Κέρδη και κίνδυνοι για τους αερομεταφορείς
14/07/2023 | 11:26
08/08/2025 | 18:27
Υπερκέρδη φέρνουν στις αεροπορικές οι υπέρογκες ανατιμήσεις των ναύλων. Ωστόσο εδώ και ένα μήνα αρχίζει να διαφαίνεται μία τάση διόρθωσης στις τιμές.
Οι αερομεταφορείς διαβλέποντας ότι το ξέφρενο ράλι ανόδου των τιμών δεν μπορεί να συνεχιστεί ξεκινούν νέες στρατηγικές πώλησης προκρίνοντας προσφορές αλλά και σταθεροποιώντας τους ναύλους κοντά στα επίπεδα των προσφορών. Ιδιαίτερα χαμηλούς ναύλους προσφέρουν οι αερομεταφορείς για πτήσεις εντός Ευρώπης.
Στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια αναμένεται να σκαρφαλώσουν τα συνολικά καθαρά κέρδη των αερομεταφορέων το 2023 σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, διπλάσια της πρόβλεψης που η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων είχε κάνει το 2022, για 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2023 αναμένεται να ταξιδέψουν 4,35 δισεκατομμύρια επιβάτες, αριθμός ταξιδιωτών που φτάνει κοντά στους 4,54 δισεκατομμύρια επιβάτες που πέταξαν το 2019.
Το μέσο καθαρό περιθώριο κέρδους των αεροπορικών γύρισε πολύ σύντομα από αρνητικό σε θετικό. Συγκεκριμένα μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από την καραντίνα που βίωσαν σχεδόν δύο χρόνια, το μέσο περιθώριο κέρδους των αεροπορικών υπολογίζεται στο 1,2% από 4,2% μεταξύ 2015-2019 πριν τις καραντίνες και από μέσο καθαρό περιθώριο -11,3% μετά από ζημιές 183,3 δισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο 2020-2022.
Ενδεικτικό την σταθερής ανάκαμψης του κλάδου των αερομεταφορών ότι το ποσοστό αύξηση των εσόδων αυξάνεται ταχύτερα των εξόδων (9,7% - 8,1% αντίστοιχα).
Μεγαλύτεροι κίνδυνοι, εφοδιαστική αλυσίδα, ελλείψεις και πλημμελής συντήρηση
Για τους αερομεταφορείς οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι που μπορεί να φρενάρουν τις προοπτικές τους είναι το οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, ο πληθωρισμός και τα επιτόκια που ορίζουν οι κεντρικές τράπεζες. Οι πολεμικές συγκρούσεις μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας ειδικότερα μία κλιμάκωση των στρατιωτικών συρράξεων. Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με την εφοδιαστική αλυσίδα που προκαλούν επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο, καθώς οι παραλαβές εξαρτημάτων, αεροσκαφών από τους αερομεταφορείς δεν γίνονται εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Αυτό γεγονός είναι ότι επηρεάζει αρνητικά και την συντήρηση αεροσκαφών, σύμφωνα με την IATA.
Τέλος ένας άλλος κίνδυνος για τους αερομεταφορείς είναι το κόστος των αποζημιώσεων σύμφωνα με τον κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών που κυρίως προκύπτουν από αναβολές ή ακυρώσεις πτήσεων.
Σχολιάστε