NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ευκαιρίες για τις ελληνικές εξαγωγές στην αγορά της Βρετανίας

Ευκαιρίες για τις ελληνικές εξαγωγές στην αγορά της Βρετανίας

​Ποιες είναι οι ευκαιρίες που διαμορφώνονται, αυτή τη στιγμή, στη βρετανική αγορά, μετά το Brexit και εν μέσω πανδημίας; Και που θα πρέπει να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους οι ελληνικές επιχειρήσεις -και η ελληνική πολιτεία- ώστε να υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερη οφέλη και προοπτικές;

Σύμφωνα με ενημερωτικό έγγραφο του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Λονδίνο, εντοπίζεται μια σειρά τομέων που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και μπορούν να αποτελέσουν στόχους για τις ελληνικές εξαγωγές. Σε αυτούς εντοπίζονται τα τρόφιμα και ποτά, οι οίνοι, τα φάρμακα, τα καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα ενδύματα, τα υλικά κατασκευών, ανακαίνισης και προϊόντα αλουμινίου, αλλά και οι εφαρμογές λογισμικού.

Παράλληλα, η βρετανική αγορά εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρος στη διαμόρφωση και ενδυνάμωση τάσεων. Μεταξύ αυτών, η προαγωγή της υγείας, της ευεξίας, της αναζήτησης νέων προϊόντων τα οποία προσφέρουν νέες γευστικές εμπειρίες και ποικιλία, της χορτοφαγικής διατροφής, των λιγότερο επεξεργασμένων προϊόντων, της απουσίας συντηρητικών και της βιώσιμης ανάπτυξης. Αυτό το πλαίσιο, καθιστά το έδαφος πρόσφορο για διατήρηση, ανάδειξη και διεύρυνση της παρουσίας ελληνικών τροφίμων και κρασιών, που ικανοποιούν τις τάσεις αυτές.

Στον τομέα των κατασκευαστικών υλικών, η πολιτική που εφαρμόζει η Βρετανία φέρνει αρκετούς κλάδους στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από πλευράς αύξησης εργασιών, όπως εκείνων των τηλεπικοινωνιών, της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, των έργων ενεργειακής αποδοτικότητας και δέσμευσης εκπομπών άνθρακος και των μεταφορών. Στη ναυτιλία, εδώ η χώρα μας είχε παραδοσιακά ισχυρή παρουσία στο Η.Β. Σήμερα, περίπου 60 ελληνικές εταιρίες διαθέτουν γραφεία αντιπροσώπευσης στο Λονδίνο, τα οποία δραστηριοποιούνται τόσο προς την βρετανική όσο και την διεθνή αγορά.

Στην προσέλκυση επενδύσεων, το ενδιαφέρον είναι ευρύ. Τομείς συγκριτικού πλεονεκτήματος είναι εκείνοι του τουρισμού, των αγροτοδιατροφικών προϊόντων, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της τεχνολογίας της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, των επιστημών ζωής, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των κέντρων παροχής υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο και της προσέλκυσης επενδυτικών κεφαλαίων για την ανάπτυξη ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων.

Όπως τονίζει το Γραφείο ΟΕΥ, η βρετανική αγορά είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη και ανταγωνιστική και η προσέγγισή της απαιτεί την εκτέλεση ικανών και αποτελεσματικών μεθόδων και προγραμμάτων προώθησης. Εντούτοις, «η απουσία υλοποίησης τέτοιων μεθόδων και προγραμμάτων, παρά τις μεγάλες προόδους Ελλήνων παραγωγών αρκετών ελληνικών προϊόντων σε θέματα ποιότητας, συσκευασίας και πιστοποίησης, θέτει τα προϊόντα αυτά σε δυσμενέστερη θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Και, σύμφωνα με τις ελληνικές Αρχές, η προσπάθεια χρήζει πραγματοποίησης, ανεξάρτητα από τυχόν δυσκολίες που δημιουργεί το Brexit. Για το λόγο αυτό, η Ελλάδα «χρειάζεται να έχει συμμετοχή και συνεχή παρουσία στη βρετανική αγορά, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία χώρα στην οποία ο ανταγωνισμός από τις εγχώριες επιχειρήσεις είναι γενικά μικρότερος σε σχέση με τον ανταγωνισμό που δέχονται τα ελληνικά προϊόντα από τις αντίστοιχες εγχώριες επιχειρήσεις σε νοτιότερες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες-αγορές».

Παράλληλα, τονίζεται και η σημασία παρουσίας του Enterprise Greece σε διεθνείς εκθέσεις, τουλάχιστον σε τρόφιμα, κρασιά-οινοπνευματώδη και ενδύματα, αλλά και η διοργάνωση στοχευμένων εκδηλώσεων προώθησης. Προς την κατεύθυνση αυτή, τονίζεται η ανάγκη πρόβλεψης για διάθεση κονδυλίου προς την κάλυψη μέρους εξόδων διοργάνωσης ετησίων εκδηλώσεων προώθησης, με απόδοση προτεραιότητας στον κλάδο τροφίμων και ποτών, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 42% των ελληνικών εξαγωγών αγαθών στο Η.Β. (σύνολο εξαγωγών £363 εκ. το 2020), αλλά και περισσότερα από το 40% των αιτημάτων που δέχεται το Γραφείο από ελληνικές ΜμΕ.

Το Γραφείο ΟΕΥ αναφέρει πως έχει εισηγηθεί την προβολή της μοναδικότητας της ελληνικής παραγωγής σε ορισμένους κλάδους, με αιχμή του δόρατος στα τυροκομικά προϊόντα, το κρασί, το ελαιόλαδο και τις ελιές, για την άνοδο της αναγνωρισιμότητας του ονόματος της Ελλάδας στην αντίληψη των καταναλωτών, ως μίας χώρας που προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας, αυθεντικά και μοναδικά που ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

Άλλωστε, η πανδημία και η μεγαλύτερη έκθεση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και το διαδίκτυο έδωσε την ευκαιρία στους Έλληνες εξαγωγείς να αναπτύξουν, να επεκτείνουν και να βελτιώσουν τη δραστηριότητά τους στα κοινωνικά δίκτυα, στο διαδίκτυο, στα ψηφιακά μέσα και στις συνεργασίες με χονδρεμπόρους, εισαγωγείς και αλυσίδες που έχουν συνεργασίες με εταιρείες online delivery ή να επεκτείνουν τις δυνατότητες των δικών τους εγκαταστάσεων ηλεκτρονικών πωλήσεων.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr