Καραμανλής: Να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια
26/04/2021 | 12:02
08/08/2025 | 08:43
Στα οδικά έργα που έχουν δρομολογηθεί στη Μακεδονία αναφέρθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης στη Θεσσαλονίκη σε εκδήλωση για την παρουσίαση του σχεδιασμού του ΥΜΕ για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και Δράμα - Αμφίπολη.
«Τα έργα που παρουσιάζουμε σήμερα, αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία μας» είπε ο κ. Καραμανλής. «Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους, συγκεκριμένους στόχους: Από τη μία πλευρά, ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου, να φέρουμε τη Θεσσαλονίκη, τη Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή, στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία, με σύγχρονες υποδομές που να βοηθούν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Και από την άλλη, καλύτερη καθημερινότητα. Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μια μέρα στην άλλη, όμως οφείλουμε να δουλέψουμε για να γίνει πιο ανθρώπινη η καθημερινή ζωή των πολιτών».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται «για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι αυτά τα έργα δεν γίνονται αποσπασματικά. Αλλά αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη Μακεδονία, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη. Και με αυτόν τον τρόπο θέλω να κλείσω την τοποθέτησή μου, με μια συνοπτική αναφορά στα σημαντικότερα από τα πολλά άλλα έργα που συναπαρτίζουν το σχεδιασμό μας.»
Αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας
Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.
Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:
Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών
Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.
Μαυροβούνι – Έδεσσα
Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.
Αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης
Το έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.
Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.
Πότε θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών
Όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σύμφωνα με το σχεδιασμό τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών.
Τα οφέλη των ΣΔΙΤ
Στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ.
Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά στάνταρντς λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο.
Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, στην πράξη ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το δημόσιο ενώνει δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, για καλύτερα αποτελέσματα. ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το έργο θα γίνει στην ώρα του και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου.
Εξοικονόμηση χρόνου ταξιδιού
Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
Τι σημαίνουν τα έργα για τη Μακεδονία
Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Σχολιάστε