NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

​5 βασικά tips που θα κάνουν το e-shop σας κερδοφόρο

​5 βασικά tips που θα κάνουν το e-shop σας κερδοφόρο

Στις μέρες μας, όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα ξεπροβάλουν και κάνουν την εμφάνισή τους στον διαδικτυακό κόσμο, άλλα καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν τους χρήστες και άλλα απλώς περνάνε απαρατήρητα. Στην πραγματικότητα, λίγα είναι εκείνα που καταφέρνουν να επιβιώσουν και να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα εσόδων σε βάθος χρόνου.

Το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δεν αποτελεί μια υποστηρικτική διαδικασία ενός φυσικού καταστήματος ή επιχείρησης, άλλα στην πραγματικότητα μια κύρια δραστηριότητα η οποία θα πρέπει να λογίζεται ως επένδυση στην προσπάθεια εύρεσης και επέκτασης του πελατολογίου. Με βάση και τις συνθήκες λόγω covid που έχουν διαμορφώσει την ηλεκτρονική αγορά, ο ανταγωνισμός και η δραστηριοποίηση στον συγκεκριμένο τομέα δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση και τα 5 βασικά tips που σας παρουσιάζουμε είναι μείζονος σημασίας.

Νο1: Η ευχρηστία (usability) και το περιεχόμενο (content)

Για πολλούς, περνάει σχεδόν απαρατήρητο, αλλά η ευχρηστία και το περιεχόμενο αποτελούν δικαίως το νούμερο 1 στις συμβουλές μας. Η ευχρηστία αφορά στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες θα περιηγηθούν στην σελίδα σας. Είναι πολύ σημαντικό το menu της σελίδας να είναι σε εμφανή θέση, να έχει σωστή δομή κατάταξης και μετάβασης από μια γονική κατηγορία προϊόντος στις υπόλοιπες υποκατηγορίες, όπως επίσης και στις πληροφορίες που θέλετε να συμπεριλάβετε σε αυτό (π.χ. πληροφορίες για την επιχείρηση, προσφορές, άρθρα κ.α.). Πάντα θα πρέπει να θυμάστε ότι το ζητούμενο είναι ο χρήστης να μπορεί να αναζητήσει αυτό που θέλει εύκολα και γρήγορα, με 2-3 click το πολύ, ειδάλλως θα υπάρχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης και οι χρήστες πολύ απλά δεν θα μπουν στον κόπο να επισκεφτούν ξανά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και να πραγματοποιήσουν αγορά.

Αν η ευχρηστία μπορεί να επικαλείται ως η «βασίλισσα» ενός κερδοφόρου site, τότε σίγουρα στο περιεχόμενο μπορεί να προσδώσει κανείς το προσωνύμιο του «βασιλιά». Όσον αφορά στο περιεχόμενο, πάρα πολλές επιχειρήσεις φροντίζουν να εμπλουτίζουν με αρκετά μεγάλο όγκο πληροφοριών (κείμενα, εικόνες, υψηλά γραφικά κ.α.) ώστε να έχουν ένα φαντεζί site, με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά ο ρόλος και η συμβολή της ευχρηστίας. Επομένως, το ιδανικό είναι να τηρείται μια ισορροπία ανάμεσα στις δυο αυτές σχέσεις, πράγμα που αποτελεί ένα κρυφό και συνάμα εξίσου σημαντικό μυστικό.

Το περιεχόμενο που θα επιλέξετε θα πρέπει να είναι λιτό και περιεκτικό, δηλαδή να περιλαμβάνει αυτά που χρειάζονται για να αξιοποιηθούν από την πλευρά των χρηστών. Για παράδειγμα, στην αρχική σελίδα θα πρέπει να δώσετε πληροφορίες που αφορούν στην δραστηριότητα και τις δράσεις της επιχείρησής σας, τα δημοφιλέστερα προϊόντα κ.α., ενώ οι εικόνες και το οπτικό περιεχόμενο που επρόκειτο να χρησιμοποιήσετε να είναι ρεαλιστικά και να ανταποκρίνονται τόσο στο προϊόν όσο και στην επιχείρηση.

Νο2: Η φιλικότητα στις μηχανές αναζήτησης, τα κινητά & tablets

Οι στάσεις και οι συνήθειες μας τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει δραματικά και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έξαρση της τεχνολογίας, η οποία έχει απλουστεύσει την καθημερινότητά μας σε μεγάλο βαθμό. Οι περισσότεροι άνθρωποι, για οποιαδήποτε πληροφορία, προϊόν, κ.α., ανατρέχουν άμεσα στο διαδίκτυο και τις μηχανές αναζήτησης και κυρίως της Google, ώστε να βρουν άμεσα αυτό που ψάχνουν. Επομένως, η προώθηση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης είναι κομβικής σημασίας στην προσπάθεια αυτή. Ως μέσω υλοποίησης αυτής της προσπάθειας χρησιμοποιείται το SEO (Search Engine Optimisation).

Το SEO περιλαμβάνει όλες τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιείτε στις κατηγορίες – υποκατηγορίες προϊόντων, στην αρχική σελίδα, στις περιγραφές στα άρθρα κτλ, που θα εμφανίζονται στα οργανικά αποτέλεσμα. Βέβαια, υπάρχει και ο τρόπος κατάταξης στην πρώτη σειρά μέσω πληρωμένης διαφήμισης στη Google για κάποιο χρονικό διάστημα. Όπως μπορείτε να συμπεράνετε, ο ανταγωνισμός για μια κατάταξη στην πρώτη σελίδα και ειδικά στις πρώτες σειρές είναι οξύς και ποικίλει. Οι λέξεις κλειδιά είναι το Α και το Ω σε μια τέτοια περίπτωση και το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να μπείτε στην ιδιοσυγκρασία των καταναλωτών και να αντιληφθείτε τι θα πληκτρολογούσατε αν θα θέλατε να βρείτε κάτι. Για παράδειγμα, αν είστε ένα κατάστημα αθλητικών ειδών και θα θέλατε να σχεδιάσετε ένα πετυχημένο πρόγραμμα SEO για αθλητικά παπούτσια, θα πρέπει να δώσετε έμφαση στις λέξεις κλειδιά που θα αναφέρετε στην κατηγορία, αλλά και στην κύρια περιγραφή του προϊόντος, με αναφορά στις πρώτες σειρές την επωνυμία των παπουτσιών που πουλάτε, λέξεις όπως «αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο, περπάτημα, αδιάβροχα» κ.α.

Από την άλλη, η χρήση των κινητών συσκευών επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την έκβαση του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς μεγάλο τμήμα των ηλεκτρονικών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιούνται από τέτοιες συσκευές. Επομένως, θα πρέπει να προσέξετε το site σας να έχει την ίδια δομή και να προσαρμόζεται εξίσου καλά και σε κινητά - tablet. Ώστε εν τέλει η ευχρηστία να διατηρείται στα ανάλογα επίπεδα, χωρίς αλλοιώσεις.

Νο3: Η αμφίδρομη ροή πληροφοριών (feedback)

Όπως σε ένα φυσικό κατάστημα οι πελάτες μπορούν να απευθύνουν διάφορα ερωτήματα που τους απασχολούν, έτσι και στην περίπτωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να δίνεται η ανάλογη δυνατότητα, είτε απευθείας μέσω της σελίδας (φόρμα επικοινωνίας, live chat κ.α.), είτε με έμμεσο τρόπο από τα social media. Όταν παρέχετε πληροφορίες θα πρέπει να δέχεστε και τη λήψη της ανταπόκρισης των πελατών σας (feedback), εξασφαλίζοντας έτσι την αρμονία στην πληροφόρηση, ώστε να καταστούν οι σχέσεις με τους πελάτες ικανοποιητικές. Στα πλαίσια αυτής της συμβουλής φροντίστε να απαντάτε σε πρώτο χρόνο σε απορίες, λάθη και διευκρινήσεις των πελατών σας, ώστε να τους δείξετε ότι νοιάζεστε γιʼ αυτούς, χωρίς να αδιαφορείτε. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι μετά την αγορά δεν τερματίζεται η σχέση πελάτη – καταστήματος, αλλά θα πρέπει να υποστηρίζεται και μετά την πώληση, χτίζοντας εν κατακλείδι ένα πολύ υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης στην αγορά.

Νο4: Η εγκατάσταση εργαλείων ανάλυσης (Google Analytics)

Για να μπορέσετε να κάνετε βελτιώσεις ουσίας σε ένα e-shop θα πρέπει να έχετε μπροστά σας αποτελέσματα από μετρήσεις. Oι αναλύσεις από τα Google Analytics παρέχονται δωρεάν και εκεί μπορείτε να δείτε μια πληθώρα από πληροφορίες που σχετίζονται άμεσα με τις δραστηριότητες της σελίδας σας, όπως πόσοι χρήστες επισκέπτονται τη σελίδα ανά ημέρα, με ποιες λέξεις κλειδιά μεταβαίνουν από τις μηχανές αναζήτησης στο site σας, γεωγραφικές ενδείξεις, από ποιες συσκευές εισέρχονται (desktop, κινητά), παρακολούθηση διαφημιστικής εκστρατείας, αναλύσεις πωλήσεων και άλλα πολλά.

Το συγκεκριμένο εργαλείο έχει έναν καθοριστικό ρόλο στην όλη προσπάθεια, καθώς σας δίνει τη δυνατότητα να θέτετε στόχους, να τους αξιολογείτε και να προχωράτε άμεσα σε διορθωτικές-βελτιωτικές κινήσεις στα σημεία που πρέπει.

Νο5: Η διασύνδεση με το Skroutz & το Best Price

Εκτός από τις μηχανές αναζήτησης, αρκετοί χρήστες μπαίνουν στη διαδικασία να αναζητήσουν το προϊόν που επιθυμούν μέσω Skroutz και Best Price, όπου τους παρέχεται η δυνατότητα για άμεση σύγκριση τιμών μεταξύ των ανταγωνιστών. Το κακό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι θα πρέπει να επιδίδεστε συνεχώς σε ένα κυνήγι τιμών, καθώς οι τιμές μεταβάλλονται διαρκώς ανάμεσα στους ανταγωνιστές σας και θα πρέπει να προσαρμόζετε τις τιμές σας σε πρώτο χρόνο προκειμένου να έχετε ικανοποιητική κατάταξη.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr