NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Το κόστος χρήσης αυτοκινήτου το πληρώνουν οι φορολογούμενοι - πώς μπορεί να μειωθεί

Το κόστος χρήσης αυτοκινήτου το πληρώνουν οι φορολογούμενοι - πώς μπορεί να μειωθεί

Τρεις χιλιάδες εννιακόσιοι λιγότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης το 2020/2019, χάριν των μέτρων οδικής ασφάλειας, της αύξησης χρήσης ποδηλάτου, αλλά και της πανδημίας που ο κόσμος στην Ευρώπη δεν κυκλοφορούσε με αυτοκίνητο.

Το «μήνυμα» από τις Βρυξέλλες

Και, ενώ οι πανηγυρισμοί για την μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κρατούν στην Ευρώπη, γράφει η Ομοσπονδία Ποδηλάτου στις Βρυξέλλες, «θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι ο κύριος λόγος μείωσης των θανατηφόρων εδράζεται στον αντίκτυπο της πανδημίας. Τα κλειδώματα στην οικονομία και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν αναμφισβήτητα παίξει ρόλο στην διαμόρφωση της εικόνας, δυσχεραίνοντας την ανάλυση των στοιχείων.

Η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία τα οποία εξετάζουν όχι μόνο τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους αλλά και το ποιος συγκρούεται με ποιον. Στα στοιχεία αυτά δεν επιδρά η πανδημία καθώς προέρχονται από το 2019.

Η πέτρα του σκανδάλου

Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν εικόνες συμφοράς. Οι μηχανοκίνητες μεταφορές προκαλούν θανατηφόρα ατυχήματα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Οι άνθρωποι χάνουν την ζωή τους πολύ πιο πιθανά κατά την μεταφορά τους με όχημα.

Όταν εξετάζουμε την οδική ασφάλεια σε ολόκληρη την ΕΕ, αυτό που πραγματικά πρέπει να εξετάσουμε είναι πώς να μειώσουμε τις θανατηφόρες επιπτώσεις των μηχανοκίνητων οχημάτων σε άλλους τρόπους μεταφοράς.

Το ποδήλατο και το περπάτημα προβληματίζουν από άποψη έκθεσης στον κίνδυνο και ασφάλειας. Ακούγεται ότι οι πεζοί και οι ποδηλάτες είναι ευάλωτες ομάδες στον δρόμο. Εν τούτοις κατά την δημοσιοποίηση των στοιχείων αποδεικνύεται ότι το πρόβλημα με την επικινδυνότητα δεν έχει να κάνει με τους ποδηλάτες ή τους πεζούς αλλά με τα επικίνδυνα μηχανοκίνητα τροχοφόρα.

Η Ομοσπονδία από την πρωτεύουσα της Ευρώπης διαφωνεί και στέκεται στην λεπτομέρεια ζητώντας από τους πολιτικούς των Βρυξελλών αντί να στέκονται στα στατιστικά και στο ποιο είναι επικίνδυνο μέσο και ποιος προκαλεί ατυχήματα να επιδοθούν στην αλλαγή του τρόπου μετακίνησης, τονίζοντας ότι η στροφή προς το ποδήλατο δεν θα φέρει μόνο οφέλη στην υγεία και στο κλίμα αλλά και λιγότερους θανάτους, πιο ήσυχους και ασφαλείς δρόμους και μικρότερες μάζες όγκου στις πόλεις.

Ζητούμενο περισσότερες και καλύτερες υποδομές

Εξακολουθούν να υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας του ποδηλάτου. Οι συγκρούσεις με ένα ποδήλατο μπορεί να γίνουν πιο συχνές με την αύξηση του αριθμού των ποδηλατών, όπως και οι συγκρούσεις μεταξύ πεζών και ποδηλατών, αλλά αυτό απλώς ενισχύει την ζήτηση για περισσότερες και καλύτερες υποδομές. Συμπίπτουν οι στόχοι της Ευρώπης καθώς ο τρόπος για να βελτιωθεί η ασφάλεια κατά την χρήση ποδηλάτου είναι ίδιος με τον τρόπο που Ευρώπη ζητά να γίνουν αλλαγές στον τρόπο μεταφοράς πολιτών και εμπορευμάτων σε συνδυασμό με την ενίσχυση των υποδομών.

Οφέλη, κόστος, το βάρος για τους φορολογούμενους

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ποδηλάτου, τα σημερινά επίπεδα χρήσης ποδηλάτου παράγουν 150 δισεκατομμύρια ευρώ άμεσα και έμμεσα οφέλη κάθε χρόνο στα κράτη μέλη της ΕΕ. Πάνω από τα 90 δισεκατομμύρια αφορούν στην υγεία, το περιβάλλον και το σύστημα μεταφορών.

Σε αντίθεση, το κόστος που επιφέρουν τα μηχανοκίνητα τροχοφόρα στο περιβάλλον, στην υγεία και τις μεταφορές σύμφωνα με μελέτη της ΕΕ προσεγγίζει τα 800 δισεκατομμύρια το χρόνο. Το το ήμισυ του ποσού ανακτάται σε φόρος και χρεώσεις, αφήνοντας κενό 400 εκατομμυρίων ευρώ για τους φορολογούμενους.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ-ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ.jpg?mtime=20211125131848#asset:312151


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr