NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Yποχώρηση καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Ιούνιο και αύξηση ανεργίας τον Μάιο δείχνει το ΙΟΒΕ

Yποχώρηση καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Ιούνιο και αύξηση ανεργίας τον Μάιο δείχνει το ΙΟΒΕ

Άνοδος της ανεργίας τον Μάιο του 2021, ύστερα από οκτώ μήνες συνεχούς μείωσης, οριακή βελτίωση οικονομικού κλίματος τον Ιούνιο και υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης καθώς και ήπια εξασθένιση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη Βιομηχανία, στις 105,3 μον. τον Ιούνιο από 110 μον. τον Μάιο είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που επισημαίνονται στο μηνιαίο δελτίο για τη βιομηχανία που εκπονεί το ΙΟΒΕ.

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται η υποχώρηση της βιομηχανικής παραγωγής 4,7% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο και η σημαντική άνοδος 13,9% (yo-y) στην Ελλάδα. Αισθητή είναι και η ενίσχυση των εξαγωγών βιομηχανίας [35,8% τον Απρίλιο (y-o-y)], όπως και η αύξηση του εμπορικού ελλείμματος στα 2,3 δισ. ευρώ από 1,3 δισ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Σημαντική ήταν η συμβολή της βιομηχανίας Τροφίμων-ποτών στο σύνολο της μεταποίησης το 2018, με προστιθέμενη αξία στα 3,4 δισ. Ευρώ ή 29% στο σύνολο της μεταποίησης. Σημειωτέον πως η βιομηχανία Τροφίμων και ποτών αποτελεί το μεγαλύτερο εργοδότη της ελληνικής μεταποίησης, με ποσοστό απασχολούμενων στο 33% του συνόλου της μεταποίησης για το 2020. Ωστόσο παράγοντες από τον κλάδο του τουρισμού επισημαίνουν ότι η αύξηση της τουριστικής κίνησης στα μεγάλα τουριστικά κέντρα θα μειώσει την ανεργία στο γ' τρίμηνο δηλαδή Ιούλιο-Σεπτέμβριο.

Ο πληθωρισμός τρομοκρατεί βιομηχανίες και εμπόριο

Αυξήσεις λειτουργικού κόστους μέχρι 10% έχει δημιουργήσει η αναζωπύρωση του πληθωρισμού και στην Ελλάδα, τρομοκρατώντας τόσο τα οικονομικά υπουργεία , τις τράπεζες και βέβαια τις ίδιες τις βιομηχανίες. Ο πληθωρισμός αποτελεί βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής βιομηχανίας σύμφωνα με πληροφορίες που συγκεντρώνονται από πολλές βιομηχανίες-βιοτεχνίας όλων των κλάδων στην Ελλάδα.

Οι ανατιμήσεις σε ενέργεια και πρώτες ύλες που έχουν αυξηθεί έντονα το τελευταίο δίμηνο έχουν δημιουργήσει συνθήκες αύξησης τιμών στα τελικά προιόντα των ελληνικών βιομηχανιών με αποτέλεσμα να μην γίνονται ανταγωνιστικά. Οι συνολικές ανατιμήσεις φτάνουν μέχρι 10-15% σε αύξηση τελικής τιμής (προσθέτοντας και τα αναγκαία περιθώρια κέρδους) και αυτό σε μία περίοδο έντονης πίεσης στα νοικοκυριά. Την περίοδο αυτή, οι πωλήσεις των σουπερ μάρκετς καταγράφουν οριακή άνοδο (1,1% στο εξάμηνο) σε σχέση με τις αντίστοιχες περυσινές που βρισκόμασταν σε lockdowns. Μία αύξηση πωλήσεων που βέβαια εάν εναρμονιστεί με την άνοδο του δομικού πληθωρισμού στο β' τρίμηνο διαμορφώνει αρνητικά περιθώρια κέρδους και ίσως σε πολλούς κλάδους θα βγάλει ζημιές.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις κρατούν στάση επιφυλακής ως προς τις εξελίξεις, αφού προς το παρόν, είτε προχωρούν σε μικρές τιμολογιακές αυξήσεις (μέχρι 10%) είτε σε κάποιους κλάδους απορροφούν τις αυξήσεις, μειώνοντας τα κέρδη τους. Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του χρόνου και πρέπει στο γ΄ τρίμηνο ή μέχρι τις αρχές του δ' τριμήνου να αντιμετωπιστεί το θέμα. Ο ΣΕΒ έχει ήδη επισημάνει το πρόβλημα σε όλα τα αρμόδια οικονομικά υπουργεία αλλά προς το παρόν, το δημοσιονομικό πρόβλημα δεν επιτρέπει μεγαλύτερες ενισχύσεις των επιχειρήσεων και των βιομηχανιών.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr