NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Παγιδευμένα αεροσκάφη και πλοία, σε θέση μάχης οι ασφαλιστικές

Παγιδευμένα αεροσκάφη και πλοία, σε θέση μάχης οι ασφαλιστικές

Δεκάδες πλοία και μισθωμένα αεροπλάνα είναι παγιδευμένα στην Ρωσία με την οικονομία να παραπαίει, μετά τις κυρώσεις που επέβαλλαν Ευρώπη και ΗΠΑ για να γονατίσουν οικονομικά τη χώρα. Ένα χρόνο μετά, στον πόλεμο δεν έχει μπει τέλος, οι απώλειες για την Ευρώπη και την Ρωσία είναι δυσθεώρητες, ενώ σε τρεις μήνες, τον Φεβρουάριο του 2023, βγαίνει ο λογαριασμός για τις ασφαλιστικές που «εγκλωβίστηκαν» στον πόλεμο λόγω των κυρώσεων.

Εγκλωβισμένα πάνω από 500 αεροσκάφη δυτικών κατασκευαστών

Ήδη έχουν ξεκινήσει οι αγωγές κατά των ασφαλιστικών που είχαν ασφαλίσει προ της έναρξης του πολέμου χρονομισθωμένα αεροσκάφη, τα οποία έχουν παγιδευτεί σε ρωσικά εδάφη σε απάντηση του Κρεμλίνου στις κυρώσεις της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Η Ιρλανδική εταιρεία χρονομίσθωσης αεροσκαφών Avolon κατέθεσε στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ιρλανδίας αγωγή κατά των Lloyds για απώλειες που συνδέονται με τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, υποστηρίζοντας ότι οι αποφάσεις για τις κυρώσεις προκάλεσαν στον εκμισθωτή ζημιές ύψους 304 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο το πρώτο τρίμηνο του έτους από τον εγκλωβισμό των δυτικών αεροσκαφών στην Ρωσία.

Πάνω από 500 αεροσκάφη δυτικών κατασκευαστών είναι εγκλωβισμένα στην Ρωσία, η αξία των οποίων μπορεί και να ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Στα δικαστήρια έχει στείλει ήδη, η Aercap, η μεγαλύτερη εταιρεία χρονομίσθωσης αεροσκαφών την AIG και τα Lloyds του Λονδίνου, αξιώνοντας αποζημιώσεις ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων μετά από καθαρές ζημιές ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έγραψε η εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Περί τα 100 δυτικά πλοία εγκλωβισμένα

Οι συνθήκες θα περιπλεχτούν ακόμα περισσότερο, αν ο πόλεμος πάρει παράταση καθώς τον Φεβρουάριο του 2023, ένα χρόνο μετά την έναρξη του πολέμου, οι ασφαλιστικές θα αναγκαστούν να βγάλουν λογαριασμούς, διατρέχοντας πολύ υψηλές πιθανότητες για απανωτές αγωγές και δικαστικές διαμάχες.

Να σημειωθεί ότι οι ρήτρες πολέμου, σύμφωνα με το War & Strikes (IWSC), είχαν ενεργοποιηθεί από την εισβολή των Ρώσων.

Μετά τις καταλήψεις της Ρωσίας, τα λιμάνια της Ουκρανίας παραμένουν κλειστά από τις 25 Φεβρουαρίου 2022. Στα λιμάνια αυτά έχουν τοποθετηθεί νάρκες, οι οποίες έχουν εγκλωβίσει περί τα 100 πλοία σε λιμάνια και ποτάμια, η αξία των οποίων υπολογίζεται να φτάνει στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Τα ναυλωμένα πλοία που έχουν παγιδευτεί παραμένουν ασφαλισμένα με επασφάλιστρο, ωστόσο πλησιάζει ο χρόνος λήξης των συμβολαίων που σημαίνει ότι τα συμβόλαια αυτά δεν θα ανανεωθούν, θα ακυρωθούν.

Για να μπορέσει να δηλωθεί μια απώλεια στην περίπτωση των παγιδευμένων πλοίων, θα πρέπει, σύμφωνα με το ναυτικό δίκαιο ασφάλισης, ο ασφαλισμένος να στερείται την κατοχή του πλοίου από έναν ασφαλισμένο κίνδυνο, και για να αποζημιωθεί θα πρέπει η διαδικασία να βασιστεί σε ρήτρα κράτησης (πολέμου).

Αμφισβητείται το έννομο δικαίωμα ελεύθερης χρήσης

Αυτή την στιγμή και πριν εκπνεύσει ο χρόνος οι εκτιμητές ζημιών και οι underwriters κάνουν φύλλο και φτερό τη νομοθεσία για να απαντήσουν στο τι συμβαίνει όταν ένα ασφαλιστήριο έχει ακυρωθεί ή έχει λήξει μετά την επίσχεση του πλοίου, και τι γίνεται αφού λήξει η περίοδος αυτή και το πλοίο καταστραφεί από νάρκη ή πύραυλο. Η απάντηση δυσκολεύει αν αποδειχτεί ότι άλλα πλοία διέφυγαν χωρίς απώλειες από το ίδιο λιμάνι πριν την λήξη της χρονικής περιόδου των 12 μηνών, άρα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί ο όλεθρος του πυραύλου ή της νάρκης.

Ως προς τις συνολικές απαιτήσεις, θα εξαρτηθούν από το ποια θα είναι η αιτία των ζημιών, και αν η αντασφαλιστική συνέχιζε να καλύπτει τους κινδύνους αυτούς, όπως επίσης και πώς θα καταχωρηθούν οι απαιτήσεις, και το ποιο το όριο ανά συμβάν ζημιάς. Παραμένει αδιευκρίνιστο εάν δικαιολογείται η επιβολή επασφαλίστρου ως προς την κάλυψη σε ένα πλοίο που έχει κατασχεθεί ή συλληφθεί και εάν ο λήπτης ασφάλισης έχει έννομο δικαίωμα χρήσης του πλοίου.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr