NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

ΗΠΑ και Ευρώπη συμμαχούν για τα chipset, στο «στόχαστρο» το Πεκίνο

ΗΠΑ και Ευρώπη συμμαχούν για τα chipset, στο «στόχαστρο» το Πεκίνο

​Παρά το ότι η έλλειψη chipset απασχολεί την παγκόσμια βιομηχανία εδώ και αρκετούς μήνες, συνεχίζει να αποτελεί ένα ζήτημα για το οποίο αναζητούνται λύσεις, καθώς προκαλεί από ανισορροπίες στην παραγωγή προϊόντων μέχρι γεωπολιτικούς τριγμούς. Άλλωστε, οι προβλέψεις δείχνουν πως όλα αυτά θα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και για τους επόμενους μήνες - αν όχι χρόνια.

Δεν είναι τυχαίο, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει την παρουσίαση ενός νομοσχεδίου που θα στοχεύει στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση της Γηραιάς ηπείρου από κατασκευαστές στην Ασία. Το «Chips Act» αποσκοπεί στην αύξηση της έρευνας σχετικά με τα chipset, της παραγωγικής ικανότητας και της διεθνούς συνεργασίας, ενώ θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Ταμείου Ημιαγωγών.

Άλλωστε, τον περασμένο Μάρτιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποκάλυψε πως στοχεύει να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά, φτάνοντας στο 20% έως το 2030. Βάσει αυτού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη αναφερθεί στα σχέδια της να επενδύσει το ένα πέμπτο των κεφαλαίων που προορίζονται για το COVID-19 recovery fund των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ψηφιακά έργα, παράλληλα με τη βελτίωση της πρόσβασης σε δίκτυα 5G και gigabit broadband.

Το Chips Act παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, ως ενίσχυση των σχεδίων της ΕΕ για «τεχνολογική κυριαρχία». Η ανακοίνωση ακολουθεί την ψήφιση νόμου στις ΗΠΑ για την καινοτομία και τον ανταγωνισμό, σε ένα νομοσχέδιο αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μέρος αυτού αφορά σε δέσμευση 52 δισ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση της παραγωγής chipset εντός των αμερικανικών συνόρων, προσφέροντας χρήματα σε έρευνα, σχεδιασμό και παραγωγή.

«Ενώ η παγκόσμια ζήτηση έχει παρουσιάσει έκρηξη, το μερίδιο της Ευρώπης σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από το σχεδιασμό έως την παραγωγική ικανότητα, έχει συρρικνωθεί. Βασιζόμαστε σε υπερσύγχρονα chipset που κατασκευάζονται στην Ασία. Αυτό λοιπόν δεν είναι μόνο θέμα για την ανταγωνιστικότητα. Αυτό είναι επίσης θέμα τεχνολογικής κυριαρχίας» υποστήριξε η von der Leyen στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου.

«Είναι καιρός να γίνουμε "επιθετικοί"»

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις της Υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ, Gina Raimondo, που έγιναν στις 24 Σεπτεμβρίου. Η Raimondo υποστήριξε πως «είναι καιρός να γίνουμε "επιθετικοί" στην αντιμετώπιση της επιδεινούμενης έλλειψης chipset που έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλους να μειώσουν την παραγωγή και να επηρεάσουν χιλιάδες εργαζόμενους στις ΗΠΑ. «Η κατάσταση δεν βελτιώνεται, κατά κάποιο τρόπο χειροτερεύει», υπογράμμισε η Αμερικανή αξιωματούχος.

Η ίδια σημείωσε ότι ένα εθελοντικό αίτημα για πληροφορίες σχετικά με τα chipset, που κατέθεσαν οι ΗΠΑ προς την βιομηχανία, «θα μας δώσει περισσότερες πληροφορίες για την αλυσίδα εφοδιασμού». Προειδοποίησε, παράλληλα, πως εάν οι εταιρείες δεν απαντήσουν στο συγκεκριμένο αίτημα «τότε έχουμε άλλα εργαλεία στη εργαλειοθήκη μας μέσω των οποίων θα απαιτηθεί να μας δώσουν δεδομένα. Ελπίζω να μην φτάσουμε εκεί. Αλλά αν χρειαστεί, θα το κάνουμε».

Σημειώνεται πως ο Λευκός Οίκος ζήτησε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εταιρείες κατασκευής chipset και άλλους να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με την έλλειψη που οδήγησε σε περικοπές στην παραγωγή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και να αναλάβουν μέτρα για να βοηθήσουν στην επίλυσή του. Η Raimondo είπε ότι το αίτημα ζητά πληροφορίες εντός 45 ημερών σχετικά με την έλλειψη.

Στη συγκεκριμένη απόφαση αντέδρασε η Ταιβάν, αναφέροντας πως σέβεται τον εμπορικό νόμο και τους κανόνες των ΗΠΑ, αλλά θα βοηθήσει τις ταϊβανέζικες εταιρείες εάν λάβουν τυχόν παράλογα αιτήματα. «Εάν οι εταιρείες μας αντιμετωπίσουν παράλογες απαιτήσεις στον διεθνή ανταγωνισμό, η κυβέρνηση θα παράσχει την απαραίτητη βοήθεια και θα εκφράσει την ανησυχία της, ώστε να τις αποτρέψει από το να πολεμήσουν μόνες τους στον διεθνή χώρο» ανέφερε το Υπουργείο Οικονομίας.

Συμμαχία ΕΕ - ΗΠΑ

Σε κάθε περίπτωση, στις 30 Σεπτεμβρίου, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησαν σε μια «αναπροσαρμογή» των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού. Το Συμβούλιο Εμπορίου και Τεχνολογίας ΗΠΑ-ΕΕ, η πρώτη συνάντηση του οποίου πραγματοποιήθηκε στο Pittsburgh, είδε τις δύο πλευρές να επιθυμούν «να εντοπίσουν τα κενά στην αλυσίδα αξίας των ημιαγωγών και να ενισχύσουν τα εγχώρια οικοσυστήματα ημιαγωγών» τους.

Σε κοινή δήλωση, το U.S.-EU Trade and Technology Council, που προέκυψε μετά την προεδρική επικράτηση του Joe Biden καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να ξεπεράσει τις διατλαντικές διαφορές που προέκυψαν από τις πολιτικές της κυβέρνησης Trump, πρόσθεσε ότι δεσμεύεται «να οικοδομήσει μια εταιρική σχέση για την εξισορρόπηση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού στους ημιαγωγούς».

Επιπλέον, αν και η τελική δήλωση δεν αναφέρεται στην Κίνα, ορισμένες από τις δεσμεύσεις φαίνεται ότι βάζουν στο στόχαστρο τους το Πεκίνο. «Σκοπεύουμε να συνεργαστούμε στενά για την αντιμετώπιση πολιτικών και πρακτικών που στρεβλώνουν το εμπόριο και να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα των αντίστοιχων εγχώριων μέτρων μας», υπογράμμισαν οι δύο πλευρές στην κοινή δήλωση τους.

Πλήγμα στη βιομηχανία

Σύμφωνα με την Counterpoint, η συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζει -μεταξύ άλλων- και τη βιομηχανία των smartphone, καθώς προβλέπονται χαμηλότερες αποστολές για το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Η ερευνητική εταιρεία αναμένει τώρα ότι οι αποστολές smartphone θα ανέλθουν σε 1,4 δισεκατομμύρια για το 2021, παρουσιάζοντας 6 τοις εκατό ανάπτυξη, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη για 9 τοις εκατό.

«Η έλλειψη ημιαγωγών φαίνεται να επηρεάζει όλα τα brands. Η Samsung, η Oppo, η Xiaomi έχουν επηρεαστεί και μειώνουμε τις προβλέψεις μας. Αλλά η Apple φαίνεται να είναι η πιο ανθεκτική και λιγότερο επηρεασμένη από την κατάσταση έλλειψης», δήλωσε ο Tom Kang, Διευθυντής Έρευνας στην Counterpoint Research, σε σχετική δήλωση προς τον Τύπο.

Ενώ οι κατασκευαστές είχαν κάνει μεγάλες παραγγελίες εξαρτημάτων από το τέλος του περασμένου έτους, ορισμένοι έλαβαν μόνο το 80% των απαιτούμενων όγκων σε βασικά εξαρτήματα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Η ερευνητική εταιρεία λέει ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει στο τρίτο τρίμηνο, ενώ ενόψει της εορταστικής περιόδου η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε έναν άλλο τομέα που πλήττεται από την παγκόσμια έλλειψη chipset, την αυτοκινητοβιομηχανία, βάσει δεδομένων από την AlixPartners, το πλήγμα θα φτάσει τα 210 δισεκατομμύρια σε έσοδα το 2021. Η πρόβλεψη είναι σχεδόν διπλάσια από την προηγούμενη των 110 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Μάιο.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr