NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Emporama.gr: Η μηχανή αναζήτησης προϊόντων που επιστρέφει χρήματα

Emporama.gr: Η μηχανή αναζήτησης προϊόντων που επιστρέφει χρήματα

O Χρήστος Λάζος, co-founder του Emporama, της πλατφόρμας μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να ανακαλύψει προϊόντα, να συγκρίνει τιμές και να κερδίσει επιστροφή μετρητών, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τους λόγους που οδήγησαν στη δημιουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας, τις διαφορές της από τον ανταγωνισμό και τις κατηγορίες προϊόντων που παρουσιάζουν την μεγαλύτερη ζήτηση.

Τι ακριβώς είναι το Emporama και πώς προέκυψε η λειτουργία του; Υπήρξε κάποιο «κενό» στην αγορά που θελήσατε να καλύψετε;

To Emporama είναι μια μηχανή αναζήτησης κυρίως προϊόντων της ελληνικής αγοράς. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι από το οποίο θα έχουν όλοι κέρδος. Τα μέλη μας με την επιστροφή χρημάτων και τα καταστήματα με χρέωση μόνο για πραγματικές πωλήσεις. Έτσι τουλάχιστον ξεκινήσαμε και για αυτό τόσο η σχεδίαση του συστήματος όσο και της εμπορικής λειτουργίας προχώρησαν με γνώμονα το πως θα εκπληρώνουν πιθανές ανάγκες των μελών αλλά και των επιχειρήσεων που το χρησιμοποιούν.

Πώς κερδίζει ο καταναλωτής και η επιχείρηση που συμμετέχει στη δική σας πλατφόρμα; Πέρα από το cashback, γιατί να προτιμήσει το δικό σας marketplace;

Όσον αφορά στον καταναλωτή, η επιστροφή χρημάτων (cashback) σίγουρα είναι η μεγαλύτερη διαφορά με τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης. Το EMPORAMA δεν ανακάλυψε τον τροχό. Υπάρχουν στην Ελλάδα μερικά «marketplaces» που έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά και λειτουργίες. Κανένα όμως δεν είχε όλες αυτές τις λειτουργίες συγκεντρωμένες ως το «DNA» τους. Στο EMPORAMA θεωρούμε ότι όλες αυτές οι λειτουργίες πρέπει να είναι τα ελάχιστα χαρακτηριστικά ενός άρτιου marketplace για να καλύπτει τον καταναλωτή. Μερικές από αυτές τις λειτουργίες είναι:

  • Μπορεί να συγκρίνει προϊόντα από καταστήματα (αρκεί να είναι τα ίδια),
  • Μπορεί να βρει καταστήματα που δεν αφορούν τη σύγκριση τιμών και δεν υπάρχουν σε άλλες μηχανές. Για παράδειγμα, να κάνει τα ψώνια του σουπερμάρκετ ή να αγοράσει αεροπορικά εισιτήρια κερδίζοντας πάντα επιστροφή χρημάτων,
  • Μπορεί να βρει προσφορές για προϊόντα και κουπόνια από καταστήματα (επίσης με επιστροφή χρημάτων),
  • Μπορεί να δει πως έχει κινηθεί ιστορικά η τιμή κάποιου προϊόντος (με γράφημα),
  • Μπορεί να ζητήσει να ειδοποιηθεί αυτόματα με την πτώση τιμής κάποιου προϊόντος,
  • Μπορεί να κάνει αναζητήσεις χωρίς την ανάγκη πληκτρολόγησης (φωνητικά),
  • Μπορεί, εάν γνωρίζει από πριν από που θέλει να αγοράσει, να γίνει μέλος στο EMPORAMA (αν δεν είναι ήδη) και να μεταφερθεί από εκεί προς το κατάστημα για να κερδίσει επιστροφή που αλλιώς δεν θα την κέρδιζε. Αυτό άλλωστε είναι πολύ διαδεδομένο σε κάποιες άλλες χώρες.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις, τους δίνουμε ένα ακόμα κανάλι για να προωθήσουν τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες τους.

Σε τι σημείο βρίσκεται, αυτή τη στιγμή, η ανάπτυξη της πλατφόρμας; Πόσες επιχειρήσεις συμμετέχουν, πόσες αγορές πραγματοποιούνται και πόσα χρήματα έχουν επιστραφεί στους καταναλωτές;

Έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο της ανάπτυξης του προϊόντος, συμμετέχουν περισσότερες από 400 επιχειρήσεις και δεχόμαστε αιτήσεις για να ενταχθούν καινούριες. Η απόδοση γενικά του επιτεύγματος είναι θετική και μας έχει αφήσει ευχαριστημένους. Η συμμετοχή νέων επιχειρήσεων και η αξιολόγηση των υφιστάμενων συνεργασιών είναι έτσι και αλλιώς μια δυναμική εργασία που δεν σταματά. Το EMPORAMA βοηθάει τον καταναλωτή να κερδίσει μέσα σε ένα χρονικό διάστημα επιστροφές (άλλες μικρές και άλλες μεγαλύτερες) και να τις εξαργυρώσει όταν αυτές φτάσουν σε ένα επίπεδο με χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Εν μέσω πανδημίας, ποιες κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν την μεγαλύτερη ζήτηση; Υπάρχουν κατηγορίες που σας προκαλεί εντύπωση η ζήτηση τους ή άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από το Emporama;

Η πανδημία και τα «lockdowns» έχουν γενικά αλλάξει την αγορά. Οι επισκέπτες, ενώ συνεχίζουν να βλέπουν δημοφιλείς κατηγορίες (ένδυση - υπόδηση), τελικά αγοράζουν προϊόντα που αφορούν στη διαμονή στο σπίτι. Αυτά μπορούμε να τα χωρίσουμε σε δύο κατηγορίες: Προϊόντα που αφορούν την τηλεργασία και προϊόντα για άθληση στο σπίτι. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως το δείχνουν για είδη τεχνολογίας laptops και tablets.

Ξεκινήσατε τη λειτουργία της πλατφόρμας μέσα στην πανδημία. Πώς επηρέασε αυτή τις δραστηριότητες σας; Υπήρξαν, ίσως, δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στην ανάπτυξη της υπηρεσίας, στα πρώτα της βήματα;

Στην ανάπτυξη του ίδιου του προϊόντος δεν υπήρχαν προβλήματα. Η ομάδα του EMPORAMA είναι άνθρωποι της τεχνολογίας, οπότε είμαστε συνηθισμένοι σε online συναντήσεις και στην χρήση online εργαλείων συνεργασίας κτλ. Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν λόγω της κατάστασης αφορούσαν κάποια διαδικαστικά / γραφειοκρατικά θέματα, που οι απαγορεύσεις των μετακινήσεων τα κατέστησε από χρονοβόρα έως αδύνατα.

emporama_lazos.png?mtime=20210411185215#asset:259496

Μεγάλη συζήτηση γίνεται τους τελευταίους μήνες για το ecommerce. Θεωρείτε πως η ελληνική επιχείρηση προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες, που απαιτούν αυξημένη παρουσία στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Την ίδια στιγμή, έχουν «προβληματισμούς» στην ένταξη τους σε μια πλατφόρμα όπως το Emporama;

Η προσαρμογή γίνεται ακόμα με δειλά βήματα, αλλά θα γίνει. Όλη αυτή η τάση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει και άλλωστε αυτό είναι ξεκάθαρο και σε πιο ανεπτυγμένα κράτη από πλευράς ecommerce, όπως η Μεγάλη Βρετανία. Τα μικρά συνοικιακά μαγαζιά σύντομα θα καταλάβουν τις τεράστιες προοπτικές που τους δίνει ένα e-shop και τα οφέλη που θα έχουν από μια πανελλήνια αγορά.

Όσον αφορά στα καταστήματα, πάντα θα υπάρχουν επιχειρηματίες που θα λένε «γιατί να έρθουμε σε σας αφού είμαστε ήδη εκεί;» και αυτό ισχύει σε όλους τους κλάδους. Τα πολλαπλά κανάλια προώθησης προβάλλουν την επιχείρηση σε ένα μεγαλύτερο κοινό και οι συζητήσεις μας με τους επιχειρηματίες μας δείχνουν πως το κατανοούν αυτό.

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για το Emporama; Ίσως νέες λειτουργίες, επέκταση στο mobile ή και σε άλλες αγορές/χώρες;

Μας αρέσει να εκπλήσσουμε ευχάριστα τόσο τους χρήστες μας όσο και τους εμπορικούς συνεργάτες μας. Μια επιχείρηση δεν μπορεί να έχει μέλλον εάν δεν εξελίσσεται συνεχώς. Με αυτές τις βάσεις ξεκινήσαμε και με αυτές σκοπεύουμε να συνεχίσουμε!


Ψάξε, σύγκρινε, κέρδισε με το Emporama.gr

Φέρνει την αγορά στα χέρια σου.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr