Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του Marketing Pulse 2024
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Marketing Pulse, της μεγαλύτερης έρευνας για το marketing στη χώρα μας, πραγματοποιήθηκε στις 25 Απριλίου 2024 από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό The Marketing Hub, στο χώρο του Innovation Hub της εταιρίας Interamerican, που φιλοξένησε την εκδήλωση.
Υψηλόβαθμα στελέχη του marketing από εταιρίες διαφορετικών κλάδων οικονομικής δραστηριότητας παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, η οποία είχε ως key note speaker, τον Δρ Θεόδωρο Λάππα, Head Data Science της εταιρίας VML/Satalia με θέμα: “Artificial Intelligence: Past, Present, Future”, ο οποίος ανέδειξε με πρακτικά παραδείγματα τα νέα εντυπωσιακά δεδομένα που δημιουργούνται στο χώρο του marketing από την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης σε διάφορους τομείς της επικοινωνίας.
Tα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, που τη φετινή χρονιά ήταν ποσοτική και ποιοτική, παρουσίασαν οι κυρίες Μέλπω Γκόφα, Head of Planning - SohoSquare και Project Manager του Marketing Pulse, και Λιάνα Μάτση, Research Partner της εταιρίας Nous Everyday Learning. Επίσης, τα αποτελέσματα του Marketing Pulse 2024 συζητήθηκαν και αναλύθηκαν από panel ομιλητών, στο οποίο συμμετείχαν oι κκ Μιχάλης Βλασταράκης, General Manager Group Marketing & Corporate Communications – Eurobank, Διονύσης Τσίτος Managing Director – Volton Eλληνική Ενεργειακή, Κωνσταντίνα Ψαρράκου, Director Smoke Free Products – Papastratos SA, Μάρκος Φραγκουλόπουλος, Corporate Relations & Partnerships – Interamerican. Tην ενδιαφέρουσα συζήτηση συντόνισε η Κατερίνα Νικολάου, founding member του The Marketing Hub.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 118 μεσαίου και μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις της χώρας μας….
- Η θέση του Marketing είναι σήμερα ισχυρή στην ελληνική αγορά και αναμένεται να γίνει ακόμα ισχυρότερη από το 2024 και τα επόμενα χρόνια.
- Οι επικεφαλής του Marketing παραμένουν αισιόδοξοι, αλλά και πιο ρεαλιστές για την πορεία της οικονομίας, του κλάδου που αντιπροσωπεύουν και για την εταιρία τους, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το 2023.
- Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, ο πληθωρισμός και η μεγάλη γεωπολιτική αστάθεια είναι οι κύριοι προβληματισμοί των marketers, με την ενεργειακή κρίση να υποχωρεί και την κλιματική αλλαγή να μπαίνει στο προσκήνιο.
- Στις μεγάλες προκλήσεις συγκαταλέγονται η αριστοποίηση του marketing budget, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και η αποτελεσματική διαχείριση των δεδομένων.
- Η διείσδυση σε υφιστάμενη αγορά, η ανάπτυξη νέων προϊόντων / υπηρεσιών και οι συνεργασίες είναι οι κύριες στρατηγικές marketing που θα εφαρμόσουν οι περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα το 2024.
- Χτίσιμο επωνυμίας, digital marketing και διαφήμιση βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτεραιοτήτων για τους marketers το 2024, ενώ η δημιουργία περιεχομένου και η ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών κλείνουν την πεντάδα.
- Εκτός του αναμενόμενου μεγαλύτερου marketing budget, οι ηγέτες του marketing στη χώρα μας θα επιθυμούσαν να έχουν ικανότερα στελέχη και συνεχή εκπαίδευση της ομάδας τους, ώστε τελικά να μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους.
Όπως δήλωσε η Κατερίνα Νικολάου, founding member του The Marketing Hub
“Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η συμμετοχή των senior marketers στην έρευνα Marketing Pulse 2024 αυξήθηκε σημαντικά φέτος, όπως και η κοινότητα του The Marketing Hub. Τα ευρήματα της έρευνας μας έχουν δώσει μια πολύ καλή εικόνα για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι marketers και το marketing στην Ελλάδα και αυτό θα αποτελέσει την πυξίδα μας για τις δράσεις της κοινότητας ώστε να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες του χώρου στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και επιτυχία.”
O Μάρκος Φραγκουλόπουλος, founding member του The Marketing Hub, συμπλήρωσε:
«Το Marketing Pulse εδώ και 3 χρόνια μας δίνει μια σφαιρική εικόνα για τη θέση του marketing μέσα στην επιχείρηση, φωτίζοντας πολλές πτυχές της λειτουργίας του. Παράλληλα, αποτελεί το πρώτο σημείο αναφοράς για κάθε marketer στη χώρα μας για τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης, η οποία μπορεί να βασίζεται σε συγκεκριμένα δεδομένα και άριστες πρακτικές. Ειδικότερα το 2024 είχαμε πολύ μεγάλη αύξηση της συμμετοχή των εταιριών (+43%) και βεβαίως σπουδαία ευρήματα!»
Χορηγοί του The Marketing Pulse 2024 ήταν οι εταιρίες: VML / Satalia, Eurobank, Interamerican, Public, Nous, ενώ επιστημονικός συνεργάτης του The Marketing Hub και το 2024 ήταν το τμήμα Marketing & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα αναλυτικά ευρήματα της έρευνας είναι στη διάθεση των μελών του The Marketing Hub στην ενότητα “Content Hub” στο website του οργανισμού (www.themarketinghub.org).
Σχολιάστε