NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

4 brand που λένε ναι στην εικονική πραγματικότητα και εξελίσσονται

4 brand που λένε ναι στην εικονική πραγματικότητα και εξελίσσονται

Το ταξίδι στην εικονική πραγματικότητα ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, ενώ υπήρξε κάποια πρόοδος την δεκαετία του ‘90, ωστόσο με την ταχύτατη ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχουν σημειωθεί άλματα, όχι μόνο στη βιομηχανία των παιχνιδιών, αλλά και σε άλλες.

Η εικονική πραγματικότητα (VR) αποτελεί μια συναρπαστική τεχνολογία που συζητιέται πολύ τα τελευταία χρόνια, και ιδιαίτερα με την έλευση της πανδημίας. Μέχρι πρότινος μάλιστα, ήταν πιο σύνηθες οι άνθρωποι να συνδέουν την εικονική πραγματικότητα με τα games και την ψυχαγωγία. Αλλά, βλέπουμε πως τμήματα Μάρκετινγκ σε μεγάλες εταιρείες, και από διάφορα industries, την προσθέτουν ολοένα και περισσότερο στις τακτικές που χρησιμοποιούν για το σημείο επαφής τους με τον τελικό πελάτη-καταναλωτή τους.

1. Η εικονική πραγματικότητα στον τουρισμό

Αν υπάρχει ένας κλάδος που το προηγούμενο διάστημα υπέστη ένα αρκετά μεγάλο πλήγμα παγκοσμίως, τότε αυτός είναι ο κλάδος του τουρισμού. Η απαγόρευση των μετακινήσεων σε άλλες περιοχές και ηπείρους, έβαλε σε “σίγαση” τον τουρισμό, και παρόλο που οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν φυσικά, εξακολούθησαν να αισθάνονται την ανάγκη να εξερευνήσουν νέα μέρη και προορισμούς και να ξεφύγουν από τον μονότονο τρόπο ζωής τους.

Υπάρχουν brand που έσπευσαν να δουν την ευκαιρία σε αυτό, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη της εικονικής πραγματικότητας, αναπτύσσοντας τεχνολογίες για να προσφέρουν περιηγήσεις και εμπειρίες στους ανθρώπους από οπουδήποτε προς οπουδήποτε στον κόσμο. Η Samsung δημιούργησε μαζί με τη NASA τη δυνατότητα κάποιος να μπορεί να περιηγηθεί στην σελήνη, μέσω μιας εφαρμογής. Έκτοτε, έχει υιοθετήσει την τεχνολογία VR και σε άλλα προϊόντα της, βλέποντας στο μέλλον.

2. Η εικονική πραγματικότητα στην αγορά επίπλων

Ποιος θα φανταζόταν ότι θα ερχόταν η εποχή που θα μπορούσε κανείς να βιώσει… τον χώρο που ονειρεύεται για το σπίτι του, πριν καν γίνει πραγματικότητα;

Η βιομηχανία επίπλων αποτελεί επίσης ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για την εξέλιξη που πετυχαίνει η διαρκής ανάπτυξη της τεχνολογίας. Με πολλές εφαρμογές τόσο VR, όσο και AR να σημειώνουν ήδη πρόοδο, βλέπουμε να κάνουν σταθερά επανάσταση στην ψηφιακή εμπειρία των καταναλωτών κατά τη διαδικασία επιλογής επίπλων και διαμόρφωσης τους χώρου τους. Ένα από τα ελληνικά brand που αξιοποιεί την τεχνολογία VR για να παρουσιάσει τα σχέδιά της είναι και η Gruppo Cucine, καθώς ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα να ζήσει για λίγο μέσα στην κουζίνα του, αλλά και να την χρησιμοποιήσει, πριν ολοκληρωθεί η αγορά.

3. Η εικονική πραγματικότητα στη μόδα

Η βιομηχανία της μόδας δεν θα μπορούσε να έχει μείνει ανεπηρέαστη από την τεχνολογική εξέλιξη, καθώς αυτή έχει μια συνεχή συμβολή στην εξέλιξη και ανάπτυξη του κλάδου. Μάλιστα, όσο η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) επιλύουν προβλήματα στον κλάδο σχετικά με τη βιωσιμότητα, την προσβασιμότητα, αλλά και την ταυτότητα των brand, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ορισμένες από τις πιο αξιόπιστες μάρκες του χώρου, πιστεύουν σε αυτή την στροφή του ηλεκτρονικού εμπορίου, και “αγκαλιάζουν” την εικονική πραγματικότητα.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτέλεσαν η Εβδομάδα Μόδας του Ελσίνκι που πραγματοποιήθηκε ψηφιακά το 2020, εν καιρώ πανδημίας, και στην συνέχεια το brand της Gucci που άρχισε να πειραματίζεται με τρισδιάστατα ρούχα που διέθεσε online, μυώντας έτσι το κοινό της σε μια νέα digital εποχή. Συγκεκριμένα, ο creative director του γνωστού οίκου, σχεδίασε ένα ζευγάρι neon χρωματιστά sneakers, αποκλειστικά διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή, τα οποία το κοινό μπόρεσε να δοκιμάσει, κάνοντας share την εμπειρία του στα social media.

4. Η εικονική πραγματικότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η εικονική πραγματικότητα δίνει επίσης στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεγάλη δυναμική. Μία από τις εταιρείες που έσπευσαν να αξιοποιήσουν την εικονική πραγματικότητα για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, είναι και η BMW, καθώς θέλησε να αναβαθμίσει την εμπειρία οδήγησης όσων τη… λατρεύουν.

Αυτά ήταν μόνο μερικά από τα παραδείγματα επιχειρήσεων που έχουν ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες στις διάφορες λειτουργίες τους, και σίγουρα το μέλλον επιφυλάσσει πολλά περισσότερα!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr