NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Τ. Τζήκας: Άρρηκτη η σχέση της ΔΕΘ με τη Θεσσαλονίκη, στόχος η ανάπλαση

Τ. Τζήκας: Άρρηκτη η σχέση της ΔΕΘ με τη Θεσσαλονίκη, στόχος η ανάπλαση

Ταυτισμένη με την πρωτοπορία και την καινοτομία η ΔΕΘ διαμορφώνει τάσεις, όπως τονίζει σε συνέντευξη του στο epixeiro.gr ο Πρόεδρος της ΔΕΘ, Τάσος Τζηκας, υπογραμμίζοντας ότι κάθε διοργάνωση της ΔΕΘ κρύβει συνδυασμό εμπειρίας και τεχνογνωσίας. Αναφερόμενος στην Philoxenia - Hotelia τονίζει ότι είναι δύο εκ των ισχυροτερων εκθέσεων που διοργανώνει.

Στη Θεσσαλονίκη αυτές τις ημέρες χτυπά η καρδιά της Ελλάδας, ποιοι παράγοντες συνέβαλλαν σε αυτό και ποιος ο ρόλος της ΔΕΘ;

Πράγματι από τις 18 έως τις 20 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και στο Διεθνές Εκθεσιακό της Κέντρο θα χτυπά η «καρδιά» του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο του εκθεσιακού «διδύμου», Philoxenia-Hotelia, δύο εκ των πλέον δυναμικών μας διοργανώσεων. Μάλιστα, παράλληλα η ΔΕΘ-Helexpo υποδέχεται στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης και τη Real Estate Expo North, που έρχεται να καλύψει τις βορειοελλαδικές επενδυτικές ανάγκες στον χώρο της κτηματαγοράς.

Κάθε μας έκθεση κρύβει πίσω της συστηματική και μεγάλη προσπάθεια, αλλά και έναν συνδυασμό εμπειρίας ετών και τεχνογνωσίας. Άλλωστε, ο εθνικός εκθεσιακός φορέας έχει ανοίξει στην κυριολεξία δρόμους σε όλα τα εκθεσιακά πεδία και όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας. Από τον τουρισμό, τον πρωτογενή τομέα και τις νέες τεχνολογίες μέχρι τον πολιτισμό και την αργυροχρυσοχοΐα έχει αναπτύξει μια ευρεία γκάμα εκθεσιακών διοργανώσεων που βρίσκονται διαχρονικά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος εκθετών και επισκεπτών.

Τι θα λέγατε ότι είναι αυτό που κάνει τη ΔΕΘ να ξεχωρίζει ;

Η ΔΕΘ έχει μια μακρά ιστορία. Είναι ταυτισμένη με την πρωτοπορία και την καινοτομία και αυτά τα δύο χαρακτηριστικά εξακολουθεί να τα διαθέτει και σήμερα σε πείσμα των δύσκολων καιρών. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργεί σταθερά νέες εκθέσεις, όπως για παράδειγμα η έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας Beyond ή η έκθεση κυκλικής οικονομίας Forward Green, αφουγκραζόμενη τις σύγχρονες τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς. Πέραν όμως του τεχνοκρατικού και αμιγώς εκθεσιακού της αποτυπώματος, έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια άρρηκτη σχέση με τον κόσμο της Θεσσαλονίκης που λίγοι φορείς της πόλης διαθέτουν. Η σχέση αυτή σφυρηλατείται κάθε χρόνο τόσο μέσω της Γενικής Έκθεσης του Σεπτεμβρίου όσο και μέσω των κλαδικών εκθέσεων της ΔΕΘ-Helexpo.

Ποιο εκθεσιακό γεγονός θα λέγατε ότι είναι το καλύτερο και αυτό που μπορεί να αποδώσει καλύτερα στην πόλη και τους επαγγελματίες επισκέπτες;

Κάθε έκθεσή μας αφήνει το δικό της αποτύπωμα στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, ανάλογα με τα μεγέθη, τον κλάδο της και το κοινό όπου απευθύνεται. Η πιο δυναμική έκθεσή μας –πέραν της ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου, που είναι μια πολυδιάστατη διοργάνωση με σαφή οφέλη για τη Θεσσαλονίκη- είναι η Agrotica, μία από τις πέντε μεγαλύτερες αγροτικές εκθεσιακές διοργανώσεις σε όλη την Ευρώπη. Είναι ενδεικτικό πως η φετινή Agrotica, που διοργανώθηκε από τις 20 έως τις 23 Οκτωβρίου, έγινε το επίκεντρο του αγροτικού κόσμου από όλη τη χώρα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και υποδέχθηκε 113.850 επισκέπτες σε μόλις τέσσερις ημέρες. Μάλιστα, η οικονομική της «ένεση» στην πόλη ήταν εμφανής στα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα καφέ, τα εμπορικά καταστήματα, αλλά και τις μετακινήσεις.

Τι προσδοκάτε από την Philoxenia;

Philoxenia και Hotelia εγκαινιάζονται φέτος με 335 εκθέτες από 18 χώρες, 115 hosted buyers από 35 χώρες, μία επιχειρηματική αποστολή 158 ατόμων από το Ιρακινό Κουρδιστάν συντονισμένη από το Εμπορικό Επιμελητήριο του Ερμπίλ, 3.500 προγραμματισμένα ραντεβού και πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων. Μάλιστα, η Philoxenia έχει φέτος Τιμώμενη Χώρα την Αρμενία και Τιμώμενη Περιοχή τον δήμο Ηρακλείου Κρήτης.

Έχουμε ανεβάσει τον ποιοτικό πήχη των δύο διοργανώσεων και πιστεύουμε πως αυτό θα γίνει σαφές στους επισκέπτες. Άλλωστε, διαπιστώσαμε ήδη την έντονη επιθυμία των ανθρώπων του τουριστικού κλάδου να βρεθούν από τις 18 έως τις 20 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη. Εκτιμώ πως και οι δύο διοργανώσεις, που πλαισιώνονται από σημαντικές παράλληλες εκδηλώσεις, όπως το συνέδριο της Philoxenia για τον αθλητικό τουρισμό, αλλά και οι θεματικές All About Gastronomy και All About Café της Hotelia, θα αποδειχθούν ιδιαίτερα επιτυχημένες.

Οι στόχοι σας για το 2023;

Πέραν της συνεχούς εξέλιξης των εκθέσεών μας και της προσθήκης νέων, όταν διαπιστώνουμε μια νέα ανάγκη, το πρότζεκ που με προσήλωση «τρέχουμε» όλο τον τελευταίο καιρό είναι αυτό της ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου. Με το σχέδιο της ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου να βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου να συνδράμει στην αναπτυξιακή δυναμική της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής ζωής στην πόλη, ο εθνικός εκθεσιακός φορέας βλέπει μπροστά ένα νέο εκθεσιακό μέλλον.

Η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει εκθεσιακά επίπεδο και θα μπορέσει να διεκδικήσει τον ρόλο που της αξίζει ιστορικά στην ευρύτερη περιοχή ως ένας ελκυστικός επιχειρηματικός κόμβος. Στόχος μας είναι το 2024 να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες και να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Οπότε το 2023 συνεχίζουμε εντατικά με το πρότζεκτ, βελτιώνοντας παράλληλα ακόμα περισσότερο την εκθεσιακή δυναμική της ΔΕΘ-Helexpo.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr