NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Οκτώ μεγάλοι κίνδυνοι που πρέπει να λύσουν οι αερομεταφορείς πριν σηκώσουν τα αεροπλάνα τους

Οκτώ μεγάλοι κίνδυνοι που πρέπει να λύσουν οι αερομεταφορείς πριν σηκώσουν τα αεροπλάνα τους

Οι «σκουριασμένοι πιλότοι», όπως γράφει η AGCS, η κατακόρυφη αύξηση των οργισμένων επιβατών, τα προσαραγμένα για μακρύ χρονικό διάστημα αεροσκάφη, η έλλειψη σε πιλότους, τα νέα δρομολόγια, τα αεροσκάφη νέας γενιάς, η απουσία επαγγελματικών ταξιδίων και η παρουσία εντόμων είναι οκτώ πολύ μεγάλοι κίνδυνοι που οι αερομεταφορείς καλούνται να αντιμετωπίσουν άμεσα.

Οι «σκουριασμένοι» πιλότοι

Το Σύστημα Αναφοράς Ασφάλειας της Αεροπορίας πρόσφατα δέχτηκε δεκάδες ειδοποιήσεις από πιλότους για λάθη που συνέβησαν κατά την απογείωση από το πιλοτήριο. Το σύστημα παρακολούθησης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) επιτρέπει στους πιλότους και τα μέλη του πληρώματος να αναφέρουν ανώνυμα μηχανικές βλάβες και ανθρώπινα λάθη. Πολλοί από τους πιλότους ανέφεραν ότι τα λάθη που έπραξαν οφείλονταν στους μήνες απουσίας από την δουλειά λόγω του κλειδώματος στην οικονομία. Επρόκειτο για λάθη στην αποσύνδεση του χειρόφρενου κατά την απογείωση, λάθη κατά τις προσγειώσεις, αμέλεια ενεργοποίησης του αντιψυκτικού μηχανισμού

Σύμφωνα με την AGCS αρκετές αεροπορικές οργανώνουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ στην Ευρώπη αρκετές αεροπορικές είχαν διατηρήσει τις θέσεις στα αεροδρόμια προκειμένου να διασφαλίσουν τις άδειες τους, αλλά και τις δεξιότητες των πιλότων τους.

Περιστατικά οργής στις καμπίνες των αεροσκαφών

Τα περιστατικά συγκρούσεων μεταξύ πληρώματος και επιβατών έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. Σε ένα έτος από 150 περιστατικά που σημειώνονταν, στην εποχή της πανδημίας έφτασαν τις 3.000 περίπου.

Ο κίνδυνος των προσαραγμένων αεροσκαφών

Τα σταθμευμένα αεροσκάφη δημιουργούν νέες συσσωρεύσεις κινδύνου. Για παράδειγμα οι φυσικές καταστροφές δημιουργούν πηγές κινδύνου για τα σταθμευμένα αεροσκάφη ανεβάζοντας τον πήχυ των αξιώσεων. Η AGCS αναφέρει ότι οι χώροι των αεροδρομίων της Κοπεγχάγης, της Φρανκφούρτης, του Μονάχου και της Βιέννης έμοιαζαν με χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, ωστόσο «ευτυχώς δεν υπήρξε κανένα σημαντικό καιρικό επεισόδιο». Ο χειρισμός των αεροσκαφών όταν είναι στο έδαφος ενέχει πολύ μεγάλο κίνδυνο. Τέτοιου είδους περιστατικά ζημιών μπορεί να οδηγήσουν σε πολύ μεγάλες αξιώσεις.

Ελλείψεις σε πιλότους

Μέχρι το τέλος του 2021, θα χρειαστεί να προσληφθούν 27.000 νέοι πιλότοι. Και 264.000 στην επόμενη δεκαετία. Αυτό οφείλεται στην επικείμενη ανάπτυξη του κλάδου και στις συνταξιοδοτήσεις των πιλότων. Ορισμένες αεροπορικές δημιουργούν δικές τους σχολές εκπαίδευσης αλλά αυτό οδηγεί σε αύξηση του κινδύνου

Η αύξηση της ζήτησης, αυξάνει την αξία των αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται στα σχολεία, αυτό έχει οδηγήσει στην αύξηση της μέσης ασφαλισμένης αξίας των αεροσκαφών.

Δεδομένης της φύσης της κατάρτισης, τα σχολεία πτήσης είναι επιρρεπή σε ατυχήματα, και οι αξιώσεις γίνονται ακριβότερες. Τα ατυχήματα προσγείωσης είναι τα πιο συνηθισμένα, αυξάνοντας τις συνολικές ζημίες. Επιπλέον, καθώς οι τιμές των αεροσκαφών αυξάνονται, αυξάνεται το κόστος και ο χρόνος επισκευών.

Νέας γενιάς αεροσκάφη

Η Lufthansa και άλλες αεροπορικές, όπως η KLM και η Virgin Atlantic απέσυραν αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων. Η πανδημία επίσπευσε τη ζήτηση νέας γενιάς μικρότερων αεροσκαφών με χαμηλότερο συντελεστή φορτίου.

Οι νεότερες γενιές αεροσκαφών είναι ασφαλέστερες από τις παλαιότερες και σημαντικά πιο οικονομικές σε καύσιμα, αλλά το κόστος επισκευής πολύ υψηλότερο εξηγεί η AGCS.

Επαγγελματικά ταξίδια

Οι δια ζώσης συναντήσεις είναι ζωτικής σημασίας για τις σχέσεις μίας επιχείρησης. Εκτός αυτού, τα επαγγελματικά ταξίδια αποδίδουν έσοδα 1,5 τρισ. δολάρια ετησίως, το 1,7% του ΑΕΠ παγκοσμίως. Αυτό με τον Covid ανετράπη, προξενώντας σοβαρά προβλήματα.

Οι βιντεοκλήσεις και το ζουμ, υπογραμμίζει η AGCS, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις δραστηριότητες των αλληλοεπιδράσεων. Ο οικονομολόγος Ricardo Hausmann αναφέρει ότι η απουσία των συναντήσεων σταματά τις διασυνοριακές ροές γνώσης, ενώ παύει να προωθείται η καινοτομία.

Άλμα σε νέους προορισμούς

1.400 νέοι αεροπορικοί προορισμοί έχουν προγραμματιστεί για το 2021. Διαφαίνεται ότι ορισμένες αεροπορικές, ιδιαίτερα οι μικρότερες, πειραματίζονται κυρίως στις διαπεριφερειακές συνδέσεις.

Στην Ευρώπη, μόλις το 35% των νέων δρομολογίων που προγραμματίζονται το 2021 θα προστεθούν από παλαιούς μεταφορείς. Η Ryanair π.χ. έχει προγραμματίσει 80 νέα δρομολόγια, με τη Wizz Air να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 57 νέα δρομολόγια.

Όσον αφορά τους κινδύνους: Από τη μία πλευρά είναι χαμηλότερη η συμφόρηση στον εναέριο χώρο και στα αεροδρόμια, χρειάζονται λιγότεροι χειριστές εδάφους και άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων, οι ασφαλιστικές γράφουν λιγότερους κινδύνους από την άλλη πλευρά δεν γνωρίζουν τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τα routs των νέων προορισμών.

Φωλιές εντόμων σε αεροσκάφη

Μια ασυνήθιστη συνέπεια του Covid 19 είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει τα έντομα που έχουν κάνει φωλιές σε αεροσκάφη.

Η Ευρωπαϊκή Ασφάλεια της Αεροπορίας ανέφερε ότι παρατηρήθηκαν προβλήματα κατά την επίγεια και εναέρια πλοήγηση του αεροσκάφους τα οποία οφείλονται σε μη εντοπισμένες φωλιές εντόμων, οι οποίες βρίσκονταν μέσα σε σωλήνες του αεροσκάφους και αισθητήρες που τροφοδοτούν τα βασικά δεδομένα σε έναν υπολογιστή αεροηλεκτρονικής.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr