NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

Yoke: Ένα περιοδικό, μια playlist και μια ιστορία

Yoke: Ένα περιοδικό, μια playlist και μια ιστορία

Η απώλεια ενός λάπτοπ σε ένα roadtrip με camper van και προορισμό τη Μαγιόρκα που κατέληξε στην αρχή του ταξιδιού ενός νέου περιοδικού, του Yoke. “Δώρο” με την παρακάτω αφήγηση για το περιοδικό και μια ειδικά διαμορφωμένη playlist που θα βρείτε παρακάτω.

Η Χριστιάνα Αθανασιάδου δημιούργησε ένα νέο περιοδικό, το Yoke. Πολύ πιθανό να έχετε δει “ινσταγκραμικά” κάποιο από τα γεμάτα χρώμα τεύχη του. Και αν η πρώτη πρόταση αυτού του αφιερώματος ενέχει ήδη μια παραδοξότητα θα την επαυξήσουμε αναφέροντας ότι “κυκλοφόρησε” για πρώτη φορά εν μέσω καραντίνας….

Αυτά γνώριζα και εγώ όταν την κάλεσα για να της πω ότι ανεβαίνω στην Θεσσαλονίκη και ότι θα είναι μια καλή ευκαιρία να τη συναντήσω για να μου πει περισσότερα για την ιστορία του Yoke έως σήμερα. Και όμως. Η Χριστιάνα ήταν πολύ πιο κοντά αφού μόλις κατέβηκε στην Αθήνα όπου βρίσκονται οι περισσότεροι συνεργάτες της και το μέλλον της προώθησής του περιοδικού της.

Έτσι βρεθήκαμε στον χώρο που χρησιμοποιεί εδώ και λίγες μέρες στα Εξάρχεια για να μου διηγηθεί τα βήματα ενός νέου εντύπου που γεννήθηκε σε μια εποχή που ακόμα και όσοι είμαστε λάτρεις των περιοδικών συνήθως τα αγοράζουμε και μεσολαβεί καιρός ώσπου να καταφέρουμε βρούμε χρόνο αλλά και τις κατάλληλες συνθήκες για να τα διαβάσουμε.

Για να ανοίξεις ένα περιοδικό χρειάζεται μια μικρή, σίγουρα ά-τυπη και μάλλον ασυνείδητη διεργασία. Αργός ρυθμός, μια πολυθρόνα, ένα παγκάκι ή έστω μια πετσέτα στην άμμο και ιδανικά μια ταιριαστή playlist. Αυτό συζητούσαμε με τη Χριστιάνα και την επόμενη μέρα από την συνέντευξη, μου έστειλε την παρακάτω:

yoke-weekend-palylist.jpg?mtime=20220602200429#asset:352312Playlist από το Yoke για το Choices Weekend by epixeiro.gr


Είναι η playlist που έφτιαξε για τους αναγνώστες του Choices Weekend by epixeiro.gr ειδικά διαμορφωμένη για να την ακόυσετε καθώς διαβάζετε τις παρακάτω γραμμές, την ιστορία του Yoke.

Play

Το πρώτο τεύχος του Yoke ήταν στην ουσία η πτυχιακή εργασία της Χριστιάνας προκειμένου να ολοκληρώσει τις σπουδές στο Τμήμα Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Καθώς δεν είχε καταφέρει να βρει εργασία σε κάποιο περιοδικό, πολύ απλά, αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό της. Ωστόσο γρήγορα μετεξελίχθηκε σε ένα περιοδικό που αγαπήθηκε αφού κοινοποιήθηκε online.

Από την αρχική επίσημη κυκλοφορία του το περιοδικό συνδέθηκε με την δημιουργία του Yokebrand που είναι η ομπρέλα τόσο ενός eshop που περιλαμβάνει από το περιοδικό και τα online event έως… είδη σπιτιού.

yoke-magazine-2.jpeg?mtime=20220602201150#asset:352318


Για την ιστορία όταν έκανε Erasmus στη Βαλένθια έλαβε ερεθίσματα από τον χώρο του marketing και της διαφήμισης ενώ όταν έκανε πρακτική στη Βαρκελώνη ήρθε σε επαφή με το digital marketing, τη γραφιστική αλλά και τα έντυπα. Σε κάθε γωνιά της υπάρχουν printed studio κάτι που για την Χριστιάνα που έως τότε είχε συνηθίσει τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης της έκανε τρομερή εντύπωση και τη γέμισε με εικόνες και ιδέες.

Κάποια στιγμή προσπάθησε να συνδέσει ασύνδετα κομμάτια που είχε γράψει για κάποιους artists σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις κάτι που σήμερα μοιάζει οξύμωρο αφού η “σύνδεση” είναι πλέον ο πυρήνας του Yoke, αυτό σημαίνει άλλωστε και το όνομα του.

Για καλή της τύχη όμως έχασε το λάπτοπ της και μαζί με αυτό τα ασύνδετα κομμάτια της, κυριολεκτικά στο δρόμο. Σε ένα roadtrip με camper van κάπου στην διαδρομή προς Μαγιόρκα.

Pause

Και ύστερα ήρθε ο covid και η ώρα της πτυχιακής. Κλεισμένη μέσα στο πατρικό της στα Γιαννιτσά θέλησε να ξαναζωντανέψει όλες τις εικόνες μέσα από το γράψιμο, να ψάξει και να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες από τα ταξίδια της, να ασχοληθεί με το στήσιμο και με τα γραφιστικά του πρωτόλειου τότε Yoke.

Από τα αλλεπάλληλα ταξίδια με μια βαλίτσα στο χέρι βρέθηκε σε συνθήκες καραντίνας την στιγμή που όπως και εκείνη, όλοι στο σπίτι έψαχναν ερεθίσματα. Από συνταγες για banana bread μέχρι συμβουλές για yoga sessions...

Play

Με τη δύναμη των social media και μερικές φωτογραφίες από την παραλία της Θεσσαλονίκης τα πρώτα 200 τεύχη εξαντλήθηκαν σε κάτι λιγότερο από μία εβδομάδα, κάτι ανέλπιστο για την ίδια.

Πλέον γνωρίζει πως λειτουργεί ο ανεξάρτητος τύπος στην Ελλάδα αλλά θεωρεί σημαντικό το οικολογικό κομμάτι. Άλλωστε το περιοδικό δεν πλαστικοποιείται, δημιουργείται από χαρτί μακράς διάρκειας που δεν φθείρεται και στηρίζει ό,τι είναι local made, τις μικρές επιχειρήσεις και τη βιωσιμότητα.

yoke-magazine-3.jpeg?mtime=20220602201424#asset:352319


Όπως συμβαίνει και με τα concept stores έτσι και τα σύγχρονα περιοδικά, οφείλουν ή μπορούν να είναι ολοκληρωμένα brands και όχι έγχρωμα ή έστω καλογραμμένα κομμάτια χαρτιού. Έτσι το eshop του Yoke περιλαμβάνει από tote bags μέχρι είδη σπιτιού όπως μακραμέ για γλαστράκια με φυτά. Επιπλέον με την αγορά κάθε τεύχους σε συνεργασία με το Οne Τree Planted γίνεται δωρεά για δενδροφύτευση σε κάποιο μέρος του κόσμου από το Μπαλί έως την Ισπανία.

Η Χριστιάνα θεωρεί το Υοke μια ιδέα και το κοινό της έχει… ένα κοινό χαρακτηριστικό. Το να ταξιδεύει, σε χώρες, σε πόλεις και πιθανώς και να αγοράζει ένα έντυπο από κάθε μέρος που επισκέπτεται ή απλά το να ταξιδεύει μέσα από σελίδες.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr