NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Εκρηκτικές αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά

Εκρηκτικές αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά μπαίνει σε κύκλο ψηφιακό. Καταναλωτές, ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και ασφαλιστικές, και οι τρεις, συμφωνούν να κάνουν βήματα προς την ψηφιακή οικονομία.

Οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα, εδώ και χρόνια πλήρως συνειδητοποιημένες είχαν εκπονήσει και ανακοινώσει τα σχέδια για τον μετασχηματισμό τους, ωστόσο ακολουθώντας τον ρυθμό των συναδέλφων τους, κυρίως από την Ευρώπη, δεν «εντυπωσίασαν» ψηφιακά. Αυτό, κυρίως, γιατί ο κλάδος τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο εκ της φύσης των δραστηριοτήτων του είναι συντηρητικός. Το κόστος επίσης του μετασχηματισμού ήταν κάτι που προβλημάτιζε, καθώς η απόσβεση των επενδύσεων θα γινόταν μετά από χρόνια. Η πανδημία, ωστόσο, λειτούργησε καταλυτικά, δημιουργώντας νέες ανάγκες, τέτοιες ώστε να επιταχυνθούν τα σχέδια των ασφαλιστικών για ψηφιακό μετασχηματισμό, τα οποία είχαν μείνει στα συρτάρια.

Μεγάλη έρευνα της Accenture για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, για την εκπόνηση της οποίας αξιοποιήθηκαν πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν το διάστημα Σεπτέμβριος 2020 - Φεβρουάριος 2021, μέσω ερωτηματολογίου από 2.000 καταναλωτές και 157 διαμεσολαβητές, καθώς και μέσω δομημένων συνεντεύξεων με 38 υψηλόβαθμα στελέχη των μεγαλύτερων ασφαλιστικών εταιρειών της χώρας, έρχεται και σφραγίζει όσα έχουν λεχθεί.

Τα αποτελέσματα της έρευνας "Greek Insurance Market: Covid Triggers a Cycle of Accelerated Digital Transformation". καθοδηγούν τις εξελίξεις και διατυπώνουν τις βασικές ψηφιακές τάσεις που διαμορφώνονται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη κλαδική έρευνα για την αγορά η οποία διαβλέπει το μέλλον. Καταλύτης των εξελίξεων η πανδημία.

Η ψηφιοποίηση της αγοράς

Η ψηφιοποίηση της αγοράς δεν μπορεί να έλθει μονομερώς. Χρειάζεται όλα τα μέρη να έχουν την ίδια ανάγκη. Για πρώτη φορά στην ιστορία και οι τρεις φορείς, καταναλωτές, ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και ασφαλιστικές συμφωνούν και αναδύεται η ανάγκη κοινής πορείας. Οδηγός και των τριών ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Τι ζητάνε οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές ζητάνε από τις ασφαλιστικές πλέον περισσότερη ψηφιακή καινοτομία, προσωποποιημένες υπηρεσίες, καταρτισμένους επαγγελματίες, ψηφιακά κανάλια και εναλλακτικούς παρόχους. Ενθαρρυντικό στοιχείο για την ασφαλιστική αγορά είναι ότι το 66% των καταναλωτών δηλώνει ικανοποιημένο από την ανταπόκριση της αγοράς, αφήνοντας ωστόσο να εννοηθεί ότι υπάρχουν περιθώρια το ποσοστό αυτό να αυξηθεί.

Η έρευνα της Accenture που διενεργήθηκε εν μέσω πανδημίας δείχνει ότι οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν δεδομένα (79%), αν αντιληφθούν ότι θα έχουν οφέλη.

Κανάλια επικοινωνίας

Οι καταναλωτές, δείχνει η έρευνα, προτιμούν να επικοινωνούν με ανθρώπους σε πολύ υψηλό ποσοστό, ωστόσο το digital είναι εδώ και βγάζει μεγάλα ποσοστά. Το ζητούμενο είναι να βρουν καταναλωτές, ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και ασφαλιστικές την χρυσή τομή στην επικοινωνία. Παραμένει και στον τομέα της επικοινωνίας να αποτελεί μεγάλη πρόκληση το ψηφιακό κανάλι.

Η εικόνα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές συνεχίζουν να έχουν επιφυλάξεις απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία, αλλά παράλληλα ζητούν την υποστήριξη των ασφαλιστικών στην παροχή εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας πιθανά και εκπαίδευσης. Οι διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η τεχνολογία μετασχηματίζει το επάγγελμά τους, αναδεικνύοντας τη συμβουλευτική διάστασή τους στην ασφαλιστική αγορά. Μεγάλη η πρόκληση στο να βρεθεί το σωστό μείγμα και να επιτύχουν να παίξουν σωστά το νέο ρόλο τους.

Οι ασφαλιστικές έπιασαν τον παλμό της αγοράς

Οι ασφαλιστικές αναμένουν ραγδαίες και έντονες αλλαγές. Το ψηφιακό είναι ψηλά στην ατζέντα τους. Έχουν δεχτεί ότι έφτασε η ώρα για καινοτομία και ούτως επιζητούν να αναβαθμίσουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες. Συμφωνούν ότι η ψηφιακή τεχνολογία θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που καταναλωτές, διαμεσολαβητές και ασφαλιστικές αλληλοεπιδρούν και συναλλάσσονται.

Τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών αντιλαμβάνονται τις ψηφιακές προσδοκίες των πελατών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, επίσης. Περαιτέρω, οι ασφαλιστικές κινητοποιούνται από τον ανταγωνισμό και σχεδιάζουν ψηφιακές επενδύσεις γνωρίζοντας από πού να ξεκινήσουν. Κάποιες ασφαλιστικές ήδη δραστηριοποιούνται ή και εξερευνούν ψηφιακές λύσεις.

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι υπάρχει ένα μεγάλο εύρος τεχνολογιών που οι ασφαλιστικές μπορούν να επενδύσουν, ωστόσο απαιτείται προσδιορισμός και καθορισμός των επιχειρηματικών στόχων και προτεραιοτήτων.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr