Νέο έργο πληροφορικής ανέλαβε η Q&R από την ΚτΠ για το Υπουργείο Εξωτερικών
14/03/2022 | 15:16
08/08/2025 | 12:50
Την υλοποίηση του έργου «Μετασχηματισμός Διαδικασιών Προξενικών Υπηρεσιών» του Υπουργείου Εξωτερικών, ανέλαβε η Ένωση Εταιρειών «VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. - QUALITY & RELIABILITY A.E.» από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), συνολικού προϋπολογισμού 3.911.290,32 € πλέον ΦΠΑ. Στην Ένωση η Q&R συμμετέχει με 51% και η Vodafone με 49%.
Αντικείμενο του έργου είναι ο μετασχηματισμός και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που παρέχονται από τις Προξενικές Αρχές του υπουργείου παγκοσμίως με στόχο αφενός:
- την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και αφετέρου
- την διεκπεραίωση αιτημάτων χωρίς την φυσική παρουσία των πολιτών για αιτήματα σχετικά με: Πιστοποιητικά, Ληξιαρχικές πράξεις , Διαβατήρια , Στρατολογικά, Πληρεξούσια, Μετοικεσίες, Φορολογικά , κ.α.
Με το έργο αυτό αναμένεται να επιτευχθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός των Προξενικών Διαδικασιών αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής όπως.
- υπηρεσίες εικονικής υποβοήθησης (virtual assistant),
- χρήση τεχνικής νοημοσύνης
- ψηφιακή υποβολή εγγράφων και
- διασύνδεση με ψηφιακές πλατφόρμες της Γενικής Κυβέρνησης.
Οι υποστηριζόμενες διαδικασίες θα προσφέρονται σε 24ωρη βάση σε 19 διαφορετικές γλώσσες, μεταξύ των πολιτών με τις Προξενικές Αρχές προσφέροντας:
- Απαντήσεις σε ποικίλα καθημερινά ερωτήματα των πολιτών
- Οδηγίες για την διεκπεραίωση ερωτημάτων – αιτημάτων μέσω εικονικού βοηθού
- Ψηφιοποίηση της διαδικασίας υποβολής αιτημάτων
- Προσδιορισμός ημέρας και ώρας παραλαβής αιτούμενων εγγράφων στις περιπτώσεις που απαιτείται ταυτοπροσωπία
- Ηλεκτρονική πληρωμή των προξενικών τελών από τους πολίτες για τις διοικητικές πράξεις των Αρχών.
Το έργο αναβαθμίζει το επίπεδο υπηρεσιών που παρέχει Υπουργείο Εξωτερικών με την:
- Ανάδειξη του ΥΠΕΞ ως οργανισμού που παρέχει ουσιαστική και άμεση πληροφόρηση και υποστήριξη σε αιτήματα πολιτών.
- Ταχύτητα πληροφόρησης και διεκπεραίωσης συναλλαγών των ενδιαφερομένων
- Βελτίωση εικόνας του ΥΠΕΞ
- Παροχή δυνατότητας on line λήψης δεδομένων από τις Κεντρικές Υπηρεσίες
- Επίτευξη αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών
- Βελτίωση επιχειρησιακής λειτουργίας των Προξενικών Αρχών
- Εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους
- Επίτευξη υψηλού βαθμού τυποποίησης, ακρίβειας, ποιότητας και ταχύτητας εξυπηρέτησης
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου είναι 24 μήνες.
Σχολιάστε