NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Γ. Ασλάνης Grand Hotel: Σε 3 πυλώνες η τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Γ. Ασλάνης Grand Hotel: Σε 3 πυλώνες η τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Για τις 3 νέες τάσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο, μεταξύ άλλων, και τη σημασία των συνεργειών ανάμεσα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το TCB μιλά σήμερα στο epixeiro.gr o Γενικός Διευθυντής του ξενοδοχείου Grand Hotel Palace Θεσσαλονίκης, κος Γιάννης Ασλάνης, εν όψει της έκθεσης Philoxenia (ΔΕΘ) τα εγκαίνια της οποίας είναι μεθαύριο Παρασκευή 18 Νοεμβρίου.

Αναφερόμενος στο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης εξάρει τις επενδύσεις που γίνονται συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου που ανακαίνισε η Fraport, μετατρέποντάς το σε ένα κέντρο προορισμού, αλλά εμφατικά επισημαίνει την ανεξέλεγκτη αύξηση ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, θέμα το οποίο έχει βάλει στο τραπέζι των συζητήσεων, εδώ και 12 χρόνια το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, καθώς και η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης επιχειρώντας να αφυπνίσει την Δημοτική Αρχή και την κυβέρνηση για τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα που έχει προκαλέσει ο τομέας της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα καθώς δεν εμπίπτει σε ρυθμιστικό πλαίσιο.

Κύριε Ασλάνη, να ξεκινήσουμε από την Philoxenia που ξεκινά μεθαύριο Παρασκευή 18 Νοεμβρίου. Τι σημαίνει για εσάς η Philoxenia;

Αποτελεί την τουριστική γιορτή της Θεσσαλονίκης και του κλάδου μας γενικότερα, όπου η συμμετοχή από όλους είναι σημαντική για να προσδώσουμε το κύρος και την αξία που χρειάζεται. Μια ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων, δεδομένων και νέων συνεργασιών

Πόσο σημαντικό είναι που όλοι οι φορείς στην Θεσσαλονίκη, Δήμος, Περιφέρεια, TCB λειτουργούν όλοι μαζί συλλογικά και η Περιφέρεια, για παράδειγμα, θα παρουσιάσει το έργο του TCB;

Οι συνέργειες είναι ζωτικής σημασίας για έναν προορισμό. Το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης όπου η Περιφέρεια και το TCB, ενώνουν τις δυνάμεις τους για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με ένα κοινό στόχο και φυσικά με τη συμβολή και των υπόλοιπων φορέων, δείχνει ένα επιτυχημένο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού φορέα.

Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον κλάδο των ξενοδοχείων;

Η σημασία της «εμπειρίας» (experience) κερδίζει συνεχώς έδαφος, όπου ως εμπειρία διαμονής δεν ορίζουμε μόνο την παραμονή στο χώρο του δωματίου, αλλά ολόκληρη τη βιωματική εμπειρία του πελάτη στο ξενοδοχείο και κατ’ επέκταση σε όλο το φάσμα του ταξιδιού.

Η «γαστρονοµία» αποτελεί επίσης μια παγκόσμια τάση που αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία. Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί μια από τις πιο ανερχόμενες τάσεις των τελευταίων χρόνων. Τα κορυφαία ελληνικά ξενοδοχεία ρίχνουν όλο και μεγαλύτερο βάρος στη γαστρονομία και όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν έναν προορισμό για το γαστρονομικό του ενδιαφέρον.

Οι «πράσινες» πρακτικές και η αειφορία είναι μια ακόμα παγκόσμια τάση η οποία θα αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής ξενοδοχείου. Ήδη ένα σημαντικό ποσοστό πελατών αναζητά ξενοδοχεία φιλικά προς το περιβάλλον.

Πώς αναμένεται να κινηθεί η αγορά της Θεσσαλονίκης μέσα στο χειμώνα, τι μέτρα έχουν ληφθεί για να επεκταθεί η τουριστική σεζόν;

Μέχρι στιγμής πάρα τις δυσκολίες που όλοι φαίνεται πως αντιμετωπίζουμε με τις αυξήσεις σχετικές με την ενέργεια και τις πρώτες ύλες, συνεχίζει και υπάρχει σημαντική κινητικότητα έως και τις γιορτές των Χριστουγέννων. Ο συνεδριακός τουρισμός, ο επαγγελματικός και η καμπάνια ως city break προορισμός είναι οι πυλώνες που μπορούν να βοηθήσουν στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.

Ποιοι παράγοντες επιδρούν στη διαμόρφωση των τιμολογιακών σας τιμών, πόσο σημαντικός είναι ο παράγων ενέργεια;

Ο βασικός είναι η σχέση ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση και φυσικά επηρεάζει και η τιμολογιακή πολιτική των υπολοίπων εφάμιλλων ξενοδοχείων της πόλης. Οι αυξήσεις που σχετίζονται με την ενέργεια σίγουρα μειώνουν την κερδοφορία και κυρίως θα προβληματίσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023 όπου παραδοσιακά είναι μήνες με σχετικά χαμηλή πληρότητα.

Πιστεύετε ότι μπορούν να γεμίσουν όλα αυτά τα ξενοδοχεία που χτίζονται στην πόλη. Τόσο στην Θεσσαλονίκη όσο και την Αθήνα οι επενδύσεις σε ξενοδοχειακές υποδομές και αναβαθμίσεις ξεπερνούν κάθε προηγούμενο.

Η Ελλάδα φαίνεται πως είναι ένας πολύ επιθυμητός προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Αθήνα ως πρωτεύουσα είναι καθιερωμένη και αναγνωρίσιμη εδώ και χρόνια, αλλά βλέπουμε πως υπάρχει μια σημαντική αυξητική τάση και όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη. Σε αυτή την κατεύθυνση σίγουρα συμβάλει το νέο αεροδρόμιο και οποιεσδήποτε επενδύσεις και υποδομές πέραν των ξενοδοχείων είναι απαραίτητες. Για να συνεχίσει με σταθερότητα και όχι συγκυριακά, οφείλουν να συνεργαστούν με μεθοδικότητα και συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό οι φορείς. Αυτό που ενδεχομένως προβληματίζει, όχι μόνο την Θεσσαλονίκη, είναι η ανεξέλεγκτη αύξηση ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Πιστεύετε ότι ο συνεδριακός τουρισμός θα ανέβει στην πόλη της Θεσσαλονίκης, περαιτέρω μετά το τελευταίο άλμα που έγινε στην αγορά;

Ναι, φαίνεται πως υπάρχει μια σημαντική δυναμική στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού. Όσο βελτιώνονται οι υποδομές όπως για παράδειγμα το νέο αεροδρόμιο υπό το management της Fraport και υπάρχουν νέες επενδύσεις, όπως η ανάπλαση της Helexpo, η αγορά Μοδιάνο και νέα τουριστικά προϊόντα που αναδεικνύουν τον προορισμό και σε συνδυασμό με τις συντονισμένες δράσεις του TCB στοχεύουμε σε περαιτέρω αύξηση. Σημαντικό είναι να δημιουργηθεί μια στοχευμένη τουριστική καμπάνια για το συνεδριακό τουρισμό συνδυαστικά με μια ελκυστική στρατηγική κινήτρων.

Τα έργα υποδομών θα βοηθήσουν τα ξενοδοχεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης στην άνοδο των κρατήσεων;

Εφόσον υπάρξει υλοποίηση έργων υποδομής στη Δυτική Θεσσαλονίκη, σίγουρα θα βοηθήσει.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr