Επιχειρηματικά Νέα

Ηλεκτρονικό τσιγάρο - Οδηγός δημιουργίας επιτυχημένου vape store από το 0

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Ηλεκτρονικό τσιγάρο - Οδηγός δημιουργίας επιτυχημένου vape store από το 0
epixeiro

15/02/2023 | 16:24

epixeiro

08/08/2025 | 16:42

Η βιομηχανία ατμίσματος προβλέπεται τα επόμενα 5 έτη να αυξάνεται ραγδαία με ετήσια ανάπτυξη κατά 14%. Από την εμφάνιση του, το ηλεκτρονικό τσιγάρο απέκτησε φανατικούς υποστηρικτές σε παγκόσμια κλίμακα. Εξαιτίας της επίγνωσης των κινδύνων που υφίστανται στο κάπνισμα, έχει υπάρξει μεγάλη εξάπλωση, κυρίως για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα μιας χρήσεως. Αυτή η τάση κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια έντονα στην αγορά, επειδή είναι μια από τις πιο οικονομικές λύσεις, πλειοψηφικά.

Συγκρίνοντας τα δεδομένα που θα αναλυθούν παρακάτω, μπορείτε να δείτε γιατί μια δημιουργία ενός vape store, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια προσοδοφόρα επιχείρηση. Το να είστε μέσα στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός πως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αποτελούν πια, μια μέθοδο αντικατάστασης του κοινού τσιγάρου, μια επένδυση αυτού του είδους, θα μπορέσει να είναι βιώσιμη σε μακροχρόνια βάση.

Για αυτόν το λόγο, σχεδιάστηκε αυτός ο οδηγός. Στα περιεχόμενα του θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες πως να ξεκινήσετε από το 0 το δικό σας κατάστημα πώλησης προϊόντων ατμίσματος. Πιο αναλυτικά, θα δείτε τα βασικά βήματα για να χτίσετε το πλάνο, την στρατηγική μάρκετινγκ, οδηγίες και άλλα πολλά, ώστε να έχετε την πρώτη εικόνα.

Βήμα 1ο: Πως να κάνετε έρευνα αγοράς

Καταρχήν, η έρευνα αγοράς απαιτεί διάθεση αρκετού χρόνου. Τα δεδομένα που θα συλλέξετε θα σας δώσουν την κατεύθυνση για το που και πως να κινηθείτε. Έτσι, θα κερδίσετε όχι μόνο χρόνο, αλλά και χρήμα. Ας δούμε πως αυτό μπορεί να γίνει:

  • Αναλογιστείτε ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Όσο περισσότερο κατανοήσετε δημογραφικά και παρεμφερή στοιχεία, τότε θα μπορέσετε να καταλήξετε εάν, η ίδρυση της εταιρείας σας θα αποτελέσει μια επιτυχημένη ενέργεια. Ο στόχος είναι να διευρύνεται η εμπορική σας δραστηριότητα όσο περισσότερο γίνεται. Η πιο κοινή λύση είναι να ξεκινήσετε ένα online vaping store. Αυτό θα σας δώσει την δυνατότητα να συμπεριλάβετε πληθυσμιακές ομάδες ατμιστών από όλη την Ελλάδα. Σε διαφορετική περίπτωση, ένα φυσικό κατάστημα είναι μια διαφορετική λύση, εφόσον το κοινό σας διαμένει σε κοντινή απόσταση από την πόλη σας.
  • Σημαντική παράμετρος είναι ο ανταγωνισμός που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε. Έτσι, κάντε μια έρευνα για να εξακριβώσετε σε γενικές γραμμές, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας. Αυτό, επεξεργαστείτε το ανεξαρτήτως, είτε πρόκειται για φυσικό είτε για eshop. Κατά συνέπεια, θα σας βοηθήσει στο να καταλήξετε ποια είναι τα δυνατά σας σημεία και ποια οι αδυναμίες σας.
  • Παράλληλα, αναζητήστε τους πιθανούς προμηθευτές σας. Μια έρευνα μέσω του διαδικτύου ή μέσω γνωστών, είναι αρκετή για τα πρώτα σας βήματα. Ελάτε σε επικοινωνία μαζί τους και ζητήστε προσφορές. Για να δείτε ακριβώς τι κινείται στην αγορά σχετικά με το ηλεκτρονικό τσιγάρο, επισκεφτείτε το ALTER EGO για περισσότερες πληροφορίες.

Βήμα 2ο: Πως να δημιουργήσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο

Στην συνέχεια, επέρχεται η δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου. Χωρίς αυτό, οποιαδήποτε προσπάθεια μπορεί να πέσει στο κενό. Το ερώτημα είναι, πως μπορείτε να φτιάξετε ένα;

  • Πρωταρχικό βήμα είναι να καθορίσετε τους στόχους σας και που αποσκοπεί η δημιουργία του καταστήματος σας. Στοχεύετε καθαρά στην αύξηση κερδών, στην αναγνωρισιμότητα ή σε κάτι διαφορετικό; Ο κάθε επιχειρηματίας έχει ειδικούς σκοπούς που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες του.
  • Ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία είναι η καταγραφή του κόστους, που ακολουθεί η έναρξη ενός καταστήματος με ηλεκτρονικά τσιγάρα. Αν και δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν όλα τα έξοδα εξ΄αρχής, μια βασική σκιαγράφηση θα σας κατευθύνει αρκετά. Ταυτόχρονα, η δημιουργία ενός οικονομικού σχεδίου, θα σας βοηθήσεις με τον προϋπολογισμό σας. Είναι δηλαδή, άρρηκτα συνδεδεμένο πρακτικά με το γεγονός, εάν μπορείτε στην πραγματικότητα να βρείτε τους απαραίτητους πόρους.
  • Χωρίς το μάρκετινγκ δεν υφίσταται αύξηση πωλήσεων. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς κανόνες στον κόσμο των επιχειρήσεων. Η διαφήμιση και η προώθηση αποτελούν βασικούς άξονες για την εξέλιξη του καταστήματος σας. Ακόμα περισσότερο, στις μέρες μας με την εκτόξευση των μέσων μαζικής δικτύωσης, η αναγνωρισιμότητα σας μπορεί να επιτευχθεί χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψετε μια περιουσία.

Βήμα 3ο: Πως να εξασφαλίσετε την απαιτούμενη χρηματοδότηση

Βασιζόμενοι στα παραπάνω, ακολουθεί η εύρεση της χρηματοδότησης στην περίπτωση που οι δικοί σας πόροι δεν επαρκούν. Πως μπορείτε όμως, να βρείτε επιπλέον χρήματα για να καλύψετε τις πρώτες ανάγκες ενός καταστήματος με ηλεκτρονικά τσιγάρα; Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να εξασφαλίσετε αυτά τα χρήματα ή τουλάχιστον ένα αξιοσέβαστο ποσό:

  • Αίτηση σε τραπεζικό οργανισμό για παροχή δανείου. Συνήθως, είναι η πιο γρήγορη μέθοδος για να εξασφαλίσετε χρήματα. Είναι κοινή περίπτωση για καταστήματα κατά την έναρξη τους, να προσφεύγουν σε αυτή την λύση.
  • Προγράμματα επιδοτήσεων, μέσω κρατικών ή ευρωπαϊκών οργανισμών. Κατά διαστήματα, ανακοινώνονται προγράμματα επιδοτήσεων για νέες επιχειρήσεις. Μπορείτε να κάνετε την αίτηση σας, όταν ξεκινήσει η προκήρυξη τους. Το μόνο σοβαρό μειονέκτημα είναι πως συνήθως η επιχορήγηση αργεί να δοθεί, με αποτέλεσμα να αργούν επίσης, τα χρήματα να μπούνε στον λογαριασμό σας.
  • Παρόλα αυτά, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να καταθέσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο της επιχείρησης σας με ηλεκτρονικά τσιγάρα. Καλό είναι να απευθυνθείτε σε έναν σύμβουλο επιχειρήσεων και να το αναλάβει ο ίδιος, μιας που κατέχει την τεχνογνωσία. Από την άλλη, εάν θέλετε να το φτιάξετε μόνοι σας, ψάξτε στο διαδίκτυο και είναι σίγουρο πως θα βρείτε αρκετά πρότυπα.
  • Άλλη περίπτωση, είναι να βρείτε πιθανούς επενδυτές. Μπορεί να είναι φίλοι, συγγενείς ή οποιοσδήποτε από το γνωστό περιβάλλον σας. Επόμενη επιλογή είναι να ζητήσετε υποστήριξη από Angel Investors. Πρόκειται για μια κατηγορία επενδυτών - χρηματοδοτών μεμονωμένων, που στηρίζουν επιχειρήσεις.

Βήμα 4ο: Πως να επιλέξετε την κατάλληλη τοποθεσία

Ερχόμαστε στην επόμενη ενέργεια που δεν είναι άλλη από την επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας. Αυτός ο παράγοντας είναι από τους πιο κρίσιμους γιατί μια λάθος επιλογή μπορεί να κατακρημνίσει το όλο εγχείρημα. Για αυτό προσέξτε τα παρακάτω:

  • Που θα στήσετε το κατάστημα σας; Πρόκειται για μια πολυσύχναστη πόλη, μια κωμόπολη ή κάτι άλλο; Σκοπεύετε να ανοίξετε ένα κατάστημα φυσικό ή μήπως ένα vape eshop; Η αγοραστική δύναμη του τόπου που κυμαίνεται; Σκεφτείτε σοβαρά αυτά τα ερωτήματα.
  • Επίσης, θέλετε να προχωρήσετε σε ενοικίαση ενός χώρου ή σε μια αγορά ενός καταστήματος, εάν δεν διαθέτετε ένα δικό σας ακίνητο; Η ενοικίαση ενός χώρου είναι η πιο διαδεδομένη επιλογή για καταστήματα μιας που το ρίσκο μιας αγοράς είναι σαφώς πολύ μικρότερο. Παρότι, η αγορά δεν παύει να είναι μια επένδυση με περισσότερα μακροχρόνια πλεονεκτήματα, υπάρχει η δέσμευση της τοποθεσίας. Το κόστος μιας τέτοιας αγοράς είναι αρκετό υψηλό και ασύμφορο για κάποιους που κάνουν μια έναρξη συντηρητικά.
  • Όπως και να έχει, μην ξεχάσετε να υποβάλλετε την αίτηση σας για την στέγαση του vape store σας. Θα πρέπει να πάρετε την έγκριση για την έναρξη της επιχείρησης σας. Χωρίς αυτά τα έγγραφα δεν μπορείτε να κάνετε καμία νόμιμη έναρξη στον χώρο. Τηρήστε κάθε νομική διαδικασία και επισκεφτείτε τις αρμόδιες αρχές για τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Βήμα 5ο: Ενέργειες σχετικά με τις προμήθειες και την διαρρύθμιση του χώρου

Εφόσον, έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία με την γραφειοκρατία και την εύρεση της τοποθεσίας, ακολουθεί η αγορά των προμηθειών και του εξοπλισμού σας. Αρχικά όμως, θα πρέπει να προηγηθεί η απόφαση σας για το ποια σειρά προϊόντων θέλετε να παρέχετε στο κατάστημα σας. Επομένως, σκεφτείτε τα ακόλουθα:

  • Ποια ατμιστικά προϊόντα θα πουλάτε; Προτιμάτε να συνεργαστείτε με περισσότερες από μια εταιρεία παραγωγής ηλεκτρονικών τσιγάρων; Πραγματικά, στην Ελληνική αγορά υπάρχουν διαθέσιμες αρκετές μάρκες και θεωρητικά είναι λίγο δύσκολο να αποφασίσετε με ποιους θα συνεργαστείτε. Εάν υπάρχει το ερώτημα, να ξεκινήσω με franchise, ερευνήστε όλους τους όρους συνεργασίας, τεχνικές λεπτομέρειες και κάθε νομική συμφωνία.
  • Αμέσως μετά, προβείτε στην αγορά προμηθειών και του κατάλληλου εξοπλισμού που θα στηρίξει το κατάστημα σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε βασιζόμενοι σε έναν Χ προϋπολογισμό. Προσπαθήστε να μην υπερβείτε πολύ από το αρχικό σας οικονομικό σχέδιο. Εάν, αποφασίσετε να δημιουργήσετε ένα διαδικτυακό κατάστημα, αυτό προϋποθέτει έναν ιδιαίτερο χώρο φύλαξης των προϊόντων σας. Λάβετε υπόψιν, τυχόν προσωπικό που θα χρειαστείτε. Και εδώ, συμβουλευτείτε τον λογιστή σας για τις ενέργειες σας. Κάντε την επιλογή των υπαλλήλων σας με κριτήρια την επαγγελματική τους εξειδίκευση.
  • Η διαρρύθμιση του καταστήματος σας, είναι ένα βασικό κομμάτι που πρέπει να δώσετε βαρύτητα. Τόσο η διακόσμηση όσο και η λειτουργικότητα του, μπορεί να προσελκύσουν πελάτες, τουλάχιστον στα πρώτα σας βήματα. Ένας χώρος, όμορφος αισθητικά, με σωστή τοποθέτηση προϊόντων, καθαρός, αλλά και πρακτικά εύρυθμος, θα κερδίσει τις εντυπώσεις και θα κάνει την καθημερινότητα σας να κυλά χωρίς προβλήματα.

Βήμα 6ο: Πως να ξεκινήσετε στο μάρκετινγκ και στην διαφήμιση

Αναμφίβολα, μια στρατηγική μάρκετινγκ θα αυξήσει την πελατεία σας και κατά επέκταση το κέρδος σας. Η προβολή σας, μέσω της διαφήμισης είναι επιτακτική ανάγκη στις μέρες μας. Το Branding και η δημιουργία μιας εταιρικής ταυτότητας, είναι αυτό που θα σας αντιπροσωπεύει. Μια ισχυρή ταυτότητα μάρκας, θα βοηθήσει την εξέλιξη σας, όχι μόνο βραχυχρόνια, αλλά και μακροχρόνια. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος κάθε νέου επιχειρηματία. Δείτε πως μπορείτε να το επιτύχετε:

  • Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την προώθηση των ατμιστικών προϊόντων σας. Μπορείτε να αποκτήσετε πελάτες εύκολα και χωρίς μεγάλο κόστος διαχείρισης. Απλά, πληρώνετε για τον σχεδιασμό της και κατά διαστήματα για την διαχείριση - συντήρηση της.
  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια ακόμα δημοφιλής επιλογή. Μέσω της διαφήμισης εκεί, θα προσελκύσετε πιθανούς πελάτες, εάν επενδύσετε ένα λογικό οικονομικό ποσό σε μηνιαία βάση. Παρόλα αυτά, υπάρχουν διαφορετικά κανάλια μάρκετινγκ, όπως το offline marketing. Αυτό περιλαμβάνει κυρίως την δημιουργία φυλλαδίων, διαφήμιση σε ραδιόφωνο, επαγγελματικών καρτών, κ.α.
  • Μια έξυπνη κίνηση είναι η προσφορά εκπτώσεων, αλλά και προωθητικών ενεργειών. Μια ιδέα είναι να δημιουργήσετε πχ. Ένα Newsletter που κατά την εγγραφή του κάποιος, μπορεί να έχει μια ειδική έκπτωση μέσω ενός κουπονιού. Επόμενο παράδειγμα, είναι ειδικές εκπτώσεις σε προιόντα για συγκεκριμένες ημερομηνίες, κάτι που κάνουν συχνά πολλά καταστήματα με ηλεκτρονικά τσιγάρα.

Βήμα 7ο: Παρακολουθήστε τις τάσεις αγορά

Το να παρακολουθείτε στενά τις νέες τάσεις στην αγορά, πρέπει να σας γίνει πρώτη συνήθεια. Το ηλεκτρονικό τσιγάρο συνεχώς εξελίσσεται, όσον αφορά τεχνικά χαρακτηριστικά, λειτουργίες και σχεδιασμό. Οπότε, διαβάστε, συζητήστε και ερευνήστε γύρω από την συγκεκριμένη βιομηχανία. Πως μπορείτε να το κάνετε αυτό;

  • Ενημερωθείτε για νέα προϊόντα, καθώς και διάφορες υπηρεσίες που παρέχονται στον κλάδο σας. Ελάτε σε επικοινωνία τακτικά με τους προμηθευτές σας και πάρτε καινούργιες ιδέες. Αυτές θα σας ωθήσουν στο να συμβαδίζετε έγκαιρα και να ξεχωρίζετε ως επιχείρηση. Νέες υπηρεσίες που αφορούν πχ. Τον τρόπο παράδοσης των προϊόντων σας ή ακόμα και ξεχωριστά ατμιστικά αξεσουάρ, θα προσελκύσουν πελάτες και θα τους προτρέπετε να σας επισκεφτούν.
  • Πριν κλείσει αυτός ο οδηγός, να θυμάστε πως οι νομικοί κανονισμοί μεταβάλλονται. Συμβουλευτείτε τον λογιστή σας ή τον νομικό σας σύμβουλο, ώστε να γνωρίζετε το νομοθετικό πλαίσιο που σας επιτρέπει να λειτουργείτε το κατάστημα σας. Προσαρμοστείτε σε αυτούς και κάντε τις αντίστοιχες αλλαγές εγκαίρως για αποφυγή τυχόν αρνητικών επιπτώσεων.

Τελευταίες Σκέψεις

Η έναρξη ενός καταστήματος ecig, θεωρητικά είναι παρόμοια με οποιοδήποτε φυσικό ή online κατάστημα. Βέβαια, υπάρχουν ιδιαιτερότητες μιας που πρόκειται για προϊόντα που υποκαθιστούν το κάπνισμα. Για αυτό και απαιτείται ένας ειδικός χειρισμός, αν και δεν παύει να είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στον κόσμο των επιχειρήσεων. Υπολογίστε πως το μέλλον της βιομηχανίας ατμίσματος, θα αναβαθμίζεται και αναπτύσσεται συνεχώς. Τα προγνωστικά δείχνουν πως οι πωλήσεις ηλεκτρονικών τσιγάρων θα εκτιναχθούν στα ύψη έως και το 2028. Κλείνοντας, σε αυτόν τον οδηγό θα δείτε βήμα βήμα τι να κάνετε, από την έναρξη των πρακτικών διαδικαστικών ενεργειών έως το στήσιμο της όλης επιχείρησης σας.