NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Δημόσια Διοίκηση
ανάγνωση

Καραμανλής: «Με το Μετρό ο Πειραιάς γίνεται μία πιο ανθρώπινη πόλη»

Καραμανλής: «Με το Μετρό ο Πειραιάς γίνεται μία πιο ανθρώπινη πόλη»

Για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, με αφορμή την παράδοση και των τριών τελευταίων σταθμών, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, και τη σημασία της μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Υπολογίζουμε ότι θα μετακινούνται 130.000 άνθρωποι ημερησίως στους έξι σταθμούς της επέκτασης στον Πειραιά, γιατί όπως θυμάστε είχαμε παραδώσει και τρεις σταθμούς το 2020 σε λειτουργία. Επομένως το έργο αυτό στην ουσία βοηθά τον Πειραιά να γίνει μία πόλη πιο ανθρώπινη. Βοηθά πολύ στο να λύσουμε ένα έντονο, κορεσμένο, κυκλοφοριακό πρόβλημα, που έχουμε σε Αθήνα και Πειραιά», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για μία πολύ σημαντική στιγμή, καθώς όπως τόνισε: «Συνδέουμε το κέντρο της Αθήνας με το λιμάνι σε 20 λεπτά. Συνδέουμε το αεροδρόμιο με το λιμάνι. Χερσαίες, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές συνδέονται».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι εκτός από την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, προχωρά η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, εκτιμώντας ότι οι αντιδράσεις αφορούν «μία μειοψηφία, όχι κατοίκων των Εξαρχείων, αλλά πέριξ των Εξαρχείων, οι οποίοι δημιουργούν προβλήματα».

Αναφέρθηκε, επίσης, στο έργο της υπογειοποίησης της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει λύση για την οδική σύνδεση από το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας προς το Ελληνικό. Αλλά και στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης, που είναι μία επέκταση της Αττικής Οδού.

«Όλοι ξέρουμε ότι μπλοκάρει η Κύμης στην έξοδο της Μεταμόρφωσης. Αυτό το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Άρα μιλάμε για ένα συνδυασμό και ενίσχυσης των μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και πολύ σημαντικών οδικών έργων, που πρέπει να γίνουν, γιατί αλλιώς η Αθήνα σε πέντε χρόνια θα έχει φτάσει σε ένα σημείο που δε θα υπάρχει επιστροφή».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επίσης ότι: «Αυτό που είδαμε στον Πειραιά, είναι ένα πολύ μικρό παράδειγμα του τι θα δούμε στη Θεσσαλονίκη», επισημαίνοντας ότι στο σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου βλέπει κανείς ένα απίστευτο πάντρεμα μεταξύ του πιο σύγχρονου μέσου μεταφοράς και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

«Είναι ένα μουσείο αυτός ο σταθμός. Και πιστέψτε με, ο σταθμός Βενιζέλου και ο σταθμός Αγίας Σοφίας, που με τη βοήθεια των επιστημόνων του Υπουργείο Πολιτισμού θα γίνουν στο τέλος του 2023, θα είναι μουσεία», πρόσθεσε.

Με το Μετρό ο Πειραιάς γίνεται μία πιο ανθρώπινη πόλη - Αποδείξαμε ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία

«Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Φανταστείτε πόσο απλό θα είναι για κάποιον ξένο τουρίστα ή για έναν Έλληνα ταξιδιώτη, που έρχεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος και θέλει να πάει στον Πειραιά, σε 55 λεπτά, κατευθείαν στο μεγάλο λιμάνι», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε πόσο εντυπωσιακός είναι ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο, όπου οι ειδικοί επιστήμονες του Υπουργείου Πολιτισμού και οι αρχιτέκτονες της Αττικό Μετρό έχουν αναδείξει τα αρχαιολογικά ευρήματα.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το βοτσαλωτό δάπεδο, που βρέθηκε κατά την κατασκευή του σταθμού, αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε. Επίσης αναδείχθηκε και το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου Πειραιά, το οποίο είναι επισκέψιμο, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει κανείς εισιτήριο, καθώς βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, έτσι ώστε το 33% με 35% των μετακινήσεων του πληθυσμού να γίνεται με αστικές συγκοινωνίες.

«Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυξήσαμε το στόλο των λεωφορείων, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο. Χρειάζεται συνεχώς βελτίωση, διότι η καθημερινότητα των πολιτών πλέον έχει τεράστιες απαιτήσεις», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Ανέφερε επίσης ότι, πλέον, σχεδόν το 72% των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα έχουν μηνιαίες ή εβδομαδιαίες κάρτες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση έχει κάνει πάνω από 1.500 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν πρέπει να βλέπουμε πλέον τον ιδιώτη ως μπαμπούλα. Εμείς σεβόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκεί που υπάρχουν ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο περίπου στο 20% των δρομολογίων», ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν ζούμε στο 1980, ούτε στο 1970 και κάνουμε ό,τι γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα».

Για το leasing, δηλαδή την εκμίσθωση οχημάτων, σημείωσε πως είναι κάτι που κάνουν όλοι οι φορείς αστικών συγκοινωνιών σε όλο τον κόσμο.

Τόνισε ότι ο ΗΣΑΠ θα έπρεπε να είχε εξαγγείλει νωρίτερα την αυριανή απεργία και προανήγγειλε δικαστική προσφυγή, εκτιμώντας ότι καθώς ο νόμος είναι σαφέστατος, κατά πάσα πιθανότητα η απεργία αυτή θα κριθεί παράνομη και καταχρηστική.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι το Πάτρα - Πύργος βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες. Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο κομμάτι του νέου δρόμου θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024 και το υπόλοιπο το 2025.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr