NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Αλ. Βασιλικός, ΞΕΕ: «Το 2022 δεν προσφέρεται για μακροχρόνια συμπεράσματα»

Αλ. Βασιλικός, ΞΕΕ: «Το 2022 δεν προσφέρεται για μακροχρόνια συμπεράσματα»

Σε κομβικό σημείο βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός, σύμφωνα με τα συμπεράσματα που εξάγουμε από την συνέντευξη που έδωσε στο epixeiro.gr, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός. Σημεία κλειδιά το ότι «το 2022 δεν προσφέρεται για μακροχρόνια συμπεράσματα», καθώς κύριο το κύριο σημείο αναφοράς ήταν η ζήτηση και όχι η προσφορά, αλλά και ότι «όταν έχουμε μεγάλες ανατροπές είναι μικρός ο ρόλος που παίζουν οι υπογεγραμμένες συμφωνίες».

Αναφερόμενος στις τάσεις που ανέδειξε η Διεθνής Έκθεση του Λονδίνου διευκρινίζει ότι οι συμφωνίες για το 2023 για αεροπορικές και ξενοδοχεία έχουν δρομολογηθεί, ωστόσο σειρά εξωγενών παραγόντων θα μπορούσαν να αλλάξουν το πλαίσιο.

Δίνοντας έμφαση στον συνεδριακό τουρισμό –το στοίχημα της κυβέρνησης και του υπουργείου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου- υπογραμμίζει ότι «τρεις πρωθυπουργοί έχουν εξαγγείλει δημόσια την μετατροπή του Κλειστού του Tae Kwon Do σε Μητροπολιτικό Συνεδριακό Κέντρο», αλλά αυτό δεν έχει γίνει πράξη.

Τι είναι αυτό που έχει αλλάξει στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο με αποτέλεσμα να παρατηρείται η σημαντική αυτή άνοδος στον τουρισμό;

Το 2022 δεν προσφέρεται για μακροχρόνια συμπεράσματα, αφού ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά που είχε ως κύριο σημείο αναφοράς τη ζήτηση και όχι την προσφορά. Αυτά τα χαρακτηριστικά της ζήτησης ήταν πολύ συγκεκριμένα και αφορούσαν πρωτίστως στην επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει μετά τους περιορισμούς, αλλά και τις υψηλές αποταμιεύσεις από την περίοδο της πανδημίας. Η δουλειά που πρέπει να γίνει για την ποιοτική αύξηση του τουρισμού είναι μπροστά μας και έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά της προσφοράς και όχι της ζήτησης. Είναι μια μακροχρόνια διαδικασία και περνάει μέσα από αναβαθμισμένες υποδομές, εμπλουτισμένο προϊόν με βάση τα πλεονεκτήματα κάθε προορισμού και μεγάλης κλίμακας συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι η επιτυχία μας στη διαχείριση της πανδημίας, τόσο σε επίπεδο κλάδου, όσο και σε επίπεδο χώρας, έγινε βάση για τη φετινή ψήφο εμπιστοσύνης των επισκεπτών μας. Όπως επίσης πρέπει να υπογραμμίσουμε τη σημασία των ιδιωτικών επενδύσεων του κλάδου μας, ακόμη και μέσα στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, με 1 δισ. ευρώ το χρόνο να κατευθύνεται στην αναβάθμιση και την ανακαίνιση των ελληνικών ξενοδοχείων.

Ακούστηκε στην έκθεση του Λονδίνου για τον τουρισμό ότι οι Βρετανοί έχουν την Ελλάδα σε πρώτη προτεραιότητα, ποιοι παράγοντες συνετέλεσαν σε αυτό; πότε θα έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα;

Το 2023 είναι μια χρονιά για την οποία ό,τι μπορούσαμε να κάνουμε το έχουμε κάνει. Οι συμφωνίες έχουν δρομολογηθεί (αεροπορικές & ξενοδοχειακές), η εικόνα της χώρας είναι εκεί που πρέπει, το ελληνικό brand παραμένει υψηλά ελκυστικό, από δω και πέρα είμαστε σε αναμονή των όποιων επιδράσεων μιας σειράς εξωγενών παραγόντων, όπως ο πόλεμος στην Ευρώπη, οι πληθωριστικές πιέσεις, το ενεργειακό κόστος. Όλα αυτά συνθέτουν το παζλ του δύσκολου φετινού χειμώνα που θα ορίσει και το πώς θα διαμορφωθεί η επόμενη σεζόν. Άρα, όπως κάνουμε εδώ και πολλά χρόνια στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, αποφεύγουμε τις προβλέψεις. Όποιοι δείκτες κι αν υπάρχουν σήμερα, εύκολα ανατρέπονται μέσα σε ένα ρευστό διεθνές περιβάλλον και είναι στάση ευθύνης να μένουμε στα γεγονότα και όχι να προβάλλουμε το σήμερα στο αύριο όταν όλα γύρω μας μοιάζουν με κινούμενη άμμο.

Στα μέσα προς τα τέλος του καλοκαιριού ειπώθηκε από διεθνείς ενώσεις τουρισμού ότι οι ξενοδόχοι της Μεσογείου θα ζητήσουν να αυξήσουν τις τιμές των δωματίων στα πακέτα που πωλούν προς τις μεγάλους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Από την άλλη σε γερμανικά έντυπα γράφτηκε ότι οι Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα μερίδια τους, ως εκ τούτου οι διαπραγματεύσεις θα είναι σκληρές για να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές; Έχετε μία πρώτη εικόνα;

Ο μεγάλος όγκος των συμφωνιών, παραδοσιακά, κλείνει την άνοιξη. Λόγω της αυξημένης φετινής ζήτησης υπήρξε μια πίεση για να κλειστούν νωρίτερα. Όμως έτσι κι αλλιώς όταν έχουμε μεγάλες ανατροπές είναι μικρός ο ρόλος που παίζουν οι υπογεγραμμένες συμφωνίες. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως, αν τον χειμώνα υπάρξουν ακραία σενάρια στις χώρες που αποτελούν τις βασικές αγορές μας, αυτό θα έχει άμεσες επιπτώσεις. Για παράδειγμα, οι «early bird» προσφορές δεν θα αφορούν τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο όπως είθισται, αλλά θα τραβήξουν μέχρι την άνοιξη.

Πολλά ξενοδοχεία στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη αλλάζουν χέρια, συναλλαγές εκατομμυρίων με στόχο την αύξηση των μεριδίων. Κινδυνεύει να αλλοιωθεί η ταυτότητα των δυο μεγάλων πόλεων;

Η ταυτότητα των πόλεων δεν απειλείται από την αλλαγή ιδιοκτησίας ενός ξενοδοχείου ή ακόμη και πολλών. Εξάλλου όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν, η Πολιτεία παρεμβαίνει κάνοντας αναστολή έκδοσης νέων ξενοδοχειακών αδειών. Η πραγματική απειλή προέρχεται όταν δεν κάνει το ίδιο με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που γιγαντώνονται ανεξέλεγκτα και μετατρέπονται πλέον σε άτυπα ξενοδοχεία. Αυτό το φαινόμενο αλλοιώνει όντως τη φυσιογνωμία ολόκληρων περιοχών στα αστικά κέντρα, γεγονός που αναδείξαμε και στην πρόσφατη ημερίδα που κάναμε ως ΞΕΕ, τονίζοντας πως είναι επιβεβλημένη η άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις προκειμένου να μπει φρένο σε αυτές τις εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις και στις πόλεις και σε πολλούς προορισμούς.

Τι θέλουν οι επισκέπτες / τουρίστες/ ταξιδιώτες από ένα ξενοδοχείο, ποιο είναι το σύγχρονο προφίλ ενός ξενοδοχείου;

Πρώτα απ’ όλα υπάρχουν απαιτήσεις που είναι οριζόντιες, ισχύουν για όλους τους επισκέπτες. Είναι οι παραδοσιακές ανέσεις, που μπορεί να εξελίσσονται μέσα στο χρόνο, όμως ένα καλό και άνετο στρώμα παραμένει πάντα ένα καλό και άνετο στρώμα. Από κει κι έπειτα, ανάλογα με τις ηλικιακές κατηγορίες των επισκεπτών και τα ειδικά ενδιαφέροντά τους, προσαρμόζονται ανάλογα και οι υπηρεσίες μας. Οι Millennials ή οι digital nomads είναι προφανές πως δίνουν ειδική βαρύτητα σε εξυπηρετήσεις και εφαρμογές που συνδέονται με τις νέες τεχνολογίες και τις ψηφιακές δραστηριότητες. Σε κάθε περίπτωση όλα τα προϊόντα εξελίσσονται μέσα από τις τάσεις που διαμορφώνονται στην παγκόσμια αγορά και οι ενδεδειγμένες προσαρμογές είναι ένα μεγάλο στοίχημα για το ξενοδοχείο προκειμένου να είναι ενημερωμένο και να απαντάει κατάλληλα σε αυτές τις ανάγκες.

Ποιοι παράγοντες θα συντελέσουν στην αύξηση των μεριδίων του συνεδριακού τουρισμού (επαγγελματικών ταξιδιών προς την Ελλάδα), μπορεί ο συνεδριακός τουρισμός να συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;

Ο συνεδριακός τουρισμός πράγματι θα μπορούσε να συνεισφέρει σημαντικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και ειδικά σε περιοχές που συγκεντρώνουν σοβαρά πλεονεκτήματα για να το πετύχουν. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα δεν έχουμε πετύχει να διεισδύσουμε με συγκροτημένη στρατηγική στη συγκεκριμένη θεματική αγορά και να κατοχυρώσουμε τη θέση μας στον παγκόσμιο χάρτη των συνεδρίων, είτε ποσοτικά, είτε ποιοτικά. Η Αθήνα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Τρεις πρωθυπουργοί έχουν εξαγγείλει δημόσια την μετατροπή του Κλειστού του Tae Kwon Do σε Μητροπολιτικό Συνεδριακό Κέντρο διεθνών προδιαγραφών κι αυτό ακόμη δεν έχει γίνει πράξη. Έργο που πραγματικά έχει ανάγκη η Αθήνα με την υπερπροσφορά καταλυμάτων που τη χαρακτηρίζει πλέον και την έντονη εποχικότητά της, που, δυστυχώς, την χαρακτηρίζει ακόμη. Κακά τα ψέματα, το κλειδί είναι οι υποδομές. Αλλιώς όλα παραμένουν σε επίπεδο ευχολόγιου χωρίς κάποιο ουσιαστικό αντίκρισμα στο ζητούμενο του δωδεκάμηνου τουρισμού και την ενίσχυση της απασχόλησης.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr