NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Events
ανάγνωση

Enterprise Greece: Webinar «Doing Business in Poland - Covid-19 Challenges and Opportunities»

Enterprise Greece: Webinar «Doing Business in Poland - Covid-19 Challenges and Opportunities»

Οι προοπτικές της περαιτέρω ενίσχυσης κι αξιοποίησης των εμπορικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδος και της Πολωνίας, παρουσιάστηκαν στο webinar: «Doing Business in Poland – Covid-19 Challenges and Opportunities», το οποίο διοργάνωσε την Τετάρτη 16 Ιουνίου, η Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου), σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Βαρσοβία.

Οι εγγεγραμμένοι συμμετέχοντες στην εκδήλωση άγγιξαν τους 200, γεγονός που καταδεικνύει το ενδιαφέρον της ελληνικής, εξωστρεφούς, επιχειρηματικής κοινότητας για τη συγκεκριμένη αγορά.

Τα τελευταία χρόνια, «οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να μετουσιώσουν τους διαχρονικά άριστους παραδοσιακούς τους δεσμούς, σε εξαιρετική εμπορική συνεργασία, με την Πολωνία να θεωρείται από τους σημαντικούς προορισμούς για τα ελληνικά εξαγωγικά προϊόντα και τη χώρα μας να αποτελεί τον πιο δημοφιλή τουριστικό προορισμό για τους Πολωνούς τουρίστες». Το γεγονός αυτό έχει συμβάλλει στην εξοικείωσή τους με την ελληνική γαστρονομία και κατ΄ επέκταση στην ενίσχυση των καταναλωτικών τους προτιμήσεων και στην αναζήτηση σχετικών προϊόντων διατροφής στην πατρίδα τους.

Η Πολωνία αποτελεί την 5η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε όρους πληθυσμού και την 6η σε μέγεθος οικονομίας, ενώ βρίσκεται στην 40η θέση, παγκοσμίως, σε όρους ευκολίας επιχειρείν. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν ότι η χώρα εξελίσσεται στην πιο ανταγωνιστική αγορά της Ε.Ε. και πλέον καθίσταται σημαντικός εμπορικός εταίρος για την Ελλάδα, η οποία έχει τη δυνατότητα να επιτύχει μεγαλύτερη ανάδειξη και πιο αποτελεσματική προώθηση του «brand name» της εκεί.

Σύμφωνα με τη μελέτη «Αξιολόγησης Διεθνών Αγορών» του Υπουργείου Εξωτερικών (2019), η Πολωνία κατατάσσεται στην 13η θέση των χωρών-εισαγωγέων ελληνικών προϊόντων (9η στην ΕΕ) με μερίδιο 1,9% επί του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία εστίασε στον κλάδο των τροφίμων και προϊόντων HO.RE.CA., έγινε ιδιαίτερη μνεία στο αναξιοποίητο εξαγωγικό δυναμικό του κλάδου των τροφίμων, που αγγίζει τα 32,6 εκατ. δολάρια.

Έγκριτοι ομιλητές παρουσίασαν τάσεις, πρακτικές, εμπειρίες καθώς και χρήσιμη πληροφόρηση για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες επιδιώκουν να διεισδύσουν ή και να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους στην αγορά της Πολωνίας. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις συχνές εναλλαγές που παρατηρούνται στις προτιμήσεις των Πολωνών καταναλωτών, οι οποίοι δίνουν μεγάλη σημασία στην σχέση ποιότητας-τιμής. Επίσης, επισημάνθηκε ο πρωταγωνιστικός ρόλος που παίζουν τα εκπτωτικά καταστήματα στη αγορά λιανικής, ενώ τονίστηκε και η εντυπωσιακή στροφή των Πολωνών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο εξαιτίας της πανδημίας, με αύξηση που άγγιξε το 164%.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του «Doing Business in Poland - Covid-19 Challenges and Opportunities» η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, κα. Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανάφερε «Η Πολωνία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αγορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την οικονομική της δύναμη και το μέγεθος του πληθυσμού της. Παράλληλα, η στρατηγική τοποθεσία της μπορεί να χρησιμεύσει ως πύλη για την περιφερειακή ανάπτυξη πωλήσεων των ελληνικών εξαγωγικών εταιριών και στις γύρω περιοχές. Στην Enterprise Greece στηρίζουμε ενεργά τους Έλληνες εξαγωγείς μέσα από διάφορες δράσεις και υπηρεσίες ενημέρωσης, δικτύωσης και εκπαίδευσης, προκειμένου να αναπτύξουμε περαιτέρω τις εμπορικές μας σχέσεις με χώρες στόχους όπως η Πολωνία».

Από την πλευρά του, ο Σύμβουλος ΟΕΥ Α, κ. Αναστάσιος Μέμμος, δήλωσε ότι «Η οικονομία της Πολωνίας διαθέτει ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που την καθιστούν σημαντική αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις, τόσο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Ακόμη και εν μέσω πανδημίας (2020) σημειώθηκε αύξηση των ελληνικών εξαγωγών 14,5%, περίοδο κατά την οποία, οι συνολικές ελληνικές εξαγωγές παρουσίασαν υποχώρηση.

Προϋπόθεση περαιτέρω αύξησης των ελληνικών εξαγωγών τυποποιημένων προϊόντων είναι η αντιμετώπιση της περιορισμένης αναγνωρισιμότητας των ελληνικών προϊόντων στην τοπική αγορά, δεδομένων των πλεονεκτημάτων που απολαμβάνουν ήδη κατεστημένες εταιρείες, με κύρια εξ αυτών τις οικονομίες κλίμακας, τη δικτύωση και την πιστότητα καταναλωτή».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr