NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Οι κολοσσοί του gaming «καλοβλέπουν» τα εκατομμύρια του in-game advertising

Οι κολοσσοί του gaming «καλοβλέπουν» τα εκατομμύρια του in-game advertising

Ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού φαίνεται πως βρίσκεται υπό «ανάπτυξη», στο παρασκήνιο, στην αγορά των video games. Πρόκειται για τις διαφημίσεις που θα προβάλλονται εντός παιχνιδιών τα οποία είναι δωρεάν διαθέσιμα στις μεγάλες gaming πλατφόρμες.

Δύο δημοσιεύματα που έκαναν την εμφάνιση τους την περασμένη εβδομάδα, έφεραν στην επιφάνεια το θέμα. Το πρώτο, από το Business Insider, ανέφερε πως η Microsoft φέρεται να αναπτύσσει ένα διαφημιστικό πρόγραμμα που θα είναι διαθέσιμο μέχρι το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και που θα επιτρέπει στα brands να διαφημίζονται σε free-to-play video games, προσβάσιμα από την πλατφόρμα του Xbox.

Οι πηγές σημείωσαν πως ένας από τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εμφανίζονται αυτές οι διαφημίσεις μέσα στα παιχνίδια θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, η υιοθέτηση ψηφιακών διαφημιστικών πινακίδων σε games με αγώνες αυτοκινήτου. Δεν υπήρξαν αναφορές για άλλους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να προσφερθεί διαφημιστικός χώρος από την Microsoft σε free-to-play games.

Το Insider σημείωσε ότι η Microsoft γνωρίζει πως η εισαγωγή διαφημίσεων σε παιχνίδια θα μπορούσε να είναι ενοχλητική για τους χρήστες, γι' αυτό προσεγγίζει προσεκτικά την ιδέα και σχεδιάζει να δημιουργήσει μια «κλειστή» αγορά όπου μόνο επιλεγμένα brands θα μπορούν να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο και να προβάλλουν διαφημίσεις με τρόπους που δεν θα διαταράσσουν το παιχνίδι.

Οι πηγές τόνισαν, επίσης, ότι η Microsoft δεν σκοπεύει να κρατά μερίδιο από τα έσοδα. Αντί για αυτό, σκοπεύει να επιτρέψει στους developers και στις εταιρείες adtech να μοιράζονται τα έσοδα. Μία από τις πηγές υπέθεσε ότι ο λόγος που η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να κρατά μερίδιο είναι επειδή θέλει να προσφέρει στους προγραμματιστές free-to-play games την δυνατότητα να κερδίσουν περισσότερα χρήματα.

Η εταιρεία λέγεται, επίσης, ότι εργάζεται γύρω από το θέμα της προστασίας των δεδομένων των πελατών της, για να αποτρέψει άλλες εταιρείες από το να τα χρησιμοποιήσουν. το brand από το Redmond φέρεται να μην έχει στα σχέδια του να επιτρέψει στους διαφημιστές να χρησιμοποιούν δεδομένα που συλλέγει από αναζητήσεις στην Bing και άλλες πηγές για στοχευμένες διαφημίσεις στο Xbox.

Ανταγωνισμός με την Sony

Και η Sony φαίνεται όμως, σύμφωνα με το ίδιο μέσο, να πειραματίζεται με τις in-game διαφημίσεις σε free-to-play παιχνίδια του PlayStation. Η εταιρεία φέρεται, αυτή τη στιγμή, να διερευνά τρόπους για να ενθαρρύνει τους developers να συνεχίσουν να αναπτύσσουν free-to-play games -που λέγεται ότι παρουσίασαν ιδιαίτερη ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας- παρέχοντας νέους τρόπους δημιουργίας εσόδων.

Προς το παρόν, οι διαφημιστικές δυνατότητες του PlayStation περιορίζονται σε διαφημίσεις στα μενού -οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν από publishers και developers για να πραγματοποιήσουν ενέργειες όπως η προώθηση των παιχνιδιών τους στο PlayStation Store- και διαφημίσεις που προβάλλονται μέσω streaming βίντεο σε ορισμένες εφαρμογές.

Ωστόσο, η Sony λέγεται ότι αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με εταιρείες από τον τομέα του adtech για να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες διαφήμισης για developers, που θα μπορούν να προβληθούν απευθείας μέσα στα παιχνίδια, με στόχο να τους κάνει να εμφανίζονται ως ένα μέρος του συνόλου της εμπειρίας - όπως μέσω ψηφιακών πινακίδων σε αθλητικούς τίτλους.

Η πρωτοβουλία, την οποία η Sony φέρεται να άρχισε να εξετάζει πριν από 18 μήνες -και την οποία θέλει να διαθέσει μέχρι το τέλος του έτους- μπορεί, επίσης, να περιλαμβάνει τη δυνατότητα ανταμοιβής των παικτών για την παρακολούθηση διαφημίσεων και προωθητικών ενημερώσεων με ψηφιακά αντικείμενα, όπως skins και avatar.

Οι πληροφορίες τονίζουν ότι η Sony αποκλείει τη συλλογή προσωπικών πληροφοριών όπως email και ονόματα - αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το ενδεχόμενα να περικόψει τα έσοδα που θα δημιουργούνται. Μια πηγή ισχυρίζεται ότι η ιαπωνική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης δεδομένων σχετικά με τη δραστηριότητα των καταναλωτών στο PlayStation, σε προγραμματιστές και εκδότες.

Μια αγορά πολλών εκατ.

Έρευνα της Research Dive επισημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά του in-game advertising προβλέπεται να σημειώσει εκθετική ανάπτυξη, λόγω της τεράστιας αύξησης του αριθμού των gamers σε όλο τον κόσμο. Η αγορά των στατικών διαφημίσεων αναμένεται να παρουσιάσει τη σημαντικότερη κερδοφορία, ενώ η περιοχή της Βόρειας Αμερικής θα κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά.

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, η παγκόσμια αγορά του in-game advertising αναμένεται να δημιουργήσει έσοδα 13.989,6 εκατομμυρίων δολαρίων έως το 2028. Η αυξανόμενη επικράτηση του διαδικτυακών συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση των χρηστών smartphone σε ολόκληρο τον κόσμο, προβλέπεται πως θα οδηγήσει την ανάπτυξη της αγοράς κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών.

Άλλωστε, η πανδημία είχε θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της αγοράς των in-game διαφημίσεων, λόγω των lockdown, που οδήγησαν σε επακόλουθη αύξηση της διείσδυσης του διαδικτύου. Οι άνθρωποι έστρεψαν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον τους στα games, κάτι που οδήγησε πολλές εταιρείες να μετατοπίσουν τον διαφημιστικό προϋπολογισμό τους στις gaming πλατφόρμες.

Βασικοί παίκτες της αγοράς είναι οι Alphabet, Anzu Virtual Reality, Blizzard Entertainment, Electronic Arts, MediaSpike, ironSource, Motive Interactive, Playwire, RapidFire και WPP, «που εργάζονται γύρω από στρατηγικές όπως η ανάπτυξη νέων προϊόντων, οι συγχωνεύσεις, οι εξαγορές και οι συνεργασίες». Για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2021, η ολλανδική Azerion εξαγόρασε την σουηδική Keymobile, προκειμένου να την βοηθήσει να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες in-game advertising στην Ευρώπη.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr