NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

3 είδη επιχειρήσεων που χρειάζονται μάρκετινγκ... όπως όλες!

3 είδη επιχειρήσεων που χρειάζονται μάρκετινγκ... όπως όλες!

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Τι είναι το marketing; Με δεδομένο πως δεν υπάρχει ένας και μόνο ορισμός, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι όλα εκείνα τα εργαλεία που αξιοποιεί ένα brand είτε για να βρει το κατάλληλο κοινό για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει, είτε για να δημιουργήσει νέα.

Στα εργαλεία αυτά περιλαμβάνονται η έρευνα αγοράς, η επικοινωνία και η διαφήμιση, καθώς και η προώθηση. To marketing είναι κυρίαρχο σε τομείς όπως η μόδα, ο αθλητισμός, ο κινηματογράφος. Δίνει όμως το παρών και σε κλάδους που είναι πέρα από το προφανές…

1. Σιδηρόδρομοι

Από το 1804, χρονιά που ο Βρετανός εφευρέτης Richard Trevithick δοκίμασε την πρώτη ατμομηχανή καταμεσίς της Βιομηχανικής Επανάστασης, έχουν περάσει μόλις δύο και κάτι αιώνες. Οι ταχύτητες όμως εξέλιξης του μέσου, ξεπερνούν κατά πολύ αυτές του πρώτου, δοκιμαστικού συρμού. Στο ενδιάμεσο διάστημα, οι ράγες του ένωσαν πόλεις, κράτη, ωκεανούς, πολιτισμούς. «Και γιατί να χρειάζεται ο σιδηρόδρομος marketing;». Γιατί στην εποχή των low-cost αεροπορικών ταξιδιών, μπορεί να προσεγγίσει το υπάρχον -ή και μελλοντικό- κοινό του με όλα όσα δεν μπορεί να προσφέρει μια προσιτή πτήση: Άνεση, ποιότητα ταξιδιού, μοναδικές διαδρομές, υψηλής ποιότητας παροχές. Μπορεί το εμβληματικό Orient Express να έχει σταματήσει τα δρομολόγιά του από το 2009, την σκυτάλη του όμως έχει πάρει η Belmont, που χρησιμοποιεί τα ανακαινισμένα βαγόνια του από τις δεκαετίες του 1920 και 1930 για νέες, πολυτελείς διαδρομές, συνδέοντας το Λονδίνο με τη Βενετία. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το καναδικό Rocky Mountaineer με τη γυάλινη οροφή, σου επιτρέπει να συνδυάσεις gourmet γαστρονομία, ταξίδι, και επαφή με τη φύση. Όσον αφορά τη χώρα μας, ο υπεραιωνόβιος αλλά δυναμικός οδοντωτός που ενώνει το Διακοφτό με τα Καλάβρυτα, το θρυλικό τρενάκι του Πηλίου, αλλά και η συναρπαστική διαδρομή στα Θρακιώτικα Τέμπη, είναι τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα. Λοιπόν… επιβιβαζόμαστε;

2. Πολεμικές τέχνες

«Μα καλά, marketing και στο καράτε;». Αρχικά, μια σημείωση: αυτό που μέχρι σχετικά πρόσφατα αποκαλούσαμε αθροιστικά -και λάθος- «καράτε» είναι ένα σύνολο πολεμικών τεχνών από κάθε γωνιά της Ασίας. Αυτό, ήταν το αποτέλεσμα της έλλειψης marketing. Γιατί μπορεί στ’ απαίδευτα μάτια Kung Fu και Judo να φαίνονται σχεδόν ίδια, αλλά έχουν τόση σχέση όση ο Ικαριώτικος με τον Πυρρίχιο. Οι πολεμικές τέχνες έφτασαν στην Ευρώπη ως ένα εξωτικό θέαμα, όμως η φιλοσοφία τους ήταν και είναι πολύ βαθιά και ουσιώδης. Ακόμα και ο όρος «πολεμικές τέχνες» έγινε δημοφιλής μέσω της ποπ κουλτούρας και των σχετικών ταινιών που γυρίζονταν κατά δεκάδες στο Χονγκ Κονγκ τις δεκαετίες του ‘60 και ‘70 -γνωστές και ως ταινίες chopsocky. Και μπορεί ο Bruce Lee να υπήρξε το απόλυτο icon της εποχής, όμως μία τριλογία ταινιών -και μια spin-off σειρά- ήρθε να ενώσει Ανατολή και Δύση: το πρώτο The Karate Kid πρωτοπροβλήθηκε στις 22 Ιουνίου 1984, και τίποτα μετά δεν ήταν το ίδιο. Το πνεύμα του Miyagi-Do όχι μόνο έμεινε ζωντανό, αλλά κέρδισε και μία ακόμα γενιά μέσα από το Netflix και το Cobra Kai. Για το τέλος, κρατήσαμε το franchise πολεμικών τεχνών που μόνο το διάστημα 1988-1992 είχε πωλήσεις 1,1 δισ. δολαρίων σε παιχνίδια: Ντονατέλο, Ραφαέλ, Μικελάντζελο, Λεονάρντο και Δάσκαλος Splinter. Ή αλλιώς, 40 σχεδόν χρόνια Χελωνονιντζάκια και… Cowabanga!

3. Γραφεία τελετών

… και όμως, ναι. Ή καλύτερα, γιατί όχι; Μπορεί να μην έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το απευκταίον -παραμένει αναπόφευκτο για όλους μας- αλλά πλέον βρισκόμαστε στην εποχή που ένα γραφείο τελετών οφείλει να είναι πολλά περισσότερα από 3-4 βασικές υπηρεσίες, μία νεκροφόρα και μία πινακίδα «Διανυκτερεύει». Οφείλει να αντιμετωπίζει ολιστικά την απώλεια, μεριμνώντας τόσο για τον εκλιπόντα όσο και για τους συγγενείς του, για κάθε δυνατή επιλογή. Για παράδειγμα, ας πούμε πως κάποιος αναζητά ένα γραφείο τελετών στην Αθήνα. Τα ερωτήματα, πολλά: Πρόκειται για θρησκευτική ή πολιτική κηδεία; Ταφή ή αποτέφρωση; Η σορός βρίσκεται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό; Θα κατατεθούν στεφάνια ή δωρεές σε κάποιο κοινωφελές ίδρυμα; Πώς θα μετακινηθούν οι παρευρισκόμενοι στην τελετή; Πού θα φυλαχθεί -και κάτω από ποιες συνθήκες- η σορός; Και η ψυχολογική στήριξη των συγγενών; Με δεδομένη την ψυχολογική κατάσταση των κοντινών ανθρώπων του εκλιπόντα τη στιγμή της απώλειας, όλες οι παραπάνω -και ακόμα περισσότερες- παράμετροι πρέπει να επικοινωνηθούν νωρίτερα -και όχι απλά προς χάρη της επικοινωνίας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr