευνα: Το Instagram μοιράζεται το 79% των προσωπικών δεδομένων με εταιρείες τρίτων

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Έρευνα: Το Instagram μοιράζεται το 79% των προσωπικών δεδομένων με εταιρείες τρίτων

Το Instagram είναι η πιο «παρεμβατική» εφαρμογή, σύμφωνα με την pCloud. Η εφαρμογή λέγεται ότι μοιράζεται ένα εντυπωσιακό 79 τοις εκατό των προσωπικών δεδομένων των χρηστών με εταιρείες τρίτων, από πληροφορίες αγορών, προσωπικά δεδομένα και ιστορικό περιήγησης.

Χρησιμοποιεί επίσης, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το 86 τοις εκατό των δεδομένων για να πουλήσει περισσότερα από τα προϊόντα της Facebook και να εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις για λογαριασμό τρίτων. Το Facebook αναφέρεται ότι έρχεται στη δεύτερη θέση, ενώ εφαρμογές όπως το Signal, το Clubhouse και το Netflix δεν μοιράζονται τα δεδομένα των χρηστών με τρίτους, ούτε τα χρησιμοποιούν για μάρκετινγκ.

Τα δεδομένα του pCloud ταξινομήθηκαν βάσει των νέων ετικετών απορρήτου του App Store και η έρευνά δείχνει ότι το Instagram και το Facebook μοιράζονται το μεγαλύτερο μέρος των δεδομένων χρήστη με εταιρείες τρίτων και πως επίσης τα χρησιμοποιούν μαζικά για τα δικά τους οφέλη στο μάρκετινγκ.

Από την άλλη πλευρά, το pCloud επαινεί εφαρμογές όπως το Signal, το Netflix, το Clubhouse, το Skype, το Microsoft Teams και το Google Classroom για τη συλλογή μηδενικών δεδομένων, καθιστώντας τα τις ασφαλέστερες εφαρμογές για χρήση στο App Store. Ενώ εφαρμογές κοινωνικών μέσων όπως το Facebook και το Instagram λέγεται ότι είναι πραγματικά επεμβατικές, τα BIGO, LIVE και Likke αναφέρονται μεταξύ των κορυφαίων 20 ασφαλέστερων εφαρμογών, συλλέγοντας μόλις το 2% των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία για το γιατί υπάρχει τόσο προωθημένο περιεχόμενο στη ροή σας. Με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες, είναι ανησυχητικό ότι το Instagram αποτελεί έναν κόμβο για την κοινή χρήση τόσο μεγάλου όγκου των δεδομένων των χρηστών του», λέει η εταιρεία στο ιστολόγιό της.

Το LinkedIn και το Uber Eats αμφότερα αναφέρονται ότι διαθέτουν το 50 τοις εκατό των δεδομένων σε τρίτους. Το pCloud λέει ότι το YouTube στέλνει 42% των προσωπικών δεδομένων σε τρίτους. Το eBay έρχεται συνολικά στην 5η θέση, ενώ η Amazon βρίσκεται χαμηλά στη λίστα, με ελάχιστη παρακολούθηση για διαφημίσεις, ενώ δεν μεταφέρει δεδομένα σε τρίτους.