NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Dataphoria: H καινοτόμος startup που «φέρνει την αειφορία» σε πόλεις και επιχειρήσεις

Dataphoria: H καινοτόμος startup που «φέρνει την αειφορία» σε πόλεις και επιχειρήσεις
Φωτογραφία: Danezis stories
24_02_2023
epixeiro icon Startup

Αν θα θέλαμε να εντοπίσουμε την πλέον σύγχρονη τάση στο συνεχώς μεταβαλλόμενο -γεμάτο προκλήσεις- κόσμο είναι η ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη και αειφορία. Μια συνθήκη που δεν αποτελεί απλά trend, αλλά μια ουσιαστική εξέλιξη που αφορά όλο το φάσμα της κοινωνίας και τον μετασχηματισμό της οικονομίας και των επιχειρήσεων. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από την ευαισθητοποίηση πολιτών, οργανισμών, επιχειρήσεων, ευρωπαϊκών και εγχώριων θεσμών, απόρροια των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.

Υπό αυτό το πρίσμα η υιοθέτηση των δεικτών ESG αποτελεί όχι μόνο μια επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις, αλλά το επόμενο «στοίχημα», που συνιστά όμως μια στρατηγική επιλογή, καθώς θα έχει πολλαπλά οφέλη για τις ίδιες, τους πελάτες και τους συνεργάτες της.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις που επιλέγουν να αναπτύξουν περιβαλλοντική και κοινωνική στρατηγική χρειάζονται και τα κατάλληλα δεδομένα.

Η συγκέντρωση και η δημοσίευση αυτών αποτελεί σίγουρα μια περίπλοκη διαδικασία: Αποτελεί μια συνάρτηση διαφορετικών δεδομένων και εξειδικευμένων γνώσεων βιωσιμότητας.

Dataphoria: H καινοτόμος start up που δίνει τη λύση

Ο συνιδρυτές Αναστάσης Σταμάτης και Φένια Σούρλα ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν μια ομάδα με εξειδίκευση στα δεδομένα που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη έχοντας έναν κοινό σκοπό: Να εισάγουν την αειφορία στο DNA κάθε επιχείρησης, κάθε πόλης, επιταχύνοντας τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον.

Στις σπουδές της, η Φένια ακολούθησε την κατεύθυνση του περιβάλλοντος όπου συμμετείχε σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά έργα και στη συνέχεια απασχολήθηκε ως πολιτικός μηχανικός. Ο Αναστάσης, μετά από ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, απασχολήθηκε σαν σύμβουλος μηχανικός σε έργα υποδομών στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου ξεκίνησε μια νέα καριέρα ως επιστήμονας δεδομένων.

Έχοντας ενεργό ρόλο σε εθελοντικές δράσεις για το περιβάλλον, οι δυο μηχανικοί προχώρησαν ένα βήμα παρακάτω, με στόχο την αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής: στη δημιουργία της Dataphoria.


ipad.jpg?mtime=20230217140546#asset:399269

Φωτογραφία: Danezis stories


Πώς λειτουργεί

Η βασική καινοτομία της Dataphoria είναι η αξιοποίηση του Analytics as a Service framework για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Αντί για software, με συγκεκριμένη είσοδο στοιχείων και απεικόνιση συγκεκριμένων metrics, χτίζουν διαδικασίες επεξεργασίας, ανάλυσης και οπτικοποίησης δεδομένων για την αειφορία.

Αυτό δίνει ευελιξία τόσο στον τρόπο και το είδος των δεδομένων που συλλέγονται όσο και στην απεικόνιση ξεχωριστών δεικτών για κάθε πελάτη.

Ουσιαστικά, δημιουργείται μια πύλη δεδομένων για την αειφορία, με τους δείκτες που επιλέγει να παρακολουθεί κάθε εταιρεία, με τρόπο εύχρηστο και κατανοητό, εξυπηρετώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις γύρω από το ESG και τη βιωσιμότητα.

Έτσι, επιχειρήσεις, δήμοι και άλλοι οργανισμοί μπορούν να μετρήσουν το κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο μέσω της Dataphoria, ικανοποιώντας το απαιτητικό και σύνθετο ρυθμιστικό πλαίσιο που σήμερα διαμορφώνεται στην αγορά.


1_230217_140619.jpg?mtime=20230217140619#asset:399270

Φωτογραφία: Danezis stories


Η διάκριση στο Sustainability Hackathon

Η ανάπτυξη της Dataphoria συνεχίζεται σταδιακά με τους δυο ιδρυτές να προσβλέπουν σε γύρους χρηματοδότησης από επενδυτές. Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, και έχοντας ολοκληρώσει projects με μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι πλέον σε προχωρημένες συζητήσεις για το πρώτο τους proof of concept σε μια μεγαλύτερη επιχείρηση, ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αξιοποιώντας πιο περίπλοκες πηγές δεδομένων και προσφέροντας εξειδικευμένα KPIs.

Το δημιούργημα του Αναστάση και της Φένιας έγινε ευρύτερα γνωστό λίγο πριν τα Χριστούγεννα, όταν και κέρδισε την πρώτη θέση στο επιτυχημένο Sustainability Hackathon της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α.Κ. Λασκαρίδη.

Είχανε προηγηθεί 6 μήνες «επιχειρηματικής επιτάχυνσης» στο Sustainability Innovation Lab, όπου είχαν ουσιαστική βοήθεια από την Crowdpolicy για την μελλοντική ανάπτυξη της καινοτόμου ιδέας τους.

Μεταξύ άλλων, ο Αναστάσης και η Φένια είχαν την ευκαιρία να λάβουν το κατάλληλο mentoring από ειδικούς γύρω από τα ζητήματα της βιωσιμότητας, αποκτώντας γνώσεις και «εφόδια» για την στρατηγική που θα ακολουθήσουν ως εταιρεία.

Το ενδιαφέρον για την συνολική διοργάνωση ήταν πολύ μεγάλο όπως αποδείχθηκε, καθώς δήλωσαν συμμετοχή 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες, ενώ 30 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους. Από τις 5 ιδέες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης, η Dataphoria απέσπασε το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, καθώς και 5.000€ σε μετρητά. Όλοι όμως είχαν την ευκαιρία να μάθουν από τους ειδικούς για τα κρίσιμα θέματα γύρω από την απαιτούμενη μετάβαση σε μια πιο βιώσιμη κοινωνία.

Μάθετε περισσότερα για τη Dataphoria στο www.dataphoria.gr



... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr