Aviation Event/AIA: Η Aegean στο πιλοτήριο των αερομεταφορών στην Ελλάδα
04/07/2022 | 11:56
31/10/2025 | 23:19
Τρία είναι τα ζητήματα σε ό,τι αφορά τα αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με τον ιδρυτή και CEO του Aviation Event, Μαρσέλ Ριβάλσκι: Το πρόβλημα που δημιουργείται με τον περιορισμό του εναέριου χώρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η έλλειψη προσωπικού που φάνηκε σε συνδυασμό με την έντονα αυξημένη ζήτηση και η εξέλιξη της πανδημίας τον χειμώνα, στον βαθμό που θα επηρεάζει τους περιορισμούς στο ταξίδι, γεγονός που προκαλεί μείωση στις πτήσεις και τα έσοδα, ωστόσο η Ελλάδα «πετά» σύμφωνα με τα στοιχεία του Eurocontrol και του διευθύνοντος συμβούλου της Aegean Δημήτρη Γερογιάννη.
Η Ελλάδα έχει ήδη φτάσει και ξεπεράσει τον αριθμό των πτήσεων του 2019 με την Aegean να έχει μεταφέρει πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες, μόνο τον περασμένο Μάιο. Την ίδια ώρα, οι προκρατήσεις «μαρτυρούν» αυξημένους συντελεστές πληρότητας. Ωστόσο οι αβεβαιότητες σύμφωνα με τον κον Δ. Γερογιάννη παραμένουν.
Aegean – επιστράτευση δυνάμεων με νέα αεροσκάφη
Σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες, τονίζει για την Aegean. Οι αερομεταφορείς δεν αποκλείεται να περάσουν και άλλες, για αυτό και χτίζουν βάσεις ανταγωνιστικές για να αντιμετωπίσουν την επόμενη ημέρα, προσαρμοζόμενες σε νέες συνθήκες. Με ανανεώσεις στόλων, με αύξηση των επιλογών των ναύλων, με την προσαρμογή τους στους κανόνες της πράσινης ανάπτυξης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται για τον κλάδο των αερομεταφορών στο ευρωπαϊκό "Green Deal", βάσει του σχεδίου "Fit for 55" της Κομισιόν για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% μέχρι το 2030.
Παρόλο που το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα 10 τελευταία χρόνια έχει καταφέρει ο κλάδος να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενώσω παράλληλα αναπτύσσεται, οι προσαρμογές που θα κληθεί να πραγματοποιήσει είναι σημαντικές και διατρέχουν οριζόντια την αλυσίδα αξίας των αερομεταφορών. Ο κλάδος σύμφωνα με τον κον Δ. Γερογιάννη τα σημερινά αεροσκάφη καταναλώνουν περίπου 80% λιγότερο καύσιμο ανά χιλιομετρική θέση από ότι τα πρώτα εμπορικά jets το 1960, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Πρακτικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της Aegean, αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας. Τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999.
Η αναβάθμιση του κλάδου των αερομεταφορών
Σήμερα η Aegean διαθέτει στόλο 65 αεροσκαφών που πετούν από τις 8 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε 133 προορισμούς σε 41 χώρες με τακτικές αλλά και ναυλωμένες πτήσεις. Το πρώτο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου πραγματοποιήθηκε το 2007 με τη μετάβαση σε ολοκαίνουργια αεροσκάφη Airbus –της οικογένειας ΝΕΟ και συγκεκριμένα τα αεροσκάφη 320/321.
Αξίζει να σημειωθεί πως η είσοδος της Aegean στην αγορά, τα νέα αεροσκάφη τύπου Airbus αλλά και η αναβάθμιση των 14 Περιφερειακών αεροδρομίων έχουν οδηγήσει στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου.
Σχολιάστε