NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Η Κωτσόβολος έγινε εταιρεία τεχνολογίας - Οι 80 developers και η στήριξη της καινοτομίας

Η Κωτσόβολος έγινε εταιρεία τεχνολογίας - Οι 80 developers και η στήριξη της καινοτομίας

«Είμαστε, ενδεχομένως, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το οικονομικό έτος 2021. Αναφέρθηκε, παράλληλα, στο επενδυτικό πλάνο για την περίοδο 2022-2023, αποκαλύπτοντας πως αυτό θα φτάσει τα 12,4 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, από αυτό το ποσό, τα 6,1 εκατομμύρια ευρώ θα κατευθυνθούν προς επενδύσεις για τα καταστήματα της αλυσίδας (κάτι που αφορά στη δημιουργία ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα, σε τρεις μετεγκαταστάσεις -όπως για το κατάστημα της Καλλιθέας- και σε εννέα ανακαινίσεις καταστημάτων). Παράλληλα, στο επενδυτικό πλάνο εντοπίζονται 20 έργα βελτίωσης υποδομών, προσβασιμότητας και τεχνολογιών καταστημάτων. Ένα ποσό της τάξεως των 2,8 εκατομμυρίων ευρώ θα κατευθυνθεί προς επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα (συμπεριλαμβανομένων νέων αυτοματισμών για την ενοποιημένη αποθήκη που βρίσκεται στα σκαριά), ενώ ένα ποσό 3,5 εκατομμυρίων ευρώ (που αναμένεται πως μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 5) θα κατευθυνθεί σε επενδύσεις τεχνολογίας (customer service, last mile κτλ).

Όσον αφορά στην περασμένη χρονιά, οι επενδύσεις της Κωτσόβολος, για την περίοδο 2021-2022, έφτασαν τα 13,2 εκατομμύρια ευρώ. Τα 6,1 εκατ. επενδύθηκαν στο δίκτυο των καταστημάτων, με δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο (Λευκωσία και Λεμεσό), δύο μεταστεγάσεις καταστημάτων (Αγία Παρασκευή, River West), ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (K-Spot Ρόδος) και μια ανακαίνιση καταστήματος (Κηφισιάς). Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε υιοθέτηση σειράς νέων τεχνολογιών, αυτοματισμών και παρεμβάσεων για την αύξηση της προσβασιμότητας. Την ίδια στιγμή, 1,6 εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν σε αυτοματισμούς της κεντρικής αποθήκης και της αποθήκης ανταλλακτικών, ενώ υπήρξε και ένα ποσό της τάξεως των 5,5 εκατομμυρίων για επενδύσεις τεχνολογίας.

Καινοτομία και startups

Η Κωτσόβολος απασχολεί, αυτή τη στιγμή, 80 developers, που προσφέρουν στην εταιρεία ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μέσω της τεχνολογίας. Σε σχετική ερώτηση του epixeiro.gr, ο κ. Βασιλάκος σημείωσε πως «έχουμε developers σε όλο το μήκος και το πλάτος της δουλειάς μας», από το supply chain μέχρι τα CRM, μέχρι τα data analytics και την ανάπτυξη machine learning μοντέλων, που στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πελάτη. Τόνισε, χαρακτηριστικά, πως «θα θέλαμε να τους αναπτύξουμε, αλλά δυστυχώς τις περισσότερες φορές η διαρροή που έχουμε είναι μεγαλύτερη από την εισροή. Οπότε βρίσκουμε και χάνουμε, γιατί "χτυπιούνται" γρήγορα από τις αγορές». «Πολύ φοβάμαι ότι όχι μόνο θα δυσκολευτούμε να τους αναπτύξουμε σε αριθμό, αλλά και να τους διακρατήσουμε». Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτά τα ταλέντα «χάνονται» και προς εσωτερικό αλλά και προς εξωτερικό, ενώ, πλέον, με τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού που τρέχουν από το κράτος, θα κατευθύνονται και προς τα εκεί.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του, ο κ. Βασιλάκος αναφέρθηκε στο brand Κωτσόβολος Innovation, για το οποίο αναμένονται περισσότερες εξελίξεις από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αυτό «στην πραγματικότητα έρχεται να επιστεγάσει όλη τη σχέση που έχουμε με startups, scaleups και πανεπιστήμια, όπου μέσα από αυτές τις σχέσεις, προσπαθούμε να βρούμε ταλέντο και να πετύχουμε καινοτομίες οι οποίες θα οδηγήσουν σε σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την εταιρεία, αλλά και προσωπικό». Αυτό το πλάνο βασίζεται σε τρεις πυλώνες που αναμένεται πως θα ξεδιπλωθούν και φέτος, δηλαδή το Academia (για projects σε συνεργασία με πανεπιστήμια), το Growth (για συνεργασίες με τα startup και scaleup οικοσυστήματα, ακόμη και για δοκιμές, σε πραγματικές συνθήκες, νέων καινοτόμων προϊόντων) και, τέλος, το Business Innovation (συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και καινοτόμα προϊόντα που «γράφονται» εντός της Κωτσόβολος). «Είμαστε ενδεχομένως από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση του επixeiro.gr σχετικά με τις συνεργασίες γύρω από τις νεοφυείς επιχειρήσεις και το εάν αυτές θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και σε κάποια εξαγορά ή απορρόφηση, ο κ. Βασιλάκος διευκρίνισε πως η στρατηγική της εταιρείας είναι να μην μπαίνει εύκολα σε συμμετοχές - εκτός αν αυτές αφορούν σε οργανισμούς που έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα. «Προτιμούμε να αποτελούμε για αυτούς συνεργάτες και "γήπεδο" ανάπτυξης ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και όχι να συμμετέχουμε προσπαθώντας να βγάλουμε μια υπεραξία από την πώληση τους. Δεν μου αρέσει και σαν άνθρωπος να μπαίνω στη λογική να αντιμετωπίζω και να κάνω "inflate" στο μυαλό των startups την έννοια "πότε θα πουληθώ"».

«Και για αυτό είναι πολύ συγκεκριμένες οι επιλογές μας. Είναι εταιρείες οι οποίες θέλουν να δουλέψουν μαζί μας, να βελτιώσουν το προϊόν τους, να δημιουργήσουν βαριά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε εμάς, να βγάλουν πάρα πολλά λεφτά σαν υπηρεσία, και να τους δώσουμε όλο το mentoring και τον χώρο να κάνουν το προϊόν τους 100 φορές καλύτερο. Και μετά, ας πάνε να πουλήσουν την εταιρεία τους και να την εξαργυρώσουν ακριβότερα». «Δεν μου αρέσει να βλέπω εταιρείες και συμμετοχές που γίνονται για να βγάλουν λεφτά μέσα από τη γρήγορη πώληση. Δεν είμαστε επενδυτές. Είμαστε εταιρεία λιανικής που αναζητά να γράψει νέες καινοτομίες και βαριά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μέσα από συνεργασίες πολύ δημιουργικών και καινοτόμων ανθρώπων, που έρχονται να προσθέσουν τα λαμπρά μυαλά, τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους πάνω στο δικό μας "βαρύ" μηχανισμό και να πάρουν αξία μέσα από αυτό».

Αγορά και οικονομικά αποτελέσματα

Σύμφωνα με την παρουσίαση που πραγματοποίησε ο κ. Βασιλάκος, το 2021 η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών έφτασε τα €2,565 εκατ. έναντι €2.095 εκατ. το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση +22,5%. Το 2021, όλες οι κατηγορίες αναπτύχθηκαν και, ειδικότερα, το ΙΤ και ο κλιματισμός, που παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις, 34% και 44% αντίστοιχα. Το πρώτο τετράμηνο του 2022, η αγορά κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο, παρουσιάζοντας μείωση 6,3%. Όλες οι κατηγορίες κινήθηκαν αρνητικά και ειδικότερα οι μικροσυσκευές κουζίνας, οι υπολογιστές, τα tablets και οι τηλεοράσεις. Τον Μάιο και τον Ιούνιο, παρουσιάστηκε περαιτέρω επιβράδυνση, κυρίως στις κατηγορίες της τηλεόρασης, λόγω του Euro τη χρονιά που πέρασε, της ψύξης και του κλιματισμού λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών σε σχέση με πέρυσι, αλλά και του πολυαναμενόμενου προγράμματος «Ανακυκλώνω - Αλλάζω συσκευή».

Η Κωτσόβολος, για το οικονομικό έτος 2021–2022 το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου, παρουσίασε κύκλο εργασιών που έκλεισε στα 654 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 13,1% σε σχέση με το οικονομικό έτος 2020-2021, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 51,7 εκατομμύρια ευρώ, από 43,8 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 25.2 εκατομμύρια ευρώ, από 20,9 το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%.

Όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε ερώτηση μας, ο επικεφαλής της Κωτσόβολος δήλωσε πως κάποτε υπήρχε η αναλογία 90% καταστήματα / 10% εναλλακτικά κανάλια (internet και τηλεφωνικό κέντρο). Έφτασε η αναλογία να είναι 50/50 για τα δύο τελευταία, όταν τα καταστήματα ήταν κλειστά, ενώ μεσοσταθμικά έφτασε 35% της δουλειάς να προέρχεται από τα εναλλακτικά κανάλια. Τώρα που ανοίξαν τα καταστήματα, οι αγορές μέσω internet έχουν φτάσει στο 9% των πωλήσεων. «Και μέχρι να είναι έτοιμο να παράξει κέρδη και ποιότητα, καλό είναι να μείνει και εκεί που είναι», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr