NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Events
ανάγνωση

To μέλλον του retail θα είναι… μια ολιστική εμπειρία διασκέδασης και κοινωνικοποίησης

To μέλλον του retail θα είναι… μια ολιστική εμπειρία διασκέδασης και κοινωνικοποίησης
Φωτογραφία: Από αριστερά: Έρη Μητσοστεργιου, SAVILLS Europ. Research Director|Chair, ULI Greece & Cyprus - Bάλια Δήμου, Ηead of Property Sales & Servicing Division, Cerved Property Services - Απόστολος Πεταλάς| CEO Fourlis Group - Μελίνα Παϊζη| Chief Development Officer, Ellinikon Project, Lamda Development και η Μαρία Νικόλτσιου| Alpha TV
27_10_2021 | 10:00
epixeiro icon Ειδήσεις | Events, Εμπόριο

Μια αίσθηση του πως θα εξελιχθούν τα επόμενα χρόνια τα μεγάλα malls έδωσαν στην δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου της Prodexpo, ο Aπόστολος Πεταλάς, CEO Fourlis Group, η Μελίνα Παϊζη, Chief Development Officer, Ellinikon Project, Lamda Development, η Bάλια Δήμου, Ηead of Property Sales & Servicing Division, Cerved Property Services και η ΄Ερη Μητσοστεργίου, SAVILLS Europ. Research Director|Chair, ULI Greece & Cyprus, επικεντρώνοντας στον ανθρωποκεντρικό, ψυχαγωγικό τους χαρακτήρα, παράλληλα με την άνοδο του e-commerce.

Σύμφωνα με τον Aπόστολο Πεταλά, στον απόηχο της πανδημίας, ο ρόλος του φυσικού καταστήματος υπάρχει και στο μέλλον, θα είναι σημαντικός, αλλά παράλληλα διαφορετικός και αυτό διότι, πλέον, ο καταναλωτής έχει εκπαιδευθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο επιτυχημένος retailer θα συνδυάσει το e-shop με το φυσικό κατάστημα, το οποίο θα εξακολουθεί να μεταφέρει εμπιστοσύνη στον καταναλωτή. Στα επόμενα χρόνια, το φυσικό κατάστημα και το online κατάστημα θα συμπληρώνουν το ένα το άλλο, ωστόσο, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα τα κάνει πιο προσιτά και πιο ‘’προσωποκεντρικά’’ στους καταναλωτές.

Για τη Μελίνα Παϊζη, η κύρια τάση για την αγορά των malls συνίσταται στο ό,τι πλέον θα είναι έξοδος για τον καταναλωτή, καθώς μετατρέπεται σε προορισμό για διασκέδαση και αλληλεπίδραση. Η αγορά θα είναι πλέον μια ολοκληρωμένη εμπειρία, βοηθούμενη και από καινοτομίες όπως τα διαδραστικά δοκιμαστήρια, οι ψηφιακοί καθρέπτες κ.ά.

Πλέον, ο καταναλωτής θα αντιμετωπίζεται κυρίως ως επισκέπτης και όχι ως καταναλωτής. Όπως επίσης πρόσθεσε, τα καινούρια εμπορικά κέντρα θα είναι πιο μεγάλα, πιο ευέλικτα και δομημένα με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, φέρνοντας το παράδειγμα του Ελληνικού και του εμπορικού κέντρου της Marina Galleria.

Τα νέα malls θα είναι ανοιχτά σε όλο τον κόσμο με ευρύ πλαίσιο υπηρεσιών και το φυσικό κατάστημα θα συνεχίσει να έχει δύναμη, με μεγάλους παίκτες όπως Amazon και Alibaba να επενδύουν σε αυτό, όμως πλέον η εμπειρία θα είναι phygital, δηλαδή ένας συνδυασμός πραγματικής και ψηφιακής εμπειρίας.

Από την δική της πλευρά, η Bάλια Δήμου υποστήριξε ότι, εν μέσω πανδημίας, ο χώρος του retail δέχθηκε μεγάλο πλήγμα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Απρίλιο του 2020, οπότε και η πτώση πλησίασε το 25%, γεγονός που οδήγησε σε πιέσεις την αγορά και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αυτό είχε ως αποτέλεσμα λουκέτα και αποχωρήσεις από εμπορικούς χώρους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η πανδημία επιτάχυνε την αύξηση του τζίρου στο e-commerce με τον ρυθμό ανάπτυξης στην Ελλάδα το 2020 να… σκαρφαλώνει στο 77%, το 2020, με μέσο όρο στην Ευρώπη γύρω στο 10%.

Κατά την ίδια, σε παγκόσμιο επίπεδο, πλέον, το ποσοστό του e-commerce είναι στο 18% και προβλέπεται τα επόμενα χρόνια να αυξηθεί στο 24%, κάτι το οποίο δείχνει ότι η διαδικτυακή εμπειρία κατανάλωσης ήρθε και θα μείνει, παρότι ο κόσμος επιστρέφει στα φυσικά καταστήματα.

Μίλησε, ωστόσο, για αύξηση τζίρου στα φυσικά καταστήματα το τελευταίο τρίμηνο, της τάξης του 20% σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, για την Έρη Μητσοστεργίου, οι επενδυτές έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τα τελευταία χρόνια την αγορά του retail και αυτό εντάθηκε περισσότερο λόγω της πανδημίας. Ήδη, από το 2015 η τάση είναι καθοδική στο retail, με τις επενδύσεις, ωστόσο, σε συγκεκριμένους τομείς, όπως πχ στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων και στα ανοιχτά retail parks, να εξακολουθούν να συγκεντρώνουν ενδιαφέρον, με την αύξηση να αγγίζει το 60%.

Όπως τόνισε, η πανδημία ήταν ένα χρονικό ορόσημο για αλλαγές, οι οποίες όμως θα συνέβαιναν στο επόμενο χρονικό διάστημα, απλά επιταχύνθηκαν. Αυτό το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον έχει συντελέσει πλέον σε έναν μετασχηματισμό των malls, τα οποία πλέον αποκτούν περισσότερο χαρακτήρα consumer hubs, δηλαδή κυρίως τόπους συνεύρεσης.

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 22ης Prodexpo που διεξάγεται στις 25-26 Οκτωβρίου 2021 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr