NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Φωτιές στη ναυτιλία από την πράσινη οικονομία και τα ασφάλιστρα πολέμου

Φωτιές στη ναυτιλία από την πράσινη οικονομία και τα ασφάλιστρα πολέμου

Εκρηκτικό κοκτέiλ κρατά και διακινεί η ναυτιλία με τα ποντοπόρα πλοία Οι πλοιοκτήτες έχουν να αντιμετωπίσουν τέσσερα μείζονα θέματα: Το θέμα της μεταφοράς ηλεκτρικών οχημάτων, και μπαταριών με το κίνδυνο των ανεξέλεγκτων πυρκαγιών, το θέμα των πράσινων καυσίμων που πιθανά να προκαλούν βλάβες σε μηχανήματα με ότι συνεπακόλουθο, το θέμα έλλειψης πληρωμάτων λόγω του πολέμου αλλά και ασφάλειας πληρωμάτων και το θέμα κυβερνοασφάλειας με πλαστογραφήσεις σε συστήματα αναγνώρισης.

Ζωτικής σημασίας είναι η ασφάλεια των πλοίων καθώς η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο παγκόσμιος στόλος είχε απώλειες διακοσίων περίπου πλοίων το χρόνο, ενώ τα τελευταία 4 χρόνια οι απώλειες μειώθηκαν σε 50 με 75 πλοία ετησίως.

Αξιοσημείωτο ότι: ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί με περίπου 130.000 πλοία χωρητικότητας 100 [GT]) σε σύγκριση με περίπου 80.000 πριν από 30 χρόνια. Ότι το 2021 οι συνολικές απώλειες μειώθηκαν σε 54 από 65 το 2020, μειωμένες κατά 57%.Και ότι την τελευταία δεκαετία 2012 (127), οι απώλειες έφτασαν στις 89 το 2021 λόγω της προόδου που έχει επιτελεσθεί στην διαχείριση κινδύνου.

Τα σημεία που εμφανίζουν ζημιές

Η Νότια Κίνα, η Ινδοκίνα, η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες είναι το κύρια γεωγραφικά σημεία που εμφανίζουν τις περισσότερες ζημιές σημείο ζημιών, με απώλειες μία στις πέντε (12).Ο Αραβικός Κόλπος (9) σημείωσε σημαντική αύξηση στις ζημιές ζημιών για να καταταχθεί δεύτερος μπροστά από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας στην τρίτη θέση (7). Τα ύδατα της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι επίσης ο σημαντικότερος τόπος απώλειας της τελευταίας δεκαετίας (225 από 892), λόγω του υψηλού επιπέδου κίνησης, συμφόρησης λιμένων, γερασμένων στόλων και καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με την Allianz Global Corporate Specialty.

Βύθιση κύρια απώλεια πλοίων έπεται η πυρκαγιά

Τα φορτηγά πλοία αντιπροσώπευαν το ήμισυ του συνόλου των πλοίων που χάθηκαν το 2021 (27). Η βύθιση ήταν η κύρια αιτία των συνολικών απωλειών σε όλους τους τύπους σκαφών το 2021, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 60%(32). Η Πυρκαγιά/έκρηξη κατετάγη δεύτερη (15%, 8), οι ζημιές και αστοχίες σε μηχανήματα ζημιά/αστοχία μηχανημάτων ήταν ο τρίτος παράγων (11%, 6). Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ήταν παράγοντας για τουλάχιστον 13 απώλειες το 2021.

Αυξήθηκαν τα θύματα στην ναυτιλία

Ωστόσο, ενώ ο αριθμός των συνολικών απωλειών μειώθηκε το 2021, ο αριθμός των αναφερόμενων θυμάτων ή περιστατικών στη ναυτιλία αυξήθηκε. Τα βρετανικά νησιά είχαν τον υψηλότερο αριθμό περιστατικών : 668 από 3.000. Οι βλάβες/βλάβες μηχανημάτων ευθύνονται για περισσότερα από ένα στα τρία περιστατικά παγκοσμίως (1.311). Η πυρκαγιά/έκρηξη (178) είναι η τρίτη κύρια αιτία (μετά τη σύγκρουση [222]), με τον αριθμό των πυρκαγιών να αυξάνεται σχεδόν κατά 10% ετησίως.

Η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας είναι ο τόπος των περισσότερων ναυτιλιακών περιστατικών την τελευταία δεκαετία (4.763), αντιπροσωπεύοντας το 18%. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα περισσότερα περιστατικά έχουν προκληθεί από ζημιά ή αστοχία μηχανημάτων (9.968), ενώ ακολουθεί η σύγκρουση (3.134), επαφή (2.029), πειρατεία (1.995) και πυρκαγιά/έκρηξη (1.747/

Φωτιά στην ναυτιλία βάζει Ουκρανία, Ρωσία

Ο κλάδος έχει επηρεαστεί σε πολλαπλά μέτωπα μεταξύ αυτών από την διακοπή του εμπορίου με τη Ρωσία και την Ουκρανία και από το αυξανόμενο βάρος των κυρώσεων. Σήμερα αντιμετωπίζει προκλήσεις στις καθημερινές λειτουργίες, με αρνητικές επιπτώσεις για τα πληρώματα, το κόστος και τη διαθεσιμότητα των καυσίμων και από την πιθανότητα αυξανόμενου κινδύνου στον κυβερνοχώρο.

Εγκλωβισμένοι ναυτικοί

Στην αρχή της σύγκρουσης, περίπου 2.000 ναυτικοί εγκλωβίστηκαν σε πλοία στα ουκρανικά λιμάνια. Τα παγιδευμένα πληρώματα αντιμετώπιζαν τη συνεχή απειλή επιθέσεων, με μικρή πρόσβαση σε τρόφιμα ή ιατρικές προμήθειες ενώ πολλοί έχουν σκοτωθεί.

Η εισβολή έχει περαιτέρω συνέπειες για το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της ναυτιλίας που ήδη αντιμετωπίζει ελλείψεις. Οι Ρώσοι ναυτικοί αντιπροσωπεύουν λίγο περισσότερο από το 10% του 1.89 εκατομμυρίου παγκοσμίως, ενώ περίπου το 4% προέρχεται από την Ουκρανία.

Αναδιαμορφώνεται το εμπόριο ενέργειας

Η συνέχιση του πολέμου μπορεί να έχει βαθύτερες οικονομικές και πολιτικές συνέπειες, αναδιαμορφώνοντας το παγκόσμιο εμπόριο ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων. Μια εκτεταμένη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος και τη διαθεσιμότητα των καυσίμων και ενδεχομένως να ωθήσει τους πλοιοκτήτες να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Εάν τέτοια καύσιμα είναι χαμηλότερης ποιότητας, αυτό μπορεί να προκαλέσει αξιώσεις για βλάβες μηχανημάτων .

Εν τω μεταξύ, οι υπηρεσίες ασφαλείας έχουν προειδοποιήσει για αυξημένους κινδύνους στον κυβερνοχώρο για τα πλοία στη Μαύρη Θάλασσα και τις γύρω περιοχές. Αυξημένη είναι η απειλή εμπλοκής GPS, πλαστογράφησης του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης (AIS), εμπλοκής επικοινωνιών και ηλεκτρονικών παρεμβολών.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ)1 προειδοποίησε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα επιδεινώσει τα ήδη υψηλά ναυτιλιακά έξοδα φέτος και θα μπορούσε να τα κρατήσει -και τις πληθωριστικές τους επιπτώσεις- υψηλότερα

Οι κυρώσεις αυξάνουν το κόστος στην ναυτιλία

Η σύγκρουση έχει επίσης αρνητικό αποτέλεσμα για τη ναυτιλία εκτός της ζώνης πολέμου. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ, ειδικότερα, αποτελούν σημαντική πρόκληση συμμόρφωσης για τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους ασφαλιστές που δεν είναι σε θέση να αποζημιώσεις απαιτήσεις. Δυτικές εταιρείες επέλεξαν να διακόψουν το εμπόριο με τη Ρωσία, δημιουργώντας μια περίπλοκη και αβέβαιη νομική κατάσταση για τις συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης.

Τα ναυτασφαλιστήρια συνήθως αποκλείουν την κατάσχεση πλοίων ή σωματικές ζημιές που προκαλούνται από πόλεμο ή εχθρικές ενέργειες, όπως ζημιές από θαλάσσιες νάρκες ή επιθέσεις σε πλοία. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες αγοράζουν πρόσθετη ασφάλεια πολέμου, η οποία θα καλύψει τέτοιες απώλειες με πρόσθετο ασφάλιστρο και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, συνήθως επτά ημέρες.

Πρόσθετα ασφάλιστρα

Οι ανανεώσεις θα μπορούσαν επίσης να αποδειχθούν περίπλοκες για τα πλοία που επλήγησαν από τη σύγκρουση. Για παράδειγμα, τα πλοία που είναι παγιδευμένα στη Μαύρη Θάλασσα μπορεί να χρειαστεί να συνεχίσουν να πληρώνουν πρόσθετο ασφάλιστρο.

Μεγάλες απειλές από τις μπαταρίες και τα ηλεκτρικά οχήματα

Ένας σημαντικός κίνδυνος για την ναυτιλία είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο την ασφάλεια της ναυτιλίας, λόγω της αύξησης του αριθμού των πυρκαγιών. Το θέμα εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες σχεδιασμού και πυρόσβεσης των πλοίων ro-ro που μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα (EVs), καθώς και των φορτίων που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια με μπαταρίες EV οι οποίες ενέχουν τον κίνδυνο ανάφλεξης μεταξύ άλλων από μετατοπίσεις φορτίων σε θαλασσοταραχές. Οι μπαταρίες μπορεί να καούν επίσης με αύξηση της θερμοκρασίας προκαλώντας εκτεταμένες πυρκαγιές.

Τα σημερινά συστήματα ανίχνευσης δεν επαρκούν για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς, ενώ απαιτείται τεράστιος όγκος νερού και ψύξη της γύρω περιοχής για να σβήσει η φωτιά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr