NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Διεθνή
ανάγνωση

Πολιτικές διαφημίσεις: Απαγόρευση της μικροστόχευσης ζητούν οι ευρωπαϊκές αρχές

Πολιτικές διαφημίσεις: Απαγόρευση της μικροστόχευσης ζητούν οι ευρωπαϊκές αρχές

Ο European Data Protection Supervisor (EDPS) δημοσίευσε τη γνώμη του σχετικά με τον προτεινόμενο κανονισμό από τους νομοθέτες της ΕΕ για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης.

Στη γνώμη του, ο EDPS χαιρετίζει τους πρωταρχικούς στόχους του προτεινόμενου κανονισμού. Όπως αναφέρεται, «με τον καθορισμό κανόνων και υποχρεώσεων για τους παρόχους πολιτικής διαφήμισης και συναφών υπηρεσιών ώστε να είναι πιο διαφανείς στη χρήση των τεχνικών στόχευσης, αυτή η πρόταση επιδιώκει να προωθήσει ελεύθερες και δίκαιες εκλογές στην ΕΕ, ενισχύοντας συνεπώς τη δημοκρατική διαδικασία της ΕΕ».

Ο Wojciech Wiewiórowski, EDPS, δήλωσε: «Η πολιτική επικοινωνία είναι απαραίτητη για τους πολίτες, τα πολιτικά κόμματα και τους υποψηφίους προκειμένου να συμμετέχουν πλήρως στη δημοκρατική ζωή. Για να διατηρήσουμε τη δημοκρατία μας, χρειαζόμαστε επίσης ισχυρούς κανόνες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, της χειραγώγηΔιαδικτυακή στόχευση για πολιτική διαφήμιση: απαιτούνται αυστηρότεροι κανόνεςσης των ψηφοφόρων και των παρεμβάσεων στις εκλογές μας. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα εάν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τους πολλούς κινδύνους που περιβάλλουν τη χρήση τεχνικών στόχευσης και ενίσχυσης για πολιτικούς σκοπούς».

Ο EDPS συνιστά στους νομοθέτες της ΕΕ να εξετάσουν αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τη στοχευμένη διαδικτυακή διαφήμιση για πολιτικούς σκοπούς, επιπλέον των προτεινόμενων μέτρων για να γίνει πιο διαφανής αυτού του είδους η διαφήμιση.

Ειδικότερα, συνιστά ο προτεινόμενος κανονισμός να περιλαμβάνει πλήρη απαγόρευση της μικροστόχευσης για πολιτικούς σκοπούς, η οποία συνίσταται στη στόχευση ενός ατόμου ή μιας μικρής ομάδας ατόμων με πολιτικά μηνύματα σύμφωνα με ορισμένες από τις αντιληπτές προτιμήσεις ή τα ενδιαφέροντά τους που μπορεί να αποκαλύψει η διαδικτυακή τους συμπεριφορά.

Ο EDPS θεωρεί επίσης ότι θα πρέπει να τεθούν περαιτέρω περιορισμοί σχετικά με τις κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που ενδέχεται να υποστούν ή όχι επεξεργασία για σκοπούς πολιτικής διαφήμισης, μεταξύ άλλων όταν η πολιτική διαφήμιση περιλαμβάνει τη χρήση τεχνικών στόχευσης. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να απαγορευτεί η χρήση στοχευμένης διαφήμισης που βασίζεται σε διάχυτη παρακολούθηση για πολιτικούς σκοπούς.

Στη γνώμη του, ο EDPS διατυπώνει και άλλα ειδικά σχόλια και συστάσεις σχετικά με ορισμένα στοιχεία της πρότασης, όπως η σχέση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για την προστασία δεδομένων, τους ρόλους και τις ευθύνες των παραγόντων που εμπλέκονται στην πολιτική διαφήμιση, και τη συνεργασία μεταξύ των αρχών που είναι αρμόδιες για την εποπτεία και την επιβολή του προτεινόμενου κανονισμού, συμπεριλαμβανομένων των αρχών προστασίας δεδομένων.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr