Δένει το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στην Θεσσαλονίκη - Home port προορισμός μετά από 15 χρόνια
31/05/2021 | 16:34
08/08/2025 | 09:10
Στις 29 Ιουνίου 2021 θα δέσει στο αγκυροβόλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για το 2021. Έχουν ήδη προγραμματιστεί 14 αφίξεις ενώ φέτος και για πρώτη φορά μετά από περίπου 15 χρόνια, η Θεσσαλονίκη γίνεται και πάλι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας (home port).
Στο εν εξελίξει επενδυτικό πλάνο της ΟΛΘ Α.Ε. ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ και στο πλαίσιο αναβάθμισης των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, συμπεριλαμβάνονται σημαντικές επενδύσεις στο κτίριο του υφιστάμενου Επιβατικού Σταθμού που αξιοποιείται για την Ακτοπλοΐα και την Κρουαζιέρα.
Με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία στην καρδιά της πόλης της Θεσσαλονίκης και σε πολύ κοντινή απόσταση από σημαντικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής, στρατηγικός στόχος της ΟΛΘ Α.Ε. είναι η προώθηση της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Β. Ελλάδας ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας, καθώς και η ανάδειξη των μοναδικών εμπειριών που προσφέρει σε πολλαπλά επίπεδα (παράδοση, πολιτισμός, γαστρονομία κ.ά.) και των ποικίλων ευκαιριών της ευρύτερης περιοχής.
Σηκώνουν άγκυρα για τα ελληνικά λιμάνια
Είκοσι σχεδόν μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν να σηκώνουν άγκυρα το καλοκαίρι προς τα ελληνικά λιμάνια, αλλά και για άλλα λιμάνια της Μεσογείου (της Ιταλίας, της Κύπρου και του Ισραήλ). MSC με 10 κρουαζιερόπλοια, Carnival, TUI Cruises, Royal Caribbean, Norwegian, Costa Cruises, Marella Cruises, Silversea Cruises, και άλλες φέρονται να βγάζουν τις ρότες τους με την Celestyal να ετοιμάζεται για τον πρώτο απόπλου της από το λιμάνι του Πειραιά στις 29 Ιουνίου με κρουαζιέρα διάρκειας 7 ημερών.
Ίσως και πάνω από πέντε εταιρείες κρουαζιέρας θα χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως home port προορισμό.
Περίπου 40 κρουαζιερόπλοια από 22 εταιρείες θα προσεγγίσουν 45 ελληνικά λιμάνια μία και η Ανατολική Μεσόγειος το 2021 γράφει πολύ υψηλή ζήτηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1970 οι μετεπιβιβάσεις είναι λιγότερες από τις αναχωρήσεις στο σταθμό κρουαζιέρας στον Πειραιά, ενώ η Θεσσαλονίκη γίνεται homeport και πάλι μετά από 15 χρόνια. Οι ροές των κρουαζιερόπλοιων θα αυξηθούν μέσα στον Ιούνιο και τον Ιούλιο, ενώ, αν η ζήτηση παραμείνει σε αυξημένα επίπεδα, διαφαίνονται προοπτικές να παραταθεί η τουριστική σεζόν. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι η κρουαζιέρα στην Δυτική Μεσόγειο και στα Κανάρια Νησιά δεν έπαυσε να λειτουργεί πέρυσι το καλοκαίρι.
Προϋπόθεση για να ολοκληρωθούν τα σχέδια όλα τα λιμάνια που είναι στα σχέδια να πληρούν τις προϋποθέσεις υγειονομικού σχεδιασμού.
Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ)
Εν όψει επανεκκίνησης της κρουαζιέρας, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ευρίσκεται σε συνεννόηση με όλους τους Φορείς που έχουν αρμοδιότητα στην προετοιμασία υποδοχής των πλοίων στους Ελληνικούς προορισμούς, ώστε να υπάρχει ομαλότητα σε όλα τα στάδια εξυπηρέτησης αυτών, καθώς και των μεταφερομένων επιβατών – τουριστών.
Στο πνεύμα αυτό, έρχεται σε επικοινωνία διαδικτυακά με τους Δημάρχους, τους Φορείς διαχείρισης των λιμένων, καθώς και με τους τοπικούς παράγοντες παραγωγικών τάξεων της έδρας των προορισμών κρουαζιέρας. Στην επικοινωνία αυτή, κυρίαρχο θέμα των συζητήσεων είναι η εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας που επιβάλλονται την περίοδο αυτή, προκειμένου για την προστασία μετάδοσης της πανδημίας.
Παράλληλα και με την ευκαιρία, εξετάζονται, όπου απαιτείται, και άλλου είδους μέτρα που αφορούν τους λιμένες όπως: Αυτά που προβλέπονται στους ελέγχους για επιβάτες προερχόμενους από Χώρες NonSchengen, όπως χαρακτηρίζονται ως μέτρα entry / exit. Τα σχετικά με την ασφάλεια (security), που προβλέπονται από το ΔΚ ISPS. Τις διαδικασίες παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων, οι γνωστές ευκολίες reception facilities καθώς κ.ά. Η επικοινωνία αυτή της Ενώσεως βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει ήδη πραγματοποιηθεί με τους Φορείς μεγάλων προορισμών όπως, της Σαντορίνης, της Μυκόνου, του Κατακόλου, της Ρόδου, της Κερκύρας.
Σε αριθμούς ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε κατά 150 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως.
Σχολιάστε