NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Στρατηγική συνεργασία Generation Y - Algolia, «με τον πελάτη στο επίκεντρο»

Στρατηγική συνεργασία Generation Y - Algolia, «με τον πελάτη στο επίκεντρο»

Ο Ηρακλής Ποσνακίδης, Team Leader of Development, Generation Y, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την Algolia Search, τη σύγχρονη μηχανή αναζήτησης και personalization που παρέχεται, κατ’ αποκλειστικότητα, από την Generation Y στην Ελλάδα, αναλύοντας τα οφέλη που προσφέρει στη διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης.

Τι ακριβώς είναι η Algolia Search, σε ποιους απευθύνεται και πόσο εύκολη είναι στην υλοποίηση της;

Η πλατφόρμα Algolia αποτελεί λογισμικό, βασισμένο σε API λογική, το οποίο διευκολύνει εταιρίες να αναπτύξουν ταχύτατες, σχετικές και προσωποποιημένες εμπειρίες αναζήτησης για τους τελικούς χρήστες, εξοπλίζοντας παράλληλα εσωτερικές ή εξωτερικές ομάδες development με όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την ανάπτυξη, συντήρηση και παρακολούθηση της λειτουργικότητας αναζήτησης της εκάστοτε εφαρμογής.

Γιατί κάποιος να προτιμήσει τη συγκεκριμένη πρόταση, εάν έχει έναν ιστότοπο σε λειτουργία ή ακόμη και υπό ανάπτυξη; Ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρονται;

Υφίστανται 3 βασικοί πυλώνες, βάσει των οποίων αναγνωρίζει κανείς την αξία της εν λόγω πρότασης. Οι πυλώνες αυτοί ταυτίζονται με 3 διαφορετικούς ρόλους:

  • Technical Users
  • Business Users
  • End Users

Οι Technical Users, δηλαδή η τεχνική ομάδα η οποία αναπτύσσει και συντηρεί την εκάστοτε εφαρμογή, επιλέγοντας την πλατφόρμα Algolia, παύουν πλέον να απασχολούνται και να επενδύουν εργατοώρες για την συντήρηση και επεκτασιμότητα της βασικής λειτουργίας αναζήτησης, καθώς η ίδια η Algolia έχει επιλύσει το ζήτημα για εκείνους. Το μόνο που απαιτείται για την αξιοποίηση της πλατφόρμας Algolia είναι η one-time διασύνδεση της εφαρμογής με το Algolia λογισμικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επένδυση των εργατοωρών της development ομάδας σε άλλες ανάγκες των εφαρμογών που συντηρεί και επεκτείνει.

Οι Business Users, δηλαδή τα μη τεχνικά μέλη ενός οργανισμού, συχνά χρειάζονται διαφοροποιήσεις στη συμπεριφορά αλλά και τα αποτελέσματα του μηχανισμού αναζήτησης, βάσει διαφόρων εμπορικών κριτηρίων και αναγκών. Προκειμένου να εφαρμοστεί η εκάστοτε αλλαγή ή επέκταση στον μηχανισμό αναζήτησης, απαιτείται σημαντικός αριθμός εργατοωρών από την εκάστοτε development ομάδα. Με τη χρήση της πλατφόρμας Algolia, τα παραπάνω αποτελούν πλέον παρελθόν. Μέσω του εύχρηστου UI του dashboard της πλατφόρμας Algolia, μπορεί ο οποιοσδήποτε Business User να ρυθμίσει τη συμπεριφορά της αναζήτησης, όντας πλήρως αυτόνομος και ανεξαρτητοποιημένος από την τεχνική ομάδα. Παράλληλα, μέσω των Algolia analytics, μπορεί κάποιος να λάβει πολύτιμα insights.

Κλείνοντας, οι End Users, δηλαδή οι χρήστες που αναζητούν σε κάθε εφαρμογή, απολαμβάνουν intuitive UIs, ταχύτατη απόκριση και λήψη αποτελεσμάτων αναζήτησης και, το σημαντικότερο βρίσκουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν.

Όσον αφορά στο ecommerce και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, πώς μπορεί να συνεισφέρει εκεί; Ποια τα αποτελέσματα που έχουν υπάρξει, από τρέχουσες υλοποιήσεις, στην Ελλάδα και παγκοσμίως;

Αρχικά, να αναφέρω πως η πλατφόρμα Algolia, συνεισφέρει και σε άλλους κλάδους εκτός του e-commerce. Το προϊόν μπορεί να αξιοποιηθεί με τεράστια επιτυχία σε εφαρμογές που δεν αποτελούν απαραίτητα ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά εφαρμογές εταιρικής προβολής ή γενικότερου σκοπού και σε κλάδους όπως:

  • Τραπεζών
  • Ασφαλειών
  • Υπηρεσιών Υγείας
  • Τηλεπικοινωνιών

Επανερχόμενος στην ερώτηση, η πλατφόρμα Algolia, σε συνδυασμό με την certified & expert ομάδα της Generation Y, θα χαράξει τη νέα εποχή στο ελληνικό e-commerce, αξιοποιώντας στο έπακρο τη λειτουργικότητα της αναζήτησης καταλήγοντας σε περαιτέρω ανάπτυξη του όλου κλάδου. Συνοπτικά, μπορούν να μιλήσουν οι αριθμοί, ως προς τι μπορεί να συνεισφέρει η ύπαρξη αποδοτικού, state-of-the-art μηχανισμού αναζήτησης.

Σε επίπεδο της λειτουργικότητας της αναζήτησης, διακρίνονται τα εξής:

  • Έως και 100% αύξηση στο conversion rate.
  • Από 28% έως 30% των χρηστών χρησιμοποιούν τον μηχανισμό αναζήτησης.
  • Τουλάχιστον το 25% των χρηστών μιας εφαρμογής κάνουν κλικ σε προτάσεις αναζήτησης.
  • Το 43% των χρηστών κατευθύνονται άμεσα προς το πεδίο αναζήτησης.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, επίσης οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:

  • Παγκοσμίου βεληνεκούς apparel εταιρία βίωσε 150% αύξηση πωλήσεων, 37% αύξηση conversion σε desktop, 62% αύξηση conversion σε mobile και 88% πτώση του bounce rate.
  • Άλλη μία παγκοσμίου βεληνεκούς apparel εταιρία γνώρισε 50% αύξηση στο conversion rate.
  • Πασίγνωστη εταιρία προϊόντων καλλωπισμού είδε 13% αύξηση στον μέσο όρο του καλαθιού και 10% αύξηση στο conversion rate.
  • Δυνατός παίκτης στον τομέα των βιβλίων είχε αύξηση conversion rate της τάξεως του 10%, 6.6%, 8.2% σε desktop, mobile, tablet αντιστοίχως. Ταυτόχρονα, μειώθηκαν κατά 95% τα παράπονα επί της αποτελεσματικότητας του μηχανισμού αναζήτησης.
algolia_reinvent_delight_empower.jpg?mtime=20210728205016#asset:286633

Ποιοι οι στόχοι σας για τη συνεργασία με την Algolia; Ποια η στρατηγική της Generation Y στην υποστήριξη του ecommerce στην Ελλάδα και οι αναπτυξιακές ευκαιρίες που βλέπετε να παρουσιάζει ο συγκεκριμένος τομέας;

Εμείς στην Generation Y, πορευόμαστε έχοντας τον Πελάτη μας στο επίκεντρο. Nοιαζόμαστε και επενδύουμε σε εκείνον. Με την ίδια ακριβώς πελατοκεντρικότητα πορεύεται και η Algolia, λόγος που μας οδήγησε στο να είμαστε στρατηγικοί συνεργάτες και συνοδοιπόροι στην επόμενη ημέρα της λειτουργικότητας αναζήτησης.

Η στρατηγική της Generation Y ήταν ανέκαθεν η περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce στην Ελλάδα, αλλά και εκτός Ελλάδος. Η ανάπτυξη αυτή είναι συνυφασμένη, όχι μόνον με την αύξηση των πωλήσεων, των παραγγελιών και του μέσου όρου καλαθιού, αλλά με όλες τις εκφάνσεις του e-commerce κόσμου. Μεταξύ των στόχων μας είναι το market abundance, το social impact, η διαμόρφωση νέων θέσεων εργασίας στην οποία και συμβάλλουμε δυναμικά. Μέσω αυτών των επιμέρους στρατηγικών στόχων επέρχεται περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού e-commerce, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας, στο πλαίσιο της οποίας, η Generation Y διακρίθηκε φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ως Diamond of the Greek Economy.

Η συγκεκριμένη πρόταση χρησιμοποιεί τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη για τη λειτουργία της. Ποιες, κατά την γνώμη σας, θα είναι οι τεχνολογικές καινοτομίες που θα διαμορφώσουν το ecommerce; Τι θα πρέπει να αναμένουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, έχοντας ως στόχο την τεχνολογική τους «ετοιμότητα»;

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και το Machine Learning, δεν αποτελούν πλέον το αύριο, ούτε καν το σήμερα. Ήδη είναι το χθες. Αξιοποιώντας τις τεχνολογίες αυτές, το e-commerce θα γνωρίσει μια πρωτόγνωρη ώθηση και εξέλιξη που, ούτε οι πιο έμπειροι στον χώρο δεν είναι σε θέση να εκτιμήσουν με ακρίβεια. Ειδικά, σε συνδυασμό με το concept του Internet of Things, το e-commerce θα αποτελεί, όχι μόνον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, αλλά ένα ρεαλιστικό και απτό κομμάτι της ζωής μας, που θα ξεφύγει από την αυστηρά digital, εικονική αίσθηση. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα αρχικά χρειάζεται να εφοδιαστούν με state-of-the art τεχνολογίες μέσω επενδύσεων. Οι επενδύσεις αυτές δεν θα είναι μικρές, ούτε risk-free. Όμως, πραγματοποιώντας τις καταλληλότερες επενδύσεις και - το σημαντικότερο - τρέχοντας σωστά, μέσω δυνατών και ικανών ομάδων το e-commerce κομμάτι, σε βάθος χρόνου όχι πολύ μεγάλο, θα επέλθουν αποτελέσματα που, είτε αμφισβητούσαν, ή ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα είχαν δει ποτέ. Και αυτό το αναφέρω με μεγάλη σιγουριά, κρίνοντας, από προσωπικά βιώματα, αντίστοιχα case studies μέσω της Generation Y.

Algolia_analytics.jpg?mtime=20210728204851#asset:286632


Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr