NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Τουριστικός προορισμός Αθήνα: Μύθοι, αλήθειες και ανατροπές

Τουριστικός προορισμός Αθήνα:  Μύθοι, αλήθειες και ανατροπές

Η τάση να αναδειχτεί η Αθήνα μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών διατηρείται, ωστόσο χρειάζονται συντονισμένες κοινές προσπάθειες για να διασφαλίσει την ανοδική της πορεία. Μεταξύ άλλων αυτό υποδεικνύεται από την έρευνα της GBR, όπου σύμφωνα με τα αποτελέσματα σε 25.000 ερωτηθέντες, ένα ποσοστό 20% θα ήθελε να επισκεφτεί ξανά την Αθήνα, ενώ το υπόλοιπο 80% δήλωσε πως δεν γνωρίζει.

Χαμηλή διείσδυση στον Επαγγελματικό τουρισμό, στο 6% το ποσοστό

Έντονα διακριτά στην έρευνα είναι τα ποσοστά επαγγελματικού τουρισμού στην Αθήνα, τα οποία είναι πολύ χαμηλά ενώ οι προοπτικές ανάπτυξης είναι ελάχιστες απουσία εθνικού συνεδριακού κέντρου και άλλων συναφών εγκαταστάσεων για την διαμόρφωση του επαγγελματικού τουριστικού προϊόντος. Εκτός του ποσοστού που προκύπτει για τον επαγγελματικό τουρισμό που φτάνει μόλις στο 6%, τα ποσοστά που προκύπτουν για διακοπές και επισκέψεις είναι 79% και 15% αντίστοιχα, υπολογίσιμα ώστε να κινητοποιηθούν οι δυνάμεις για την ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της πόλης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η GBR σε συνεργασία τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και της Ενωσης Ξενοδοχείων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, ο προορισμός Αθήνα δεν δείχνει να προσφέρεται τόσο για ατομικές διακοπές, όπως άλλες χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, αντίθετα δείχνει να προσφέρεται για ζευγάρια και αυτό αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της έρευνας: Εκ του συνόλου, των ταξιδιωτών, το 68% είναι ζευγάρια, άτομα που ταξιδεύουν μόνα μόλις 12%, φίλοι και συγγενείς 16%. Οι χώρες από όπου προέρχονταν το 2022 οι επισκέπτες ήταν οι ΗΠΑ 11%, το Ηνωμένο Βασίλειο 10%, η Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία 10%, 8% και 7% αντίστοιχα. Επτά στους 10 ταξιδιώτες το 2022 διέμηναν σε ξενοδοχεία ενώ η διαμονή σε θέρετρο συνεχίζει να κερδίζει έδαφος .

Η άγνοια για το παραλιακό μέτωπο, αποτέλεσμα ελλιπούς πληροφόρησης και σηματοδότησης

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ο βαθμός ικανοποίησης διαμονής στην Αθήνα ήταν ο υψηλότερος σε σχέση με τα προηγούμενα 7 χρόνια. Αυτό εδράζεται στην αύξηση και ποικιλία των εκδηλώσεων που διοργανώνουν οι φορείς, στην καλύτερη σηματοδότηση και πληροφορία και στην βελτίωση της δημόσιας καθαριότητας. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να συσχετιστεί η άγνοια πολλών αλλοδαπών επισκεπτών με την απουσία σωστής πληροφόρησης και σηματοδότησης. Το 2022, το 36% των επισκεπτών δεν γνώριζε για το παραλιακό μέτωπο, ενώ εσωτερικά στην Ελλάδα στοιχηματίζουμε στο παραλιακό μέτωπο.

Ανατροπή: μόλις δύο μουσεία επισκέπτονται 8 στους 10 τουρίστες στην Αθήνα

Οι δαπάνες των ταξιδιωτών με συγκεκριμένο ενδιαφέρον είναι υψηλότερες των δαπανών των ταξιδιωτών χωρίς συγκεκριμένο ενδιαφέρον. Οι υψηλότερες δαπάνες καταγράφονται από τους επαγγελματίες τουρίστες περί τα 180 ευρώ την ημέρα, ωστόσο το σύνολο των εσόδων από τον επαγγελματικό τουρισμό στην Αθήνα είναι χαμηλό λόγω της χαμηλής διείσδυσης. Ανατρεπτικό τέλος για την Αθήνα ως πολιτιστικός ιστορικός προορισμός το ότι 8 στους 10 τουρίστες επισκέπτονται μόνο 2 μουσεία της Αθήνας το Μουσείο της Ακρόπολης και το Μουσείο Μπενάκη.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr